۰۸:۰۰ - دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵

عضو كمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه:

دولت در حوزه اقتصاد پنهان‌کاری می‌کند/میزان درآمد دولت از افزایش حامل های انرژی ۲ برابر شده اما مردم منتفع نمی شوند

کلیه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی که ۳۸ هزار میلیارد تومان بوده به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده اما چرا مردم از این میزان رشد درآمد منتفع نمی شوند.

به گزارش شاهین پرس، حسینعلی حاجی دلیگانی گفت : کلیه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی که ۳۸ هزار میلیارد تومان بوده به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده اما چرا مردم از این میزان رشد درآمد منتفع نمی شوند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: اعضای کمیسیون مصوب کردند تا کلیه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است، همگی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: میزان درآمد حاصل از افزایش حامل های انرژی نسبت به سالهای اولیه که طرح هدفمندی اجرا شد ۲ برابر شده است یعنی آن زمان حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد بود ولی به جهت افزایش قیمت حامل های انرژی بیشتر شده است.
وی افزود : بطور مثال آن زمان بنزین ۱۰۰ تومانی افزایش یافت و ۴۰۰ تومن شد ولی الان بنزین لیتری هزار تومان است بقیه فرآوردها و حامل های انرژی هم همین طور اگر در گذشته حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمتهای حامل های انرژی بوده طبق برآوردهای ما امروز این رقم به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است اما چرا مردم از این میزان رشد درآمد منتفع نمی شوند.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تاکید کرد : اما آن چیزی که در گردش مالی قرار می گرفت حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان بود بقیه پولها گردش پیدا نمی کرد پس کلیه درآمدهای حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است، باید به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
طبق مصوبه مجلس دولت موظف شد کل ۸۰ هزار میلیارد تومانی که از مردم دریافت می شود بابت حامل های انرژی را به خزانه کشور واریز کند و بعد آن چه که بنا است دولت بپردازد از بودجه سنواتی کشور بردارد بپردازد.
دولت باید حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان قرار است به عنوان یارانه نقدی به مردم بپردازد، علارغم اینکه قیمتهای حاملهای انرژی افزایش پیدا کرده عددی که به مردم داده می شود همان ۴۴/۵۰۰ تومان بوده است با وجود اینکه تعدادی از مردم از دریافت یارانه نقدی حذف شدند این سئوال هست که چرا یارانه افراد نیازمند افزایش پیدا نکرده است دولت باید در این موضوعات شفاف سازی بیشتری انجام دهد.
بنا به مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت اجازه می یابد قیمت آب، گاز و حامل‌های انرژی را در سال۹۶ افزایش دهد و منابع حاصل را در اجرای هدفمندسازی یارانه هاصرف پرداخت یارانه نقدی،حمایت ازصادرات غیرنفتی،کاهش آلودگی هوا و..نماید.

انتهای پیام/نما نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.