۱۴:۱۰ - دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

حرکت قافله عزای رئیس مذهب شیعه در شاهین شهر

همواره دشمنان دین برای کم رنگ جلوه دادن نقش امامان معصوم (ع) و تخریب چهره آنان و حتی قبور ائمه معصوم تلاش می کنند ولی هیچگاه موفق نشدند چرا که امامان معصوم در قلب شیعیان جای دارند.

به گزارش شاهین نا ، در سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)،  با حضور مردم عزادار و عاشق مکتب ولایت و امامت و هیئت های عزاداری ، قافله عزا در شاهین شهر به راه افتاد.

این قافله عزا پس از تجمع دستجات عزاداری با مداحی مداحان اهل بیت(ع) از سه راه فردوسی به طرف مصلی حرکت نمود. پس از مرثیه خوانی و سوگواری در مصلی نماز جمعه حجة الاسلام مقصودی به تبیین جایگاه امامت و ولایت در اسلام و جامعه اسلامی پرداختند. ایشان در این مراسم اظهار داشتند: تبیین ، تفسیر و زنده نگه داشتن آیین اسلام بیشتر در دوران امامت حضرت امام محمد باقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) بوده؛ با تلاش و کوشش حضرت امام محمد باقر(ع) و امام جعفرصادق(ع)  در دوران امامت خود،  با توجه به شرایط زمانی شاگردان زیادی از قبیل زرارة ابن اعین،ابان ابن تغلب و ابابصیر را تربیت کردند و مردم را به این افراد که مهارت لازم را کسب کرده بودند ارجاع می دادند و در جامعه اسلامی به عنوان مروجان و مبلغان دین مبین اسلام نیازهای فقهی مردم را پاسخ می دادند .این یعنی اینکه جامعه اسلامی در زمان غیبت و عدم حضور امام معصوم(ع) باید به عالمان و فقیهان دین مراجعه کنند.

حجة الاسلام مقصودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت مظلومانه امام بیان داشتند: دشمنان اسلام همواره تمام تلاش خود را برای کم رنگ جلوه دادن نقش امامان معصوم (ع) و تخریب چهره و حتی قبور ائمه معصوم انجام دادند ولی هیچگاه موفق نشدند چرا که امامان معصوم در قلب شیعیان جای دارند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.