۱۳:۴۴ - جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵

ترفندهایی برای افزایش عمر باتری موبایل/ گوشی را صفر تا صد شارژ نکنید

اگر طول عمر باتری گوشی شما پایین است می توانید با این ترفند آن را افزایش دهید.

به گزارش شاهین پرس،  خالی شدن زود هنگام باتری موبایل به یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی های هوشمند تبدیل شده است. به طوری که کاربران مجبور اند حداقل روزی یک بار گوشی خود را کامل شارژ کنند.

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه طول عمر باتری گوشی خود را باید افزایش داد و مقدار شارژ دهی آن را بیشتر کرد. با استفاده از راهکار های زیر می توانید تا حدی عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

بستن برنامه‌های بدون استفاده در پس‌زمینه

هر نرم افزاری که شما آن را اجرا می کنید، آن برنامه در پس زمینه درحال اجرا می ماند و ممکن است انرژی زیادی از باتری گوشی را مصرف کند. خروج از یک نرم افزار به معنای بستن آن برنامه نیست و آن همچنان از باتری شما تغذیه می کند. برای جلوگیری از مصرف باتری باید نرم افزار های بدون استفاده ای که در پس زمینه در حال اجرا هستند را به طور کامل ببندید.

برای این کار در گوشی های آیفون دوبار دکمه Home را فشار دهید و در گوشی های اندروید با تپ کردن بر روی دکمه چند وظیفگی یا پنجره‌های اخیر به راحتی می‌توانید هر برنامه‌های که دیگر قصد استفاده از آن را ندارید به هر طرف بکشید و ببندید.

5595394_844

 

تنظیم بروزرسانی نرم افزار ها در پس زمینه

برنامه هایی مانند ایمیل و مخاطبین، از جمله نرم افزار هایی اند که همیشه در پس زمینه در حال اجرا هستند. این نرم افزار ها بطور خودکار برای دریافت اطلاعات جدید به اینترنت متصل می شوند و این امر مصرف باتری گوشی شما را افزایش می دهد. به عنوان مثال شما می توانید زمان بروز رسانی صندوق دریافت ایمیل های خود را هر ۳۰ دقیقه تنظیم کنید تا مصرف باتری کاهش یابد و یا نرم افزار هایی که به بروز ‌رسانی آن ها نیازی ندارید، بروز رسانی آن ها را غیر فعال کنید.

برای تنظیم بروز رسانی ها به Setting بروید، پس از آن وارد بخش Accounts شوید. در این بخش می توانید حساب‌های خود را مشاهده کنید و زمان بروز رسانی آن ها را تغییر دهید.

5595395_716

غیر فعال کردن امکانات بدون کاربرد

امکانات دستگاه همانند جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث و … از جمله امکاناتی هستند که مقداری زیادی از باتری گوشی شما را مصرف می کنند. اگر در مکانی هستید که اینترنت وای‌فای وجود ندارد و یا با جی‌پی‌اس و بلوتوث کار نمی‌کنید، آن ها را خاموش کنید.

5595396_664

نور صفحه را کنترل کنید

نور صفحه قطعا یکی از تاثیر گذار ترین موارد بر روی مصرف شارژ باتری موبایل است. اگر مقداری نور صفحه خود را کاهش دهید، مصرف باتری گوشی شما به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. شما می توانید تنظیمات نور صفحه گوشی را در حالت Auto قرار دهید تا نور صفحه به صورت خودکار تنظیم شود.

گوشی را صفر تا صد شارژ نکنید

برخی ها تصور می کنند باید شارژ گوشی به طور کل خالی شود تا آن را به شارژ متصل کنند و تا زمانی که به ۱۰۰ درصد نرسیده آن را از شارژ خارج نکنند اما این تصور اشتباه است. باتری های نسل جدید طوری طراحی شده اند که بهترین کار برای سالم نگهداشتن باتری، حفظ شارژ بین ۴۰ تا ۸۰ درصد است. شارژ مکرر هیچ ضرری برای باتری ندارد.

انتهای پیام/جام جم

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.