۱۹:۱۷ - دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

گلایه مشترکان از بروز اختلال در شبکه های اجتماعی/ چرا این روزها اینترنت کند است؟

در پی این اختلال ها و کلافگی مردم برخی گمانه زنی ها این موضوع را روشن میکند که هر چه به روزهای انتخابات نزدیکتر میشویم برخی از مسئولین دولتی در تلاش هستند تا دسترسی مردم را به شبکه های اجتماعی و اینترنت کند کنند.

به گزارش شاهین پرس، چند روزی است که خبر اختلال در اپراتورهای مخابراتی کشور در صدر اخبار داخلی قرار گرفته است؛ مطلبی که اگر چه از سوی دولتی ها به عنوان به روز رسانی سیستم ها عنوان  شده ولی رنگ  و بوی انتخاباتی دارد.

در پی اختلالات اخیر اینترنتی در کشور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات اعلام کرد که قطعی در اینترنت مربوط به زیر ساخت ها نیست؛ هیچ مشکلی در زیر ساخت های اینترنت رخ نداده و اشکال احتمالی ، مربوط به اپراتورها است.

محمدرضا فرنقی زاد گفت: بروز برخی اشکال ها در اینترنت به خدمات رسانی اپراتورها بر می گردد و کاربران در صورت بروز اشکال با اپراتوری که از آن اینترنت دریافت کرده اند تماس بگیرند.

همچنین سعید عسکری مدیر کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار گفت: دیروز،  اینترنت همراه اول نیازمند بروز رسانی بود که بر اثرآن اینترنت نزدیک به چهارصد هزار مشترک این اپراتور از حالت عادی خارج شد.

این مقام مسوول ادامه داد: پس از به روز رسانی اینترنت همراه اول مشترکان نیز می بایست اقدام به خاموش و روشن کردن گوشی های خود می کردند تا مشکل برطرف شود.

عسکری به ارسال پیامک به این دسته از مشترکان از سوی همراه اول اشاره کرد و افزود: پس از ارسال پیامک تعداد زیادی اقدام به خاموش و روشن کردن گوشی خود کرده و مشکلشان برطرف شد.

در پی این اختلال ها و کلافگی مردم برخی گمانه زنی ها این موضوع را روشن می کند که هر چه به روزهای انتخابات نزدیکتر میشویم برخی از مسئولین دولتی در تلاش هستند تا دسترسی مردم را به شبکه های اجتماعی و اینترنت کند کنند.

تیرماه سال 92 و در ایام انتخابات ریاست جمهوری بود که مردم با کندی اینترنت و اختلال در شبکه های مخابراتی مواجه شدند که وزیر ارتباطات وقت در گفتگویی اعلام کرد: کاهش سرعت اینترنت که در زمان انتخابات برخی آن را اختلال نامیدند ناشی از راهکارهای امنیتی بود که برای حفظ آرامش کشور در زمان برگزاری انتخابات چاره شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در راستای ارتقای تمهیدات امنیتی، پهنای باند مسدود شده بود، گفت: اگر جلوی پهنای باند گرفته می‌شد مسلماً دیگر ارتباطی برقرار نمی‌شد اما با استفاده از راهکارها و ابتکاراتی مانع از ورود بیگانگانی که درصدد اخلال در برگزاری انتخابات بودند، به مرزهای فضای مجازی کشور شدیم .

با این تفاسیر و با نزدیک شدن به روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری شائبه انتخاباتی بودن این حرکت از سوی مسئولین امر بسیار پر رنگ شده و فقط جای یک سوال باقی میماند که دولتی که ادعای آزادی بیان و ارتباط با دنیا را در وعده های خود به مردم داده است چگونه میتواند انجام این اختلالات را توجیه کند؟

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.