۰۹:۵۲ - یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸

امام‌جمعه شاهین‌شهر:

جهاد اربعین حسینی آرام آرام مقدمات ظهور را فراهم می کند

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه جهاد اربعین حسینی آرام آرام مقدمات ظهور را فراهم می کند گفت: با وجود سانسور امپراطوری های رسانه ای غرب نگاه مردم دنیا در ایام اربعین به سمت کربلا و امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام قاسم هاشمی، در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با تاکید بر اینکه پیاده روی یا جهاد اربعین حسینی آرام آرام مقدمات ظهور را فراهم می کند اظهار کرد: در دنیای ماشینی پرجنجال امروزی با اخلاص یا حسین گفتن و اشک ریختن و شرکت در مجالس عزاداری و زیارت رفتن آرامش بخش است و هیچ مسکن و آرام بخشی همانند نام زیبای امام حسین(ع) نیست غم بر حسین دل و جان را طراوت می بخشد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به اینکه براساس روایات متعدد حضرت ولی عصر(عج) هنگام ظهور خود را با نام حضرت امام حسین(ع) معرفی می کند خاطرنشان کرد: با وجود سانسور امپراطوری های رسانه ای غرب در کتمان واقعیت اسلام، شکوه اربعین حسینی و انتخاب گزینشی اخبار، در ایام اربعین نگاه مردم دنیا به سمت کربلا و امام حسین(ع) است تا او را بشناسند و در زمان ظهور فرزند برومندشان که ندای یا اهل العالم سر داد همه بدانند او کیست.

وی به واژه زیبا و مشترک حب الحسین یجمعنا اشاره کرد و افزود: اتحاد و انسجامی که بواسطه نام زیبای حضرت سیدالشهدا(ع) ایجاد شده با هیچ چیز دیگری نمی توانست به وجود بیاید، محبت امام حسین(ع) جمعیت زیادی از مردم دنیا اعم از شیعه و سنی و معنقدان به سایر مکاتب آسمانی را دور خود جمع کرده و همه بواسطه این محبت احساس افتخار می کنند.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: بر خلاف میل کسانی که می خواستند نام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا و کربلا نباشد اما ماندگار شد و هرساله به عظمت مراسم عزاداری عاشورا و اربعین افزوده می شود و امروز تنها مراسم اربعین نیست که عالم گیر شده بلکه مراسمات عزاداری دهه اول محرم نیز کم کم عالم گیر می شود به طوریکه در سال جاری در شهرهای زیادی از بیش از نیمی از کشورهای جهان مراسم عزاداری برگزار شد.

وی تاکید کرد: آنها می خواستند چراغ اسلام را با فوت دهان خاموش کنند غافل از اینکه هرگز نخواهند توانست چرا که به فرموده قرآن کریم امام حسین(ع) چراغ روشن و هدایتگری است که تعداد زیادی را به سوی خود جذب می کند.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه راه حضرت سیدالشهداء(ع) تا ابد ادامه خواهد داشت تصریح کرد: دنیای امروز از آموزه های لیبرالیسم که خود را آخرین ایسم و دین می دانند از نظام سرمایه داری حاکم خسته و سرخورده شده اند و تجربه سال های اخیر نیز بیان گر آن است که در سال های آینده نیز بر شکوه و عظمت و جمعیت پیاده روی اربعین افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فطرت های پاک مردم دنیا به امام حسین (ع) علاقمند هستند خاطرنشان کرد: علی رغم تفرقه افکنی ها و توطئه های دشمنان امام حسین(ع) کشتی نجات همه مردم دنیا است و این راه ادامه خواهد داشت هم نام امام حسین(ع) به صورت شناسنامه ای و هم مکتب و اهداف قیام عاشورا به دنیا معرفی می شود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: امروز با همه محدودیت ها دین اول اروپا به لحاظ پیشرفت و تعداد گرایش در اروپا دین اسلام است و هرچه تلاش می کنند موفق نمی شوند مانع گسترش دین اسلام شوند همانگونه که قرآن کریم می فرماید اراده خداوند بر این است که مستضعفین عالم به رهبری و امامت حضرت ولی عصر(عج) بر تمام دنیا تسلط داشته باشند و این وعده الهی قریب الوقوع است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.