۱۰:۰۵ - سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

فرماندار شاهین شهر و میمه:

آمادگی ستاد سرشماری شهرستان برای اجرای بزرگترین طرح آماری ملی کشور

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه گفت:کلیه دستگاه های اجرایی آماده همکاری با ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگترین طرح های آماری ملی است که در سراسر کشور و به صورت همزمان به مرحله اجرا گذاشته می شود و مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه ریزی های کلان کشور برای سال های بعد فراهم می آورد.

دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در سطح ملی، استانی، شهرستانی و… نیازمند اعتمادسازی گسترده در بین پاسخگویان است و در این راه باید از امکانات و پتانسیل های موجود در جامعه برای ایجاد بسترهای مناسب به منظور اطلاع رسانی و تشویق به همکاری و مشارکت عموم پاسخگویان استفاده کرد و در نهایت گام های موثری را در جهت ارتقاء و گسترش فرهنگ آماری جامعه برداشت.

در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 اطلاعات بیمه ای نیز ثبت می شود 

فرماندار شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، با بیان اینکه همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت به ستاد سرشماری شهرستان کمک خواهند کرد تا این سرشماری به بهترین شکل ممکن انجام شود گفت: بی تردید آمار در نظام برنامه‌ریزی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

علیرضا بصیری با اشاره به برگزاری دو مرحله‌ای سرشماری نفوس و مسکن در این دوره افزود: سوم لغایت 24 مهرماه سرشماری در مرحله اول و به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و مرحله دوم نیز به مدت یک ماه از 24 مهرماه به صورت حضوری توسط عوامل اجرایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهرستان نیاز به ارائه آمار دقیق و جامع داریم که بجز با همکاری عموم مردم میسر نخواهد شد، از شهروندان درخواست کرد ضمن همکاری با مأموران سرشماری و ارائه اطلاعات درست، موجب انجام برنامه‌ریزی‌های درست در کشور شوند.

فرماندار شهرستان تفاوت سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ را نسبت به دوره قبل را حذف کاغذ از سرشماری برشمرد و تصریح کرد: این سرشماری بدون کاغذ انجام خواهد شد بدین صورت که در مرحله اول اطلاعات از طریق اینترنت و در مرحله بعد از طریق تبلت جمع‌آوری می‌شود. همچنین در این دوره اطلاعات مربوط به بیمه افراد نیز ثبت می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در خصوص اهمیت، زمان و نحوه اجرای سرشماری نفوس و مسکن به شهروندان بی تردید به اجرای دقیق تر سرشماری کمک قابل توجهی دارد که در این خصوص به مشارکت سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و معتمدین محلی نیازمند هستیم.

بصیری خاطرنشان کرد: مشارکت آحاد مردم و دستگاه های مرتبط خصوصا سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها، تمام کارکنان دولت، دانش‌آموزان و معلمان و مدیران مدارس، دهیاران و تمام واحدهایی که در مناطق شهری و روستایی که در اولین سطح ارائه خدمات به مردم قرار دارند مانند خانه‌های بهداشت، دفاتر خدمات ICT و شورای روستا به اطلاع رسانی و اجرای دقیق تر سرشماری نفوس و مسکن کمک خواهد کرد.

لزوم مشارکت و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه توجیهی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ویژه بخشداران، دهیاران، روسای دستگاههای اجرایی و مطلعین محلی شهرستان شاهین شهر و میمه به تبیین اهمیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن پرداخت و افزود: هدف کلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمع آوری داده ها و اطلاعات پایه ای، ساختار و ویژگی های عمده افراد جامعه و واحد های مسکونی کل کشور برای برنامه ریزان، سیاستگذاران، دولتمردان و پژوهشگران است.

محمدرضا لعلی با بیان اینکه تحقق اهداف، پیشرفت و توسعه کشور در گرو همکاری مطلوب عموم مردم، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و موسسات عمومی و خصوصی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن است خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن طی دو مرحله انجام می شود که کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری کامل در اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ هستند.

مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از سوم مهر بصورت اینترنتی آغاز می شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شاهین شهر و میمه با اشاره به نقش و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه ریزی های کشور، بر لزوم آمادگی و همکاری همه دستگاه‌ها با ستاد سرشماری شهرستان تاکید کرد.

محمود مسلم زاده با بیان اینکه از ۳ مهرماه تا ۲۴ مهر سرشماری اینترنتی برگزار می شود، از رسانه ها، مدیران و مسئولان دستگاههای فرهنگی، مطلعین محلی و ائمه جمعه خواست با تشویق و راهنمایی مردم به ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، زمینه استقبال مردم از این طرح را فراهم آورند.

وی به نقش آموزش و پرورش در ترغیب خانواده ها برای مشارکت در ابن امر مهم و اساسی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش همزمان با شروع فصل مدارس می تواند برنامه ریزی لازم در خصوص ترغیب دانش آموزان به مشارکت خانواده هایشان در طرح اینترنتی سرشماری انجام دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان در ادامه افزود: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از تاریخ سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان آغاز و تا ۲۴ مهرماه ادامه خواهد داشت و شهروندان می بایست با مراجعه به آدرس  www.sarshomari۹۵.ir پرسشنامه ها را تکمیل و کد رهگیری دریافت نمایند تا هنگام مراجعه مامور آمارگیر به درب منزل کد مذکور را ارائه داده و شرکت خود را در سرشماری ثبت نمایند.

بنابراین لازم است برنامه ریزی در خصوص مشارکت کلیه مردم در طرح سرشماری بویژه بصورت اینترنتی فراهم گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.