۱۵:۳۷ - چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲

طرح پیشنهادی یعقوبیان دهیار روستا در جلسه امروز شورا

ایجاد منطقه صنعتی در روستای زیادآباد

در جلسه شورا و نماینده مجلس برای نخستین بار از سوی دهیار روستای زیاد آباد پیشنهاد ایجاد منطقه ی صنعتی در زیادآباد مطرح و عنوان گردید، زیادآباد منطقه ای صنعتی نیاز دارد.

 

didar8.92.09.27

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستان شاهین شهرو میمه در مجلس شورای اسلامی، امروز در دیدار صمیمانه با اهالی روستای زیادآباد از نزدیک ضمن گفتگو با آنان به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی و دستورهای لازم جهت رفع آنان صادر نمودند.

 

در این دیدار ابتدا یعقوبیان دهیار روستای زیاد آباد، پس ازطرح مشکلات روستا، ضمن درخواست رسیدگی از ایشان، پیشنهاد نمودند که در سفرهای تحت عنوان سفیران خدمت تعداد مصوبات کمتر باشد تا هم اولویتها بررسی شود و هم پیگیری مصوبات آسان تر انجام شود. پیشنهاد بعدی دهیار روستای زیاد آباد به حاجی این بود که در مجلس قانونی به تصویت برسد که دهیاری ها هم بتوانند مانند شهر داری ها عوارض دریافت کنند. مانند عوارض ماشین و … . که در صورت اجرایی شدن قدم مثبتی در بالارفتن درآمد و از طرفی ارائه ی خدمات بهتر خواهد بود.

 

احمدجو بخشدار روستا پس از طرح مشکلات، رفع مشکلات این روستا را خواستار شدند و اظهار داشتند: مهم ترین مشکلی که منطقه را تهدید می کند مشکل اشتغال است، و نداشتن شغل مناسب در منطقه باعث مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شده است.

 

حاجی نماینده شهرستان درجمع اهالی روستای زیادآباد اظهارداشت: طبق قولی که داده بودیم هر دو هفته یکبار در روزهای پنج شنبه در دفتر میمه حاضر می شویم و پذیرای مراجعین هستیم و هرکس مشکلی دارد می تواند در این روزها مراجعه و مشکلاتش را به صورت حضوری مطرح کند تا انشاءالله رسیدگی شود. وی افزود: جوانان بیکاری هم که متقاضی کار در شرکت های خصوصی هستند به دفترمراجعه کنند تا آنها را به شرکت های خصوصی معرفی کنیم.

 

نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه سپس در جلسه ای با اعضای شورای اسلامی و دهیار مشکلات و موانع طرح ها و پروژه های نیمه تمام روستا را مورد بررسی قرار دادند. سالن ورزشی روستا یکی از پروژه های نیمه تمام بود که نماینده مجلس در ارتباط تلفنی با مسئول اداره ورزش و جوانان استان اصفهان خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

 

از دیگرمباحث مطرح شده در جلسه که به بررسی و پیگری بیشتر نیاز داشت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- اجرایی شدن هر چه سریعتر احداث ذخیره ی آب قنوات بالا و پایین

۲- آسفالت بلوار احداث شده حدفاصل روستا تا شهرک شهید قنبری که دانایی رئیس بنیاد مسکن قول آنرا قبلا به دهیار داده بودند.

۳- ایزولاسیون جویها و نهرهای قنات پایین.

۴- درخواست بودجه برای تسطیح و آماده کردن زمینهای چاه ملی جهت واگذاری.

۵- تغییر کاربری چاه آب شرب وسط روستا به کشاورزی

۶- تجهیز کتابخانه ی احداث شده در ساختمان فرهنگی امام رضاعلیه السلام

۷- ارتقاء سویچ مخابرات جهت واگذاری خط تلفن در زیادآبادکه فعلا غیر ممکن است.

۸- پیگیری ارتقاء بخش به شهرستان

۹- و مهمترین مشکل با توجه به وضعیت فعلی، سیل مهاجرت جوانان به شهرها بعلت عدم شغل و درآمد در روستا می باشد که باید چاره ای عاجل اندیشید که بهترین کار ایجاد اشتغال در روستا می باشد.

یعقوبیان دهیار روستا ی زیاد آباد برای نخستین بار پیشنهاد ایجاد منطقه ی صنعتی در زیادآباد را مطرح کردند و عنوان نمودند زیادآباد منطقه ای صنعتی نیاز دارد تا بتوانیم به جوانان و سرمایه گذاران، زمین برای راه اندازی کارگاه واگذار کنیم. و ایجاد شغل و درآمد برای آنان داشته باشیم.
حاجی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی از نظر ایشان استقبال کردند و افزودند: چنانچه موضوع از طرف بخشداری پیگیری شود بنده تمام مجوزهای لازم را اخذ خواهم کردسپس راهکارهای اجرایی شدن این طرح را به بخشدار ارائه نمودند و مقرر شد شورای اسلامی و دهیاری و بخشداری موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری نمایند.

 

didar2.92.09.27 didar1.92.09.27

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.