۱۸:۱۰ - چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸

آیت الله رئیسی:

رفراندوم پیشکش، به نظر مردم توجه شود تا غافلگیر نشوند/ دستگاه قضا فعال شدن شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داده است

رئیس قوه قضائیه گفت: نگاه امام خمینی(ره) به مردم تشریفاتی نبود و اگر می گفت میزان رای ملت است واقعا معتقد بود، ما هم عقیده داریم رفراندوم پیشکش، باید به نظر مردم توجه شود و مردم غافلگیر نشوند. ‌

به گزارش شاهین پرس؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، نخبگان و اقشار مختلف مردم در اصفهان با بیان اینکه نکاتی که نمایندگان اقشار مختلف بیان کردند، نشان دهنده دغدغه مندی این فرهیختگان است، اظهار کرد: لحن و بیان حضار، لحن دغدغه مندی است و این برای ما فرصت مغتنمی است.

رئیس دستگاه قضا با بین اینکه امروز آن چه در  بیانیه گام دوم انقلاب و بیانیه های رهبر معظم انقلاب بیان شده و برای همه مسئولان چراغ راه است، موضوع عدالت است، عنوان کرد: اجرای عدالت وظیفه همه است و همگان باید در آن سهیم باشند،

وی با بیان اینکه مردم به عنوان ناظر و دغدغه مند باید احساس کنند که در جامعه عدالت اجرا می شود، گفت:این حس باید در جامعه تقویت شود که اگر ببینیم معروفی در جایی ترک می شود یا منکری انجام می شود، احساس مسولیت کنیم.

رئیسی یکی از شاخص های مهم در نظام اسلام را  امر به معروف دانست و گفت: امروز خانواده شهید، دانشجو، استاد دانشگاه، روحانی و نماینده رسانه ها مسائل را می بینند و ناظر هستند و مجموعه این مسائل حس این که در جامعه باید نسبت به دردها دردمند بود، نسبت به دغدغه هه دغدغه مند بود را منعکس می کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه روحیه احساس مسئولیت مبارک است و در روایات داریم اگر در جامعه ای روحیه امر به معروف و نهی از منکر نبود آن جامعه مرده است، گفت: فردی که می بیند معروفی ترک شده و منکر انجام می شود و گفت به من ربطی ندارد این فرد طبق روایت مرده است.

وی  با اشاره به موانعی که ممکن است در امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، گفت: شهید کربلا به همه آموخت که باید در این راه خطر پذیر بود و احساس مسئولیت کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: از شاخص های اصفهان شهدای آن است و برخی افرادی که بعد از جبهه در جبهه ایمان قرار دارند چراغ راه برای همه هستند. هیج زمان نباید شهید و شهادت و مقاومت در کشور ما کمرنگ شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دادستان در مقابل تضییع حقوق عامه وظیفه دارد و شاید نباید منتظر شکایت کسی شود، گفت: نگاه امام خمینی(ره) به مردم تشریفاتی نبود و اگر می گفت میزان رای ملت است واقعا معتقد بود، ما هم عقیده داریم رفراندوم پیشکش، باید به نظر مردم توجه شود و مردم غافلگیر نشوند. ‌

وی تاکید کرد: مردم باید در جریان باشند. اطلاع رسانی به مردم و اقناع آنها و نقش دادن و محرم دانستن مردم لازم است؛ مهم ترین کارهای کلان کشور با حضور مردم به سرانجام می رسد.

رئیسی با بیان اینکه امروز من به عنوان مسئول این همه اظهارنظرها  به دستگاه قضایی را پشتوانه ای عظیم می دانم، گفت: این پشتوانه امروز مشوق قضات شجاع برای برخود با مفاسد است و مردم هم برای همراهی با دستگاه قضا عملا اعلام آمادگی می کنند.

اگر ساختارهای فسادزا اصلاح شود، نوبت به ورود دستگاه قضا کمتر می رسد

عالی ترین مقام قوه قضائیه با بیان اینکه این پشتوانه عظیم باید به عنوان یک مجموعه نیروی انسانی متراکم و یک فرصت تلقی شود و مددکار ما باشد، گفت: اگر ساختارهای فسادزا اصلاح شود و دستگاه ها وظایف خود را انجام دهند نوبت به دستگاه قضا کمتر می رسد.

وی با بیان اینکه اگر کارها بر روال خودش باشد کمتر قوه قضائیه ورود می کند، گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات فعال شود بسیاری از مسائل را حل می کند؛ این شبکه از ضرورت هایی است که ما آن را با قوت دنبال خواهیم کرد.

رئیسی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یکی از ضرورت های کشور است و بخش های مختلف موظف هستند دستور رهبری مبنی بر فعال شدن آن را پیگیری کنند.

قاضی القضات کشور با بیان اینکه در دستگاه های قضایی صداقت، کرامت، خدمت نسبت به مردم باید اهمیت داده شود و همگان این گونه نگاه کنند، عنوان کرد: آن چنانی که خداوند فرمود، اگر پیامبران کار خوبی بکنند دو برابر ثواب و اگر کار زشتی بکنند دو مجازات دارند‌،
کسانی که مشغول به خدمت هستند اگر دچار خیانت شدند باید به صورت مضاعف مجازات شوند.

رئیسی با بیان اینکه فساد تحت هر پوششی و هر نامی و هر نهادی و هر جایگاه قدرتی باز هم فساد است، تاکید کرد: در اصلاح ساختارهای فسادزا دولت، اصلاح قوانین قوه مقننه و برای برخورد عبرت آموز با مفسدان قوه قضائیه باید جدی کار کنند.

حاشیه سازی ها ما را از میدان در نخواهد کرد

وی ادامه داد: هر کجا فساد باشد زیبنده نظام اسلامی نیست. امروز خواست مردم و فرمان رهبری این است و ما سرباز حاضر در این میدان هستیم و ملامت ملامت گران و حاشیه سازی ها ما را از میدان در نخواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه حضور مردم، توطئه ایجاد ناامنی در کشور توسط بدخواهان و پیگیری دشمنان را نقش بر آب کرد و امروز کشور در مقابل این توطئه ایجاد ناامنی ایمن است، گفت: کسانی که ایجاد نا امنی کرده و دل زن و بچه مردم را لرزاندند و به اموال عمومی خسارت زدند و شرارت کردند از طریق قانون با همه آن ها برخورد خواهد شد و به مجازات خواهند رسید.

رئیس قوه قضائیه با بین اینکه باید به سفره مردم توجه کرد، اذعان کرد: معتقد هستیم نکاه به خواست و حقوق مردم وظیفه است، قوه قضائیه خود را به دفاع از حقوق مردم موظف می داند و مردم دعا کنند ما نسبت به وظیفه خودمان توفیق داشته باشیم و امید دل مردم افزایش پیدا کند و بر یاس امید دشمنان افزوده شود.

وی در پایان گفت: یقین بدانید امروز در محضر پروردگار خود را مسئول می دانیم که در این مسیر گام برداریم.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.