۱۶:۴۲ - دوشنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۸

در همایش هم اندیشی وکلای دادگستری شاهین شهر مطرح شد:

قضات و وکلا در برقراری عدالت نقش مهمی برعهده دارند/ شرافت، وثیقه هر وکیل عدالت طلب است

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، با ناکید بر اینکه قضات و وکلا در برقراری عدالت، امنیت و نظم نقش مهمی برعهده دارند، گفت: قضات و وکلا اعتقاد دارند در تعمیق روابط حرفه ای، منفعت شخصی، هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش شاهین پرس؛  محمد باقری، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی قضات و وکلا و کارشناسان دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، بر نقش مهم قضات و وکلا در برقراری عدالت، امنیت و نظم تاکید و اظهار کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی و تراکم بالای کار قضایی تلاش می کنیم جلسه های کاربردی مداوم با وکلای شهرستان برگزار کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، خاطرنشان کرد: مجموعه دادگستری براساس حکمت و عقل بیش ترین تعامل را با وکلا دارد و هر دو طرف قاضی و وکیل معتقد هستند درتعمیق روابط حرفه ای، منفعت شخصی، هیچ جایگاهی ندارد.

وی اضافه کرد: قضات و وکلای دادگستری این شهرستان در اولین دوشنبه هرفصل جلسات منظم مشترکی را با هدف بررسی مسائل کلی شهرستان و ارزیابی عملکرد دادگستری برگزار می کنند.

باقری، در ادامه با انتقاد از برخی از سیاسیون ضعیف اراده که از مقابله به مثل نیروهای مسلح با تجاوزگران آمریکایی واهمه دارند تصریح کرد: نیروهای هوافضای سپاه پاسداران، پیشرفته ترین پهپاد رادار گریز متجاوز آمریکا را سرنگون می کنند و نیروهای نظامی آمریکایی جرات نمی کنند به علت توان بالای بازدارندگی قوای مسلح کشورمان پاسخ دهند.

قضات و وکلا دو بال فرشته عدالت هستند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، در این نشست ضمن قدردانی از اقدام دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه برای برگزاری چنین جلساتی، قضات و وکلا را دو بال فرشته عدالت دانست و با تاکید بر اینکه هم قضات و هم وکلا به دنبال تحقق آرمان عدالت در جامعه هستند، اظهار کرد: شرافت، وثیقه هر وکیل دوست دار عدالت است که به خود اجازه نمی دهد از این شغل شریف، سوء استفاده کند.

لیلا رئیسی، به برگزاری دوره های آموزشی اخلاق حرفه ای ویژه وکلا اشاره کرد و با بیان اینکه از قضا و وکلا انتظار بیشتری برای پایبندی به اخلاق حرفه ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: روابط کاری را باید براساس قانون پایه گذاری کرده و با اخلاق حرفه ای به یکدیگر احترام بگذاریم.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص سلامت دستگاه قضا، تصریح کرد: سلامت دستگاه قضا در گرو تحقق تعامل واقعی بین قضات، وکلا و ضابطین دستگاه قضایی است.

قضات و وکلا در خط مقدم اجرای عدالت قرار دارند/ انتظار نمی رود که خود وکلا خلاف قانون و شرع عمل کنند 

انصاف داران رئیس هیئت مدیره مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در اصفهان، یکی از معیارهای تشخیص عدالت دستگاه های قضایی در نظام های حقوقی را حق برخورداری از وکیل و حق دفاع آزادانه دانست و با بیان اینکه احترام متقابل و رعایت اصول حرفه ای لازمه تحقق اجرای عدالت است، خواستار سهولت ورود و خروج وکلا به مجتمع های قضایی شد.

اسلامیان عضو هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان، نیز در این نشست برگزاری چنین جلساتی را بسیار ارزشمند و ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه قضات و وکلا در خط مقدم اجرای عدالت قرار دارند، در این نشست ها دغدغه های خود را مطرح و مشکلات آنها کاهش پیدا می کند.

وی حفظ امنیت قضایی و شغلی را از دغدغه های وکلا بیان کرد و ضمن توصیه به وکلا در پایبندی به قوانین پوشش و ورود و خروج وکلا به مجتمع های قضایی، خاطرنشان کرد: پوشش مناسب تکلیف شرعی و قانونی هر وکیل است که باید در محاکم قضایی به رعایت آن توجه ویژه کنند و وکلا باتعامل حرفه ای با قضات، جایگاه واقعی خود را به دست می آورند.

دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه، از زمان تصدی باقری بر مسند ریاست آن، تنها دادگستری در سطح استان است که با هدف تعامل بیشتر قضات و وکلا و کاهش مشکلات قضایی به صورت فصلی اقدام به برگزاری نشست های هم اندیشی می کند که همین امر بسیاری از مشکلات را کاهش داده است و در این جلسه مورد تقدیر هیئت مدیره کانون وکلای مرکز استان اصفهان قرار گرفت.

این نشست به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با حضور اعضای هیئت مدیره کانون وکلای استان اصفهان و جمعی از قضات و وکلای دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه در سال جلسات این اداره برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.