۱۴:۲۴ - دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵

شاهین شهر و میمه درسال 95؛

برترین رویدادهای شهرستان شاهین شهر و میمه در سال 95

سال 95 با همه تلخ و شیرینی، خوبی ها و بدی ها، دستاوردها و موفقیت هایش گذشت در سالی که شاهد حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری بودیم، برخی از برترین رویدادهای مهم شهرستان در سال گذشته را مرور می کنیم.

به گزارش شاهین پرس، سال 95 با همه تلخ و شیرینی، خوبی ها و بدی ها، دستاوردها و موفقیت هایش گذشت در سالی که شاهد حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری بودیم که گاه برخی باعث ایجاد شور و نشاط و برخی نیز با سرازیرشدن اشک ها همراه بود، اما آنچه مهم و حائز اهمیت است نگاه به این رویدادها از دریچه ای دیگر برای کسب تجربه از ناخوشی ها و موفقیت ها و دستاوردها برای چراغ راه در مسیر روشن پیش رو است.

در این مجال قصد نداریم از نواقص، مشکلات و کمبودها در سال گذشته حرفی بزنیم چرا که باید با تلاش و کوششی خستگی ناپذیر بر آنها غلبه کنیم و چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم و برترین ها را نیز الگویی برای ادامه مسیر خود قرار دهیم.

یاد می کنیم از برترین رویدادهای شهرستان شاهین شهر و میمه که در سال 95 مایه مسرت شده و عاملی برای توسعه و پیشرفت شهرستان و حرکت رو به جلو شدند.

برترین رویداد سیاسی؛ انتخاب نماینده شهرستان به عنوان پنجمین نماینده برتر مجلس نهم شورای اسلامی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی که خود از چهره های ماندگار شهرستان و کشور محسوب می شود با عملکرد بسیار مثبتی که در مجلس نهم داشت در سال 95 از بین 10 نماینده برتر مجلس به عنوان پنجمین نماینده برتر مجلس شورای انتخاب شد.

نماینده سخت کوش شهرستان در مجلس نهم و دهم شورای اسلامی را نمی توان تنها نماینده حوزه انتخابیه یعنی دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار دانست بلکه نماینده همه ملت ایران در مجلس برای نظارت بر اجرا و تصویب قوانین است و این را می توان بوضوح در عملکرد و مصوباتی که در مجلس به تصویب رسانده است مشاهده کرد.

وی علاوه بر مجلس نهم در مجلس دهم در سال 95  کارنامه بسیار درخشان و طولانی دارد که در این مجال فرصت فهرست کردن همه آنها نیست تنها به یک نمونه اشاره می شود، و آن اینکه با تصویب طرح پیشنهادی یکسان سازی حقوق کارمندان و مدیران از جانب حاجی دلیگانی، سیل پیام های تقدیر و تشکر مردم سایر شهرها و استانها از این اقدام انقلابی را روانه دفتر وی ساخت.

برترین رویداد علمی؛ انتخاب پایگاه علمی بسیج ناحیه شاهین شهر و میمه به عنوان پایگاه علمی برتر کشور

پایگاه های مقاومت بسیج که روزی وظیفه جذب و آموزش نیرو برای دفاع از مرزها را بر عهده داشت این روزها به با توجه به شرایط حال کشور به محلی برای تردد و تبادل اندیشه جوانان نخبه در عرصه های مختلف تبدیل شده است که در این میان پایگاه علمی بسیج حضرت زینب(س) یکی از سرآمدان پایگاه های بسیج شهرستان است.

پایگاه علمی بسیج حضرت زینب(س) ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه در سال 95 با طرح و ایده های مبتکرانه و خلاقانه موفق به کسب رتبه برتر کشور شد.

این پایگاه علمی ضمن حمایت حقوقی و معنوی از طرح و ایده های دانشجویان و اساتید نخبه در شاهین شهر و اصفهان، با ارائه طرح های موفق در زمینه های اقتصادی، علمی، فرهنگی و قرآنی علاوه بر تربیت دانش آموزان، دانشجویان و اساتید نخبه، در صنایع تخصصی و مراکز علمی و …  شهرستان بکارگیری شده اند.

اوایل اسفندماه سال 95 مسئول این پایگاه علمی در جشنواره پایگاه های علمی کشور در تهران موفق به کسب رتبه برتر کشور شده و از دست فرمانده سپاه پاسداران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لوح تقدیر و هدیه دریافت کرد.

برترین رویداد عمرانی؛ بهره برداری از خط انتقال لوله 600 شهر گز

اهالی شهر گز برخوار سالها با مشکل کمبود آب مواجهه بوده و توجه نکردن به این مطالبه بر حق از سوی مسئولان بدلیل تامین اعتبار نشدن پروژه آبرسانی، آنها را آزرده خاطر و حتی به درگیری و تحصن نیز وادار کرده بود.

با پیگیری های مسئولان دلسوز و انقلابی شهرستان طرح بزرگ انتقال لوله 600 شهرگز به طول ۱۱.۷ کیلومتر و ظرفیت آبرسانی ۵۶۰ لیتر در ثانیه با قطر ۶۰۰ میلی متری که از سال ۹۱ آغاز شده بود تامین اعتبار و ظرف مدت سه ماه با 156 میلیارد ریال تکمیل و در هفتم شهریور سال 95 با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

برترین رویداد فرهنگی؛ بازسازی واقعه غدیر خم

گرچه در سالی که  پشت سر گذاشتیم شهرستان شاهین شهر و میمه شاهد رویدادهای فرهنگی متعددی بوده است ولی اگر بخواهیم برترین رویداد فرهنگی سال 95 در شهرستان را انتخاب کنیم به زعم اکثر شهروندان شاهین شهر و به جرأت می توانیم بازسازی واقعه غدیر خم را که در نوع خود بی نظیر و قابل تحسین بود را انتخاب کنیم.

واقعه تاریخی و مهم غدیر خم که سند و شناسنامه شیعیان نامیده می شود متاسفانه بدلیل برخی غفلت ها در بین نسل جوان و نوجوان کشور کم رنگ و یا به فراموشی سپرده شده بود و اغلب اطلاع درست و کاملی از واقعه غدیر در اذهان نداشتند.

سی ام شهریورماه سال 95 شهروندان شاهین شهر و شهرهای حومه در جوار یادمان شهدای گمنام شاهین شهر شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی شهر بازسازی واقعه غدیر خم بودند که به همت سپاه ناحیه شاهین شهر و توسط جمعی از هنرمندان به اجرا گذاشته شد و در ارزیابی انجام شده این رویداد در سطح کشور نیز رتبه برتر و نخست را به خود اختصاص داد.

برترین رویداد تاریخی؛ ثبت دو قنات وزوان و مزدآباد در فهرست یونسکو

بخش میمه به دلیل داشتن قدمت طولانی، دارای آثار و ابنیه های تاریخی بسیاری از جمله قلعه و کاروانسراها، حمام، آتشکده، قنات و … شگفت انگیز و منحصر بفردی است.

تابستان سال 95 برای بخش میمه به لحاظ ثبت دو قنات “وزوان” و “مزدآباد” در فهرست یونسکو سال خوش یمنی بود. این دو قنات شگفت انگیز به جا مانده از دوران ساسانیان را کارشناسان و صاحب نظران به حدود دو هزارو 500 سال قبل تخمین می زنند که خود گواه قدمت تاریخی این منطقه است.

قنات های جهانی شده دارای ساختار کاریزهای دوطبقه و سد منحصر به فرد زیرزمینی است که از ساروج به طول ۳۶ کیلومتر ساخته شده است که با مطالبه مردم و پیگیری های فراوان مسئولان شهرستان و استان تابستان سال 95 در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسید.

اما سر بر آوردن حمام تاریخی و دوقلوی شهر وزوان از زیر یکی از بوستان های این شهر، منطقه میمه را مجدد خبر ساز و پای کاوشگران و باستان شناسان را به این منطقه باز کرد که بررسی های باستان شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی قدمت این حمام را بیش از 400 سال تخمین زده و اعلام کردند این حمام دو قلو به جا مانده از عصرصفویه است که بر اثر غفلت در زیر انبوهی از خاک مدفون شده و برای احیا، بازسازی و مرمت به سرمایه گذار نیاز دارد.

برترین رویداد ورزشی؛ سجاد مردانی مرد طلایی مسابقات فاینال گرندپری 2016 باکو 

با نشاط و پر انرژی بودن، ورزشکار و ورزش دوست بودن از جمله ویژگی های همه جوانان محسوب می شود، شاهین شهر نیز شهری با جمعیت جوان است با وجود تعداد زیاد جوانان علاقمند و ورزشکار بیش از 40 مدال آور جهانی دارد.

از بین 40 مدال آور جهانی سجاد مردانی قهرمان تکواندو کار را می توان به جرأت به عنوان چهره برتر ورزشی شهرستان در سال 95 نام برد وی در سال 95 دو بار خبرساز شد و نام سجاد مردانی در تیتر اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت.

گرچه تلاش قهرمان تکواندو کار شاهین شهری در مسابقات المپیک جهانی 2016 بدلیل برخی شرایط نتیجه ای در برنداشت اما حضور ارزشمند وی در عرصه جهانی المپیک 2016 در خور ستایش است.

سجاد مردانی مرد طلایی میادین جهانی ورزش تکواندو با پشتکار و تلاش مضاعف از شکست در المپیک 2016 پلی موفقیت آمیز برای خود ساخت و بیستم آذر ماه سال 95 را برای همیشه به نام خود در تاریخ ورزش ایران و جهان ثبت کرد چراکه در سری مسابقات فاینال گرندپری 2016 باکو با شکست نماینده روسیه در فینال سنگین وزن به مدال طلای مسابقات دست پیدا کرد.

برترین رویداد اقتصادی؛ پرورش خربزه گلخانه ای برای نخستین بار در کشور

کشاورز مبتکر گرگابی برای نخستین بار در کشور موفق به پرورش خربزه به روش کشت گلخانه ای در گرگاب شهرستان شاهین شهر و میمه شد.

حسین شاه نظری پس از چهار سال تلاش، موفق به پرورش خربزه به روش گلخانه ای با صرفه جویی قابل توجهی مصرف آب شد و توانست از هر هکتار گلخانه خود یکصد تن خربزه برداشت کند، این درحالی است که در روش سنتی از هر هکتار تنها حدود 10 تن خربزه برداشت می شود.

این رویداد بزرگ کافی بود تا پای وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و وزیر نیرو را به گلخانه این کشاورز در گرگاب بکشاند و در پی بازدید معاون امور زراعت وزارت جهاد و کشاورزی قول مساعد برای ثبت این طرح به نام این کشاورز تلاشگر شهر گرگاب داده شود.

برترین مشارکت و همبستگی؛ شاهین شهر و میمه با رتبه سوم استان پیشتاز مشارکت در طرح سرشماری است

سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 برای نخستین بار در تاریخ کشور بصورت اینترنتی انجام شد این درحالی است که در کل دنیا کشورهای معدودی وجود دارند که سرشماری نفوس و مسکن خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.

خوشبختانه با تلاش مسئولان و همکاری خوب مردم شاهین شهر و میمه با 43 درصد مشارکت رکورد جدیدی برای کشور ایران ثبت و کشورمان را در ردیف کشورهایی که سرشماری را بصورت اینترنتی انجام می دهند قرار داد.

این رویداد موفقیت آمیز سطح استان اصفهان نیز با مشارکت بالا روبرو بود بطوریکه به گفته محمدرضا لعلی معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان شهرستان شاهین شهر و میمه با کسب رتبه سوم در استان پیشتاز مشارکت و ثبت نام اینترنتی شهروندان در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شد.

اجرای طرح کمربند سبز شمال استان اصفهان

شهر میمه در شمالی ترین نقطه شهرستان و استان دارای مردمانی است که در انجام کار خیر زبانزد هستند و بارها این موضوع را به اثبات رسانده اند.

یک نمونه از مشارکت مردم میمه در انجام کار خیر مربوط به هفته درختکاری و منابع طبیعی اسفندماه سال 95 است که در این هفته مردم زحمت کش میمه در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه با ایجاد کمپپین در فضای مجازی و با جمع آوری و گلریزان قریب به 130 میلیون ریال اقدام به خرید نهال و کاشت آن در اراضی این منطقه کردند.

شهروندان میمه حدود چهار هزار اصله نهال کاج خریداری شده را در فاز دوم کمربندی سبز شمال بطول چهار کیلومتر غرس کردند تا علاوه بر بیابان زدایی به کاهش آلودگی هوا کمک کرده و چشم اندازی سبز و زیبا برای مسافران و گردشگران در این منطقه ایجاد کنند.

البته به گفته صدرالدین کرمی شهردار میمه سال گذشته نیز مرحله اول کمربند سبز شمال به طول سه کیلومتر توسط شهرداری و منابع طبیعی اجرا شده بود و همچنین احداث پارک جنگلی به وسعت یکصد هکتار در جوار قنات جهانی مزدآباد را در برنامه سال آینده خود دارند.

***************************

سال نو با دست پر بهار از راه می رسد و نویدبخش زندگی تازه و شروعی دوباره برای انسان می شود، هیئت تحریریه پایگاه خبری تحلیلی شاهین پرس فرارسیدن بهار و سال 1396 را به محضر رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) و همه مخاطبان خود تبریک گفته و سالی سرشار از خیر و برکت، شادکانی، تندرستی و موفقیت را آرزو می کنند و امیدوار هستند در سال جدید خبرهای خوب بسیاری همراه با موفقیت، عزت و سربلندی ملت ایران مخابره کند.

انتهای پیام/

2 Responses to “برترین رویدادهای شهرستان شاهین شهر و میمه در سال 95”

  1. گمنام گفت:

    با سلام و خداقوت خدمت همه خادمین انقلاب.
    ان شا الله که در سال جدید هم مانند سال قبل پر شور و انقلابی عمل کنید.

  2. آشنای نزدیک گفت:

    با سلام و خداقوت خدمت همه خادمین انقلاب.
    ان شا الله که در سال جدید هم مانند سال قبل پر شور و انقلابی عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.