۱۲:۱۱ - چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

حاجی دلیگانی:

سند همکاری ایران و چین نقشه راهی برای برداشتن فشار تحریم ها است/ قطعا رسانه های اپوزیسیون دلسوز ملت ایران نیستند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند همکاری مشترک دو کشور ایران و چین نقشه راهی برای برداشتن تحریم های امریکا است گفت: قطعا رسانه های اپوزیسیون و کسانی که جیره خوار غرب هستند دلسوز مردم ایران نیستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با اشاره به توافقنامه همکاری بین دو کشور ایران و چین اظهار کرد: در دنیایی که آمریکا خود را به عنوان ابرقدرت یکه تاز میدان می بیند طبیعی است که هر قدرت جدید منطقه که بخواهد اظهار وجود کند را برنمی تابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: به برکت و پشتیبانی خون شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، کشور ایران امروز اقتدار و قدرتی به دست آورده که تنه به تنه کشورهایی از جمله آمریکا زده و در منطقه هم به عنوان قدرت برتر مورد قبول بسیاری از کشورها واقع شده است طبیعتا آمریکایی ها از این مسئله و رخداد ناراحت هستند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: کشوری که بلاخره در دنیای امروز خصوصا از بعد اقتصادی جایگاه ویژه ای در شرق و آسیا دارد با ایران که دارای اقتدار بالایی در منطقه است یک نقشه راهی با هم توافقی کرده اند که می تواند کل معادلات جهانی را برهم بزند و دنیا را از تک قطبی و یک جانبه گرایی که آمریکایی ها به دنبال آن هستند دگرگون و نجات دهد.

نماینده شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار افزود: آنچه که الان بین دو کشور ایران و چین بیان و امضا شده چیزی است که از سالیان گذشته روی آن کار شده و یک نقشه راهی است که براساس منافع مشترک هر دو کشور بدون هیچ گونه برتری نسبت به یکدیگر به جمع بندی رسیده و بستری است برای اینکه که اگر دو کشور اراده کنند در قالب موافقتنامه و قراردادهایی در آینده می توانند نوع همکاری های دو جانبه را عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس آنچه که در قانون اساسی آمده هرگونه موافقتنامه و قراردادی که برای کشور تعهد و الزام آور باشد لازم است در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و به تایید برسد که یک نسخه از اصل این موافقتنامه ای که در بستر نقشه راه تهیه شده به مجلس آمده که هفته آینده نمایندگان مجلس بیشتر در جریان محتوای آن قرار خواهند گرفت هر چند از قبل به محتوای آن واقف بوده اند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه از منافع این نقشه راه همین بس که مشخص می کند چه کسانی آگاهانه با آن مخالف هستند تصریح کرد: علت ناراحتی و موج آفرینی رسانه های بیگانه به این دلیل است که عقربه و فلش رسانه ها و اپوزیسیون داخلی و خارجی تنها بر روی آمریکا و غرب تنظیم می شود بنابراین از کسانی که جیره خوار غرب خصوصا آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند انتظاری جز این نیست.

وی افزود: طبیعتا آنها دلسوز مردم ایران نیستند و منافع و خوبی ملت ایران را نمی خواهند چون این نقشه راه قرار است معادلات آنها را برهم زده و فشار حداکثری که از بابت تحریم ها بر مردم ایران وارد کرده اند را به نوعی دچار فروپاشی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افراد وطن پرست نیستند وطن پرست شهدا، جانبازان و کسانی هستند که در موقع خطر جلوی دشمن ایستادگی کردند و تا پای جان برای عزت و سربلندی این کشور مقاومت و جانفشانی کردند خاطرنشان کرد: دشمن چون الان آگاهانه واقف است این نقشه راه و سند همکاری و یک قدم رو به جلو برای ایران و منطقه است از این بابت ناراحت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.