۰۸:۱۲ - پنجشنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۰

کارشناس سیاسی:

حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه مردم نشانه وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی/ پیام مهم آرای کاندیدای منتخب با دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

کارشناس و استاد علوم سیاسی با تاکید بر اینکه مردم به تفکر «ما می توانیم» اعتماد کردند گفت: حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه مردم نشانه وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ در تحلیل انتخابات 28 خرداد سال 1400 اظهار کرد: ملت ما همیشه ثابت کرده که جهت نظام و رهبری حرکت می کنند و بارها هم با پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، موجب ناامیدی تفکرات لیبرالی و رسانه های خارجی شده اند.

* حضور مردم موجب خشم و حیرت دشمنان انقلاب شد

کارشناس سیاسی افزود: به لطف خدا در این شرایط و موقعیت خاص پیش آمده منطقه و جهان که تمام شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای تحریم انتخابات و تضعیف نظام جمهوری اسلامی در تلاش بودند، ملت ایران در کمال ناباوری همه دنیا و خبرگزاری های جهان با توصیه های رهبر انقلاب و تشخیص به موقع بار دیگر به صحنه آمدند و موجب خشم و حیرت دشمنان انقلاب اسلامی شدند.

* حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه مردم نشانه وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی تصریح کرد: مردم ایران با انتخاب آگاهانه و هوشمندانه متناسب با شرایط و موقعیت امروز کشور به میدان آمدند این نشان می دهد که مردم کشور ما مردمی وفادار هستند و اگر نگرانی دارند از ناکارآمدی های برخی مسئولان است وگرنه همیشه پشتیبان نظام و انقلاب هستند و خواهند بود.

معلمی در تحلیل حضور قوی و موثر مردم علی رغم مشکلات کشور بیان کرد: عوامل متعددی در خلق حماسه 28 خرداد وجود دارد از جمله اینکه باعث شد مردم خیلی قوی به میدان بیایند اصرار جریان های خارج از کشور مخصوصا منافقین آلبانی نشین بودند که مدام در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی شایعه سازی و اتهام زنی می کردند.

* مانع تراشی ها مردم را از همراهی با نظام منصرف نکرد

وی با اشاره به برخی مانع تراشی ها برای ناامید کردن مردم افزود: همانگونه که در پیام رهبر معظم انقلاب نیز ذکر شد برخی سعی داشتند مردم را از آمدن به پای صندوق های رای منصرف کنند ولی خوب مردم فهمیدند که باید پای کار باشند تا اوضاع تغییر کند و این نکته مهمی بود چرا که براساس آیه «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» یعنی مردم خودشان باید بیایند پای کار تا شرایط و فضای موجود تغییر کند و ان شاالله نظام هم به سمت اهداف عالی انقلاب اسلامی حرکت کند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا مردم علی رغم مشکلات اقتصادی، وعده های افزایش یارانه و … دیگر نامزدهای انتخابات را نپذیرفتند گفت: تجربه چند سال اخیر باعث شد مردم بدانند که افزایش یارانه باعث افزایش چند برابری قیمتها و تورم می شود و نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات دیگری را هم رقم می زند.

* مردم کارآمدی مسئولان نظام را می خواهند نه افزایش یارانه

وی با بیان اینکه مردم تحمل نداری را دارند ولی تحمل تبعیض را ندارند خاطرنشان کرد: حرف مردم با این رای این بود که افزایش یارانه نمی خواهند بلکه کارآمدی مسئولان در جهت اهداف انقلاب را می خواهند لذا به کسی رای دادند و او را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند که هیچ صحبتی از کم یا زیاد کردن یارانه نداشت به کسی رای دادند که می خواهد شرایط موجود را تغییر دهد و نظام را به سمت اهداف عالی انقلاب حرکت دهد، مشکلات مردم هم به مرور حل خواهد شد.

معلمی اضافه کرد: مردم به کسی رای دادند که با شعار ما می توانیم که از جمله های معروف حضرت امام(ره) بود به میدان آمده و قول داده برای بهتر شدن شرایط کشور از توان داخلی و توان جوانان کشور و ظرفیت های داخلی کشور که پنجمین کشور جهان و هفدهمین کشور به لحاظ مساحت و موقعیت جهان است، استفاده کند.

* پیام مهم آرای کاندیدای منتخب با دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

وی تصریح کرد: مردم به دنبال این نبودند که کسی بیاید و چند ریال به یارانه آنها اضافه کند بلکه می خواهند که مشکلات حل شود که به یارانه نیاز نداشته باشند و تجربه چند سال اخیر این موضوع را برای مردم ثابت کرد برای همین دست رد به سینه آنها زدند و فاصله آرا این پیام مهم مردم به صحنه آمده را بازگو می کند.

* مردم به تفکر «ما می توانیم» اعتماد کردند

این استاد علوم سیاسی علت عدم اقبال مردم از کاندیدای جریان مقابل ابراز کرد: مردم تشخیص دادند که برخی از این نامزدها نمایندگان همین دولت مستقر هستند و می خواهند در ادامه همان مسیر هم حرکت کنند علاوه بر آن بخشی از مشکلات مربوط به دلار و ارز را همین افراد بوجود آورده اند بنابراین مردم با این تجربه گفتند نه ما دیگر به شما اعتماد نخواهیم کرد شما هشت سال ثابت کردید که توانایی ندارید.

و همه دیدیم که یکی از کاندیداهایی که برای رای دادن به حسینیه ارشاد رفته بود مردم به او می گفتند که شما هشت سال ثابت کردید که چه کاره هستید بگذارید تفکر دیگری که به ما می توانیم و اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد بیاید و با این باور و اعتقاد مشکلات کشور را حل کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.