۱۴:۲۴ - شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

بوی ماه مهر از نمایشگاه پاییزه شاهین شهر

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید اتاق اصناف شهرستان با همکاری خانه صنعت، معدن، تجارت اقدام به برپایی نمایشگاه پاییزه کرد.  

به گزارش پایگاه خبری “شاهین نا“،بار دیگر و در آستانه بازگشایی مدارس، نمایشگاه پاییزه با هدف تنظیم بازار با عرضه کالا و مایحتاج ضروری خانواده ها به قیمت مناسب از 23 شهریور در سالن اندیشه شاهین شهر برگزار شده است.

در این نمایشگاه که به مدت ده روز دایر خواهد بود انواع کیف و کفش، پوشاک، لوازم التحریر، مواد خوراکی، انواع موادشوینده، لوازم بهداشتی و آرایشی عرضه می شود.

درنمایشگاه پاییزه امسال شاهین شهر، کالاها در 20غرفه و با تخفیف 15 تا 25 درصد قیمت گذاری شده است.

نمایشگاه پاییزه به مدت 10 روز از 23شهریورماه لغایت یکم مهرماه همه روزه از ساعت 16 الی 23 دایر می باشد.

این نمایشگاه به اذعان غرفه داران با استقبال خوب شهروندان روبرو بوده است.

 

namayashgah- 5

 

در بازدید از نمایشگاه آنچه به چشم می خورد استقبال خوب شهروندان از نمایشگاه پاییزه بود ولی متاسفانه علی رغم وجود لوازم التحریر با طرح‌های ایرانی و کیفیت مناسب استقبال چندانی از این نوع لوازم التحریر نمی شد.

در گفتگو و بررسی با فروشندگان و خریداران علت این مسئله را قیمت بالای لوازم التحریر با طرح های ایرانی عنوان کردند.

علیرضا، نوجوانی که به همراه مادرش برای تهیه کیف و کفش و لوازم التحریر به نمایشگاه آمده بود،در پاسخ به اینکه چرا لوام التحریر با طرح ایرانی تهیه نمی کند گفت: من دفاتری که طرح جلد آن عروسک‌ها و شخصیت‌های کارتونی ایرانی داشته باشد را دوست دارم ولی بعلت قیمت بالا خانواده ام امکان خرید آنها را ندارد.

مادر دیگری که همراه فرزندش به این نمایشگاه آمده بود با گلایه از عدم نظارت بر قیمت و کیفیت اجناس گفت: مسئولین بدون توجه به نظارت کافی تنها بر خرید محصولات ایرانی اصرار دارند.

همچنین یکی از غرفه داران لوازم التحریر دلیل بالا بودن قیمت اجناس را، انحصاری بودن حق چاپ طرح های ایرانی در اختیار یک شرکت دولتی عنوان کرد و افزود: چون امکان رقابت وجود ندارد قیمت این نوع لوازم التحریر نسبت به انواع دیگر بیشتر است.

و چند نکته در مورد برپایی نمایشگاه در شهری با فرهنگ مردمی بالا، که باید مورد توجه مسئولین شهرستان و همینطور برپاکنندگان نمایشگاه قرار بگیرد.

namayashgah- 3

 

و اما ذکر چند نکته‌ی دیگر:

1-  هر دو مکانی که هر ساله نمایشگاه‌ در آن ها دایر می شود هیچ کدام نه در شان مردم و اصناف شهر هستند و نه دارای شرایط مناسب می باشند، این مکان‌ها فاقد نور و فضای مناسب، آب سردکن، تهویه و سیستم خنک کننده هستند. همچنین محیط پیرامون نمایشگاه نیز خاکی و بدون نظافت کافی است، این مسئله هم موجب گلایه غرفه داران و هم شهروندان است.

2-  بهتر است که مسئولین شهرستان به منظور تکریم شهروندان و سهولت امکان خرید برای همه مردم، مکانی دائمی و در شان مردم با فرهنگ شهر برای برپایی نمایشگاه در نظر بگیرند.

3-   نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا متولیان فرهنگی بر اجناس عرضه شده در نمایشگاه بسیار کم رنگ بود. در غرفه تابلو برخی تصاویری که هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی نداشتند به چشم می خورد.

4-   با توجه به دغدغه این روزهای خانواده ها برای تهیه اقلام مورد نیاز تحصیل فرزندان، به نظر می آید نیاز است که ساعت کار نمایشگاه افزایش داشته باشد.

5-  در واگذاری غرفه‌های نمایشگاه تولیدکنندگان و فروشندگان شهرستانی در اولويت قرار داشته باشند.

6-  مسئولین شهرستان خود را خدمت گزار و موظف به پاسخگویی به مردم بدانند، چراکه کسی که خود را خدمت گزارمردم بداند موظف به پاسخگویی هم می شود.علی رغم تماس های مکرر متاسفانه هیچ کدام از مسئولین برپایی نمایشگاه اعم از خانه صنعت، معدن، تجارت و نه رئیس اتاق اصناف پاسخگوی سئوالات ما نشدند.

 

namayashgah- 1 namayashgah- 2 namayashgah- 4 namayashgah- 8 namayashgah- 7 namayashgah- 6

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.