۰۹:۰۴ - شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰

شاهین شهر، شهری که از بی ثباتی مدیریتی رنج می برد؛

ماجرای استعفای شهردار شاهین شهر چیست؟/ اعتمادی که موجب بی اعتمادی شد

شاهین شهر، شهری که در چند سال اخیر از بی ثباتی مدیریت شهری رنج می برد چراکه روی مدیری کارآمد، توانمند، متعهد و دلسوز را به خود ندیده است به این دلیل که ملاک و معیارهای لازم برای انتخاب و گزینش مدیر لایق و شایسته برای اداره و مدیریت شهری همچون شاهین شهر که روزگاری از آن به عنوان شهر علم، فرهنگ، خلاقیت و زیباترین شهر یاد می شد رعایت نمی شود.

به گزارش شاهین پرس؛ شهردار شاهین شهر استعفا داد زمزمه های این خبر چند روزی به صورت درگوشی به نقل از علی صالحی تبار یکی از اعضای شورای شهر که خود نیز استعفای خود را به هیئت رئیسه شورای شهر تقدیم کرده در برخی محافل بیان می شد.

* اعتمادی که موجب بی اعتمادی شد

علی صالحی رئیس شورای اسلامی شهرستان در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ ضمن تایید این خبر علت استعفای مسعود عارفیان شهردار شاهین شهر را شغل جدید عارفیان بیان کرد و افزود: شهردار شاهین شهر علت استعفای خود را پیدا کردن شغل جدید در تهران عنوان کرده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا اتفاقات گذشته باید در این دوره شورا نیز تکرار شود بیان کرد: شورای دوره ششم برای جبران بی ثباتی مدیریت شهری در شورای دوره قبل تصمیم گرفت از بین گزینه هایی که اعلام آمادگی کرده و برنامه های خود را به شورا ارائه داده اند به نیروهای بومی شهر و کسی که در بدنه شهرداری شاهین شهر رشد کرده و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا است فرصت بدهد اما متاسفانه این اعتماد موجب بی اعتمادی شد.

* استعفای مسعود عارفیان در جلسه فوق العاده شورای شهر پذیرفته شد

روابط عمومی شورای اسلامی شاهین شهر شب گذشته از پذیرفته شدن استعفای شهردار شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر که شامگاه جمعه ۲۸آبان ماه پیرامون بررسی درخواست استعفای آقای مسعود عارفیان شهردار شاهین شهر در سالن جلسات شورای اسلامی برگزار شد.

مسعود عارفیان با حضور در صحن شورای اسلامی با قدردانی از همکاری های اعضای شورای اسلامی در این مدت با بیان اینکه قادر به ادامه مسیر خدمت به شهر و شهروندان در جایگاه شهردار نیستم؛ بر استعفای خود اصرار نمود که در پایان اعضا با درخواست استعفای ایشان موافقت کرده و در ادامه آقای کیانوش کیانی (معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی شهرداری) به عنوان سرپرست شهرداری شاهین شهر انتخاب شد.

 * شاهین شهر از بی ثباتی مدیریت شهری رنج می برد

این خبر ضربه مهلکی بر پیکر مجموعه مدیریت شهری شاهین شهر وارد می کند شهری که در چند سال اخیر از بی ثباتی مدیریت شهری رنج می برد چراکه روی مدیری کارآمد، توانمند، متعهد و دلسوز را به خود ندیده است به این دلیل که ملاک و معیارهای لازم برای انتخاب و گزینش مدیر لایق و شایسته برای اداره و مدیریت شهری همچون شاهین شهر که روزگاری از آن به عنوان شهر علم، فرهنگ، خلاقیت و زیباترین شهر یاد می شد رعایت نمی شود در مقابل این عناوین پله ترقی برای برخی افراد برای رسیدن به مناصب بالاتر می شود. کسانی که به هر قیمتی شده سعی می کنند عنوانی را در کنار نام خود قرار دهند تا مناصب بزرگتری را تصاحب کنند و نمونه آن کم نیستند.

و ای کاش نهاد و یا ارگان نظارتی دلسوزی وجود داشته باشد و مانع چنین افرادی شود کسانی که وقتی به پست و سمتی می رسند به جای اندیشدن و تلاش کردن برای اعتلا و بالندگی مجموعه تحت مدیریت خود، به آن متعهد و وفادار نیستند و سودای پست دیگری در سر می پرورانند و هنوز جوهر حکم مسئولیت خشک نشده به محض دریافت پیشنهاد سمتی جدید، تعهد خود به آن مسئولیت را  نادیده گرفته و پشت پا می زنند و این پشت پا زدن به مسئولیت در واقع خیانتی است به مردم شهر شاهین شهر. چرا که خیلی زود فراموش کرده اند در محضر خدا و کلام الله مجید و در حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان شهرستان و استان با قرض گرفتن از بیانات رهبر معظم انقلاب چه قول های به مردم این شهر داده اند.

* کلامی کوتاه ولی نافذ: «كارهای بزرگ را به آدم های كوچك ندهيد»

مولای متقیان حضرت علي ـ عليه السلام ـ در بخشي از نامه 53 نهج البلاغه مي فرمايد: «(اي مالك) در امور كارمندانت بينديش، و پس از آزمايش به كارشان بگمار و با ميل شخصي و بدون مشورت با ديگران آنان را به كارهاي مختلف وادار نكن، زيرا نوعي ستمگري و خيانت است. كارگزاران دولتي را از ميان مردمي با تجربه و با حيا و از خاندان هاي پاكيزه و با تقوي كه در مسلماني سابقه درخشاني دارند انتخاب كن».

ائمه معصومين ـ عليهم السلام ـ در عصر خود با تيپ هاي گوناگون مواجه مي شدند بر اساس درك و فهم آنها نیز سخن مي گفتند. گاهي جلسات عمومي برگزار مي كردند. گاهي جلسات خصوصي برپا مي كردند. گاهي در مسند حكومت و داوري سخن مي گفتند. گاهي خطبه هاي علمي مي خواندند. گاهي براي سران حكومتي، نامه مي فرستادند… مقتضاي حال اين بخش از سخن امام ـ عليه السلام ـ كه فرمود: «كارهاي بزرگ را به آدم هاي كوچك ندهيد»، اين است كه بُرد جهاني و جاوداني دارد.و براي همه زمان ها و مكان ها و براي تمام نسل ها پيام دارد. و از اين جهت بين عصر حديث و عصر ماهواره و رايانه فرقي نيست. يعني روايت هميشه نو و جاودانه است و براي همه جهانيان پيام دارد.

مديريت درست اقتضا مي كند كه كارها به صورت شايسته سالاري تقسيم شود و كار به كاردان واگذار شود. اگر كارهاي بزرگ به افراد كم ظرفيت واگذار گردد و يا كارهاي كوچك به افراد بزرگ واگذار شود، به قاعده شايسته سالاري جامه عمل پوشانده نشده است. لازم به ذکر است كه مراد از آدم هاي كوچك در روايات، سن شناسنامه اي مورد نظر نيست بلكه سن هوشي، ظرفيت، زمينه ها و توان مندي هاي افراد مد نظر است.

* شاهین شهر لایق عنوان زیباترین و مدرن ترین شهر فرهنگی و اسلامی است

به هر جهت شورای ششم در نخستین آزمون خود موفق نشد مردم شاهین شهر از منتخبین خود در شورای شهر می خواهند که با وسواس و دقت نظر بیشتر مدیری کاردان، متعهد و دلسوز و پاک دست برای شهر انتخاب کنند تا بار دیگر عنوان زیباترین و پاکیزه ترین شهر را در کنار نام شاهین شهر را بشنوند و کاملا آن را لمس کنند چرا که شاهین شهر لایق عنوان زیباترین و مدرن ترین شهر فرهنگی و اسلامی استان و کشور است.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.