۰۰:۳۰ - چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

به مناسبت عید غدیر خم؛

بازسازی واقعه غدیرخم در شاهین شهر/ تصاویر2

به مناسبت عید سعید غدیرخم، عصر امروز واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم، با هنرنمایی جمعی از بازیگران و هنروران و استقبال باشکوه مردم در جوار شهدای گمنام شاهین شهر توسط سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ زنده نگه داشتن شعایر الهى، رسالتى است که مرزبانان عقیده و ایمان، از جمله رسول اکرم صلی الله علیه و آله بر آن تأکید داشته ‏اند. یکی ازاین شعائر عید غدیر خم است که در تاریخ اسلام و فرهنگ شیعه به اندازه روز مبعث رسول اکرم(ص) اهمیت دارد، زیرا غدیر، امامت را به وجود آورد و امتداد رسالت نبی مکرم اسلام بود.

در روایتى پس از ذکر حدیث غدیر آمده است: «رسول گرامى اسلام پس از ابلاغ پیام الهی در خیمه مخصوص خویش نشست و به امیر مؤمنان على(ع) دستور داد در خیمه دیگرى بنشیند و به مردم نیز امر فرمود به حضور على(ع) برسند و به او تبریک بگویند.» اینک و در عصر ما، شناختن مرزهاى بلند غدیر، بازگویى این شکوه و جشن و سرور این عید بزرگ، در راستاى آن پاس‏داشت است.

سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه به مناسبت عید سعید غدیرخم، واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم را با هنرنمایی بیش از 170 نفر از بازیگران و هنروران و استقبال باشکوه مردم در جوار شهدای گمنام شاهین شهر برگزار کرد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.