۱۷:۰۲ - سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

استاندار اصفهان:

حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات نیازمند حلقه واسط با تولیدکنندگان است

استاندار اصفهان اتکا به درآمدهای غیرنفتی در بخش صنعتی و کشاورزی مهمترین راه کار برای افزایش تولید و بهره وری دانست و گفت: حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات نیازمند حلقه واسط با تولیدکنندگان است.

به گزارش شاهین پرس؛ محسن مهرعلیزاده، ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری بطور همزمان 206 پروژه جهاد کشاورزی استان، با اشاره به محدودیت های اقتصاد وابسته به درآمدهای نفتی در سالهای گذشته، اظهار کرد: اقتصاد وابسته به نفت با توطئه ها و محدودیت های دشمنان همواره در معرض آسیب و شکست است.

استاندار اصفهان، افزود: امروز اتکا به درآمدهای غیرنفتی و صادرات خدمات صنعتی و کشاورزی با استفاده از ظرفیت و قابلیت های منطقه ای و محلی، مهمترین راهکار افزایش تولید و بهره وری و رونق اقتصادی در کشور است.

وی با انتقاد از عملکرد سیستم اداری که باعث نگرانی تولید کنندگان شده است، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در قوانین وجود ندارد اما نظام اداری و روحیه محافظه کاری بیش از اندازه مدیران ادارات موجب خسارت هایی در روند تولید و رونق اقتصادی شده است

مهرعلیزاده، توانایی مدیریت صحیح را موثر در جذب سرمایه، توسعه صادارات و رشد اقتصادی دانست و تاکید کرد: اگر مدیر دلسوز باشد و با درک صحیح شرایط به وظایف خود به خوبی عمل کند می تواند به رفع مشکلات تولید کنندگان کمک کند.

استاندار اصفهان، با توصیه به پایبندی و تعهد اخلاقی در تجارت افزود: امروز برای رونق اقتصادی، افزایش اشتغال، برند سازی برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت با کشورهای خارجی، باید بیش از گذشته از سرمایه گذار و تولید کننده حمایت شود و این مهم نیازمند حلقه واسط با تولیدکنندگان است.

بهره برداری از 206 پروژه جهاد کشاورزی در استان اصفهان زمینه اشتغال برای 916 نفر را فراهم کرد

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، در این مراسم، میزان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اصفهان طی یکسال گذشته را هفت هزار و 960 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امروز بطور همزمان 206 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 448 میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها زمینه اشتغال 916 نفر فراهم می شود.

محسن کریمیان اضافه کرد: پروژه های افتتاح شده امروز شامل 68 پروژه در حوزه آب و خاک و امور فنی مهندسی، 41 پروژه در بخش تولیدات دام، طیور و آبزیان، 37 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، 32 طرح تولیدات گیاهی، 17 طرح امور عشایر و 11 طرح صنایع کشاورزی است که به مناسبت دهه مبارک فجر، بطور همزمان در واحد تولید و بسته بندی خشکبار سنجابک شهرک صنعتی مورچه خورت شاهین شهر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در مجموع برای دو هزار و 278 نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل کرده است، به خشکسالی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: استفاده از آبیاری نوین و تحت فشار با هدف حفظ باغات دائمی و تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و کشت گیاهان مقاوم از جمله اقدامات انجام شده در برابر این بحران است که دارای مزایای خوبی  برای سرمایه گذاری است.

فرماندار شاهین شهر و میمه با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به ظرفیت های شهرستان گفت: وجود 10 شهرک و ناحیه صنعتی با و هزارو 300 واحد صنعتی از ظرفیت های شهرستان است.

علیرضا بصیری بابیان اینکه در سال جاری با تلاش جهاد کشاورزی بیش از یک هزارو 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت آبیاری نوین و تحت فشار قرار گرفته اند ابراز کرد: با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی گام های خوبی در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در سطح شهرستان برداشته شده است.

همزمان با ششمین روز ایام الله دهه مبارک فجر، ظهر امروز 206 طرح کشاورزی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر یکهزار و 448 میلیارد ریال با حضور استاندار اصفهان، فرماندار شاهین شهر و میمه، امام جمعه شاهین شهر و جمعی از مسئولان و مدیران استان بطور همزمان در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

خط دوم کارخانه تولید و بسته بندی خشکبار سنجابک از جمله طرح هایی بود که با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و سه و نیم میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و اشتغال زایی برای 30 نفر امروز همزمان با 206 طرح جهاد کشاورزی و صنایع تبدیلی به بهره برداری رسید.

مدیر عامل این واحد تولیدی، در این مراسم گفت: کارخانه تولید و بسته بندی خشکبار سنجابک سال 88 تنها با مجموع پنج نفر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و حدود پانصد میلیارد ریال احداث شده است، که در حال حاضر با اشتغال زایی مستقیم برای بیش از 500 نفر، سالانه بیش از ۱۵ هزار تن انواع خشکبار تولید و بسته بندی می کند.

علیرضا حق شناس از حضور در بازارهای جهانی با صادرات هشت میلیون دلاری محصولات این کارخانه در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه صادرات با راه اندازی خط تولید در کشور های چین، آلمان و قطر در ابتدای سال آینده از جمله چشم اندازهای این شرکت است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.