۱۴:۳۹ - جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

ائمه جمعه موقت شهرهای گز و وزوان؛

عوامل چهارگانه برای حفط و تداوم انقلاب اسلامی/آمریکا در آستانه فروپاشی قرار دارد

یاری امام زمان(عج)، عوامل چهارگانه برای حفط و تداوم انقلاب اسلامی، بازخوانی وقایع انقلاب، بیان فراز و نشیب های تاریخ انقلاب، پشتیبای ملت ایران از انقلاب اسلامی و تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مباحث مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرهای گز برخوار و وزوان است.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام محمدعلی شریفیان، امام جمعه موقت شهر گز برخوار، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گزبرخوار، با اشاره به سالگرد حمله مزدوران گارد شاهنشاهی به همافران نیروی هوایی در سال 1357، اظهار کرد: همافران در 19 بهمن به دیدار امام خمینی(ره) در مدرسه رفاه رفتند و به همین دلیل عده ای از آنان به دست دژخیمان طاغوت به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت شهر گزبرخوار با بیان اینکه حکومت پهلوی می خواست با طولانی کردن حکومت نظامی روند انقلاب را کند و سران انقلاب را دستگیر کند، افزود: به همین دلیل امام خمینی(ره) دستور شکستن حکومت نظامی را صادر کردند و وقتی با مخالفت برخی از علما و انقلابیون نظیر آیت الله طالقانی در این زمینه مواجه شدند، فرمودند که دستور از جای دیگری است و این خواست امام زمان(عج) در این برهه زمانی است، با این فرمایش امام(ره) همه انقلابیون از ایشان حمایت کردند.

وی پیروزی و تداوم انقلاب را با نظر لطف امام زمان(عج) و توجه ویژه ایشان دانست و گفت: انقلاب اسلامی فراز و نشیب های فراوانی داشته و بارها خطرات زیادی آن را تهدید کرده است، اما همواره توطئه ها خنثی شده اند و امسال هم در 22 بهمن همه مردم نشان خواهند داد که محکم پشت انقلاب خود ایستاده اند و از آن حمایت می کنند.

حجت الاسلام شریفیان، با اشاره به سالگرد صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر اعدام سلمان رشدی در 25 بهمن، ابراز کرد: این فتوای امام(ره) بازتاب گسترده ای در دنیا داشت و حتی در داخل ایران هم عده ای با آن مخالفت کردند، امام(ره) فرمودند« مؤلف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبر(ص) و قرآن، تنظیم، چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می باشند» .

خطیب نماز جمعه شهر گزبرخوار، ایمان و اعتقاد به خداوند متعال، رهبری نظام اسلامی، اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت و استقامت و پایمردی درراه خدا و تحمل مشکلات را چهار عامل اصلی برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم انقلاب را حفظ کنیم و در مسیر خود به پیش ببریم، باید این چهار عامل را تقویت کنیم.

امام جمعه موقت وزوران:

امروز ایران مستقل ترین کشور جهان است

حجت الاسلام حسن خیری، خطیب نماز جمعه این هفته شهر وزوان، با رد نظریه انجمن حجتیه مبنی بر زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) با فراگیر کردن گناه در سطح جامعه، تصریح کرد: ظلم و فساد که همواره در دنیا وجود دارد، هنر ما این است که بتوانیم امام زمان(عج) را یاری کنیم و شرایط را برای تشکیل حکومت جهانی حضرت(عج) مهیا کنیم.

وی با اشاره به شعار« نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، ابراز کرد: این شعار در بعد بین الملل نمود زیادی داشت و در عمل هم در کشور ما محقق شد و امروز مستقل ترین نظام در دنیا، نظام مقدس جمهوری اسلامی است که تبدیل به الگوی موفق برای همه مستضعفان و استکبارستیزان جهان شده است.

حجت الاسلام خیری، با بیان اینکه در زمان رژیم پهلوی نمایندگان مجلس را آمریکایی ها تعیین می کردند، افزود: مستشاران آمریکایی حاکم بر سران ارتش پهلوی بودند، اما در جمهوری اسلامی میزان رأی ملت است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه موقت شهر وزوان، مبنا در جمهوری اسلامی را اسلام دانست و اظهار کرد: اینکه مسئولی در جمهوری اسلامی خیال کند که به محض در دست گرفتن منصب و قدرت می تواند هر کاری را انجام دهد، یک خیال باطل است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان، اقتدار ایران و جهانی شدن گفتمان مقاومت، گفت: امروز این یک افتخار برای نظام است که شیخ زکزاکی که پیرو امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، در نیجریه حدود 14 میلیون نفر را شیعه می کند و سبب عصبانیت دشمنان اسلام می شود.

آمریکا در آستانه فروپاشی قرار دارد/ باید ضعف های مدیریتی در قالب انتقادات سازنده مطرح شود

حجت الاسلام خیری، از نظر کارشناسان درباره فروپاشی ایالات متحده در آینده نه چندان دور خبر داد و اظهار کرد: البته فروپاشی آمریکا بسیار بدتر از شوروی خواهد بود، چرا که شوروی کشوری تاریخی بود، اما امریکا کشوری بر اساس سکونت مهاجران و بدون قدمت تاریخی چندان است.

امام جمعه موقت شهر وزوان، ضعف مدیریتی را عامل مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: باید این نقاط ضعف را در قالب انتقادات سازنده بیان کرد تا امکان اصلاح آن ها هم وجود داشته باشد، اما در عین حال نباید به دشمن فرصت سوء استفاده بدهیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.