۰۹:۰۹ - شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴

رخدادهای که شاید هر ۱۰۰ سال یکبار رخ بدهند

در فصل فوتبالی که به پایان رسید اتفاقات بسیار جالبی رخ داد که ممکن است سالها طول بکشد تا شاهد تکرار آنها باشیم. یورو اسپورت در گزارشی به عجیب ترین و جالب ترین حوادث فصل قبل که ممکن است هر سال 100 یک بار رخ دهد پرداخت که در این گزارش به آنها می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  فصل قبل به پایان رسید و رقابت های کوپا آمریکا هم پایانی بود بر تمام رقابت های که در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ برگزار شد. یورو اسپورت در گزارشی به عجیب ترین و جالب ترین حوادث فصل قبل که ممکن است هر سال ۱۰۰ یک بار رخ دهد پرداخت که ما هم در گزارشی به آنها می پردازیم.

تاثیر باور نکردنی لوئیس سوآرس در گل های لیورپول

1484425-31685653-640-360

لوئیس سوآرس در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ عملکرد خیره کننده ای در ترکیب لیورپول داشت. این باشگاه انگلیسی با وجود درخشش این فوق ستاره خود تصمیم گرفت که بعد از جنجالی که در جام جهانی ۲۰۱۴ به وجود آورد او را به بارسلونا بفروشد چرا که برندان راجرز مطمئن بود که می تواند جایگزین شایسته ای برای او پیدا بکند. ماریو بالوتلی و ریکی لامبرت دو بازیکنی بودند که به عنوان جایگزین لوئیس سوآرس انتخاب شدند اما این دو بازیکن عملکرد بسیار بدی داشتند تا جایکه بالوتلی که نزدیک ۱۵ میلیون پوند برای قرمز پوشان آنفیلد هزینه داشت تنها یک گل برای این تیم به ثمر رساند.

لیورپول در فصلی که گشت تنها ۵۲ گل به ثمر رساند که این در مقایسه با فصلی که سوآرس در این تیم بازی می کرد آمار بسیار بدی است. در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ که سوآرس در خط حمله لیورپول بود این تیم توانست ۱۰۱ به ثمر رساند و مهاجم اروگوئه ای این تیم به تنهایی در به ثمر رسیدن ۴۳ گل از این ۱۰۱ تاثیر داشت تا جایکه او ۳۱ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل هم داد تا یک بازیکن نشان بدهد که می تواند تا چه اندازه تاثیر گذار باشد. بعید به نظر می رسد که لیورپول دیگر بتواند بازیکن تاثیر گذار مثل لویس سوآرس را در اختیار داشته باشد.

صدرنشین از آغاز تا پایان

چلسی قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس فصل بسیار رویایی را پشت سر گذاشت. این تیم درحالی توانست برای پنجمین بار در تاریخ خود جام قهرمانی را بالای سر برد که از همان هفته نخست صدرنشین بود و تا پایان لیگ اجازه نداد که هیچ تیمی در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد. این هم یک حادثه نادر در تاریخ لیگ جزیره بود که احتمال دارد دیگر تکرار نشود.

1631297-34623772-640-360

چهار مربی آرژانتینی از آغاز تا پایان

رقابت های کوپا آمریکا ۲۰۱۵ شیلی که چند روز پیش به پایان رسید حوادث جالب و نادری را به خود دید که بدون شک یکی از آنها که خیلی بعید است دوباره تکرار بشود حضور چهار مربی آرژانتینی در نیمه نهایی بود. هر چهار تیم شیلی،پرو، آرژانتین و پاراگوئه که به نیمه نهایی راه یافته بودند مربیان آرژانتینی داشتند که این نشان می دهد فوتبال آرژانتین همچنانکه بازیکن بزرگ دارد مربی بزرگ هم دارد.

اسطوره باشگاهی که تغییر هویت می دهد

فرانک لامپارد بازیکن بسیار محبوبی در چلسی بود. او اسطوره این باشگاه لندنی به شمار می رفت و هر چند که یک هافبک بود اما بهترین گلزن تاریخ این باشگاه لندنی به شمار می رفت. لمپارد بعد از جدایی از چلسی به لیگ آمریکا رفت اما حتی یک بازی هم در تیم جدید خود به میدان نرفت و به لیگ جزیره برگشت تا این بار پیراهن منچسترسیتی را بر تن بکند. هواداران چلسی با این اقدام لمپارد شوکه شده بودند. آنها انتظار نداشتند که اسطوره خود را با پیراهن تیم دیگری ببینند و عجیب تر اینکه او توانست برابر تیم سابق خود موفق به گلزنی هم بشود. لمپارد با کاری که انجام داد نشان داد که اسطوره یک باشگاه ممکن است یک شبه از اسطوره بودن خارج بشود.

1484424-31685633-640-360

وقتی گل بزنی پاس گل هم می دهی

در هفته سی و چهارم رقابت های لیگا یک حادثه جالب رخ داد و آن در دیدار بارسلونا برابر ختافه بود که آبی-اناریها در آن جشنواره گل به راه انداختند. نکته جالب این بود که گل زننان بارسلونا در این دیدار بالافاصله در نقش سازنده گل ظاهر می شدند. مسی در دقیقه ۹ گل نخست بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و چند دقیقه بعد این بار در نقش سازنده گل برای لوئیس سوآرس ظاهر شد. سوآرس هم این بار نقش سازنده گل را داشت و برای نیمار پاس گل مهیا کرد. این بار نوبت به نیمار رسید تا پاس گل بدهد و ژآوی دروازه ختافه را باز بکند. ژآوی بعد از گلی که به ثمر رساند در نقش سازنده گل ظاهر شد و این بار سوآرس با پاس ژآوی به گل رسید اما این پایان کار نبود و یک بار دیگر این سلسله تکرار شد تا جایکه سوآرس این بار در نقش سازنده گل ظاهر شد و با پاسی که داد لیونل مسی را در موقعیت گلزنی قرار دارد تا این ستاره آرژانتینی گل ششم آبی-اناریها را به ثمر رساند.

 

یک بازیکن برای اخراج شدن به چند ثانیه زمان نیاز دارد ؟!

این بار نوبت به استیون جرارد اسطوره قرمز پوشان آنفیلد می رسد.در هفته سی ام رقابت های لیگ جزیره یک اتفاق نادر رخ داد. برندان راجرز در نیمه دوم دیدار برابر منچستر یونایتد استیون جرارد را به جای آدام لالانا به میدان فرستاد اما جرارد تنها ۳۸ ثانیه از ورودش به میدان نگذشته بود که با کارت قرمز داور به خاطر خطای شدید روی پاری هررا اخراج شد. جرارد با این اخراجی نام خود را به عنوان یکی از سریعترین اخراج های تاریخ فوتبال جهان ثبت کرد.

1604965-34096700-640-360

 

شب باشکوه وایت هارت لین

چلسی با هدایت ژوزه مورینیو به سختی گل می خورد. اصلا گل زدن به تیم های که هدایت آنها را ژوزه مورینیو برعهده دارد بسیار سخت است چرا که این مربی پرتغالی در بازی دفاعی بسیار قوی است و این را هر کسی می داند. چلسی فصل قبل از ابتدا تا انتهای لیگ صدرنشین باقی ماند. این تیم از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بود و گل زدن به آنها بسیا سخت بود اما تاتنهام دست به کار بزرگی زد که شاید خوشبین ترین هواداران این تیم هم انتظار آن را نداشتند.

سفید پوشان وایت هارت لین در دیدار برگشت رقابت های لیگ جزیره چلسی را گل باران کردند و موفق شدند با درخشش مهاجم جوان خود با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی برسند و یک از عجیب ترین نتایج لیگ را رقم بزنند. شاید دیگر هیچگاه در تاریخ تاتنهام رخ ندهد که این تیم  با چنین نتیجه ای برابر چلسی به پیروزی برسد.

زدن ۷ گل به یک تیم و جذب یک بازیکن از آن تیم

این بار هم یک اتفاق تسلسل وار عجیب رخ داد که برای نخستین بار در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ کلید خورد. در آن فصل بایرن مونیخ توانست در لیگ قهرمانان اروپا با ۷ گل بازل سوئیس را شکست دهد و بعد از آن شکست شیردان شاکری ستاره این تیم سوئدی را جذب کرد. در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ دوباره این اتفاق رخ داد تا جایکه بایرن با ۷ گل آبی-اناریها را در هم کوبید و در نهایت هم تیاگو آلکانترا ستاره این تیم را جدب کرد.

این اتفاق در فصل قبل هم رخ داد تا جایکه شاگردان پپ گواردیولا با ۷ گل برابر شاختار دونتسک اوکراین به پیروزی رسیدند و در نهایت هم داگلاس کاستا ستاره این تیم را جذب کردند. آیا این اتفاق دوباره برای بایرن رخ خواهد داد؟

تیم شکست ناپذیر

همه تیم های که در فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند طعم شکست را چشیدند حتی بارسلونا که در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد در دیدار رفت برابر پاری سن ژرمن بازی را واگذار کرد اما در این میان یک تیم وجود داشت که بدون شکست به کار خود پایان داد و این تیم چلسی است. شاگردان ژوزه مورینیو در دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا با تساوی دو بر دو برابر پاری سن ژرمن در استمفوردبریج متوقف شدند اما چون در دیدار رفت به تساوی یک بر یک دست یافته بودند از دور رقابت های کنار رفتند.

هر کس جایگزین من بشود جایگزین او خواهم شد

1630505-34607931-640-360

در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ رادمل فالکائو بعد از درخشش خیره کننده ای که در اتلتیکو مادرید داشت از این تیم جدا شد و به فوتبال فرانسه رفت تا پیراهن موناکو را بر تن بکند. دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید دیگو کاستا برزیلی را جایگزین فالکائو کرد و این بازیکن توانست به خوبی جای خالی او را پر بکند. کاستا هم در نهایت ازاتلتیکو مادرید جدا شد و الان در چلسی بازی می کند. آبی پوشان لندنی در فصل جابجایی تابستانی فالکائو را جذب کرده اند و قرار است که این مهاجم برزیلی تبار جایگزین کاستا در چلسی بشود و در این صورت این مهاجم کلمبیایی ثابت خواهد کرد که هر کس جایگزین او بشود در نهایت جایگزین او خواهد شد.

 

وقتی برابر قهرمان همه لیگ ها به پیروزی می رسی قهرمان واقعی هستی

بارسلونا در فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا توانست جام قهرمانی را با شایستگی بالای سر ببرد. این تیم بعد از مرحله گروهی که به عنوان تیم نخست صعود کرد توانست برابر قهرمان لیگ های معتبر اروپایی به پیروزی برسد نشان دهد که شایسته کسب عنوان قهرمانی است. آبی-اناریها در یک هشتم نهایی منچستر سیتی قهرمان لیگ جزیره، در یک چهارم نهایی پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه، در نیمه نهایی بایرن مونیخ قهرمان رقابت های بوندسلیگا و سرانجام در فینال یوونتوس قهرمان رقابت های سری A را شکست دادند تا ثابت بکنند که شایسته کسب عنوان قهرمانی هستند.

اعجوبه های که ممکن است دیگر جهان فوتبال به خود نبیند.

304279

دیگر درخشش کریستیانو رونالدو و لیونل مسی طبیعی است و هر ساله باید منتظر شکستن رکوردهای زیادی از این دو بازیکن باشیم. در فصلی که گذشت این دو بازیکن عملکرد خیره کننده ای در تیم های خود داشتند تا جایکه در بیشتر از نصف گل های که تیم های خود به ثمر رساندند تاثیر داشتند. رئال مادرید در فصلی که گذشت  ۱۱۸ گل به ثمر رساند. رونالدو به تنهایی ۴۸ گل به ثمر رساند و ۱۶ پاس گل هم داد که این نشان می دهد او در ۶۴ گل تیمش سهیم بوده است به عبارت دیگر این ستاره پرتغالی در ۵۴% از گل های که رئال مادرید در فصل قبل به ثمر رساند سهم داشت.

اما لیونل مسی هم چنین تاثیری را در گل های رئال مادرید داشت. بارسلونا در نهایت توانست ۱۱۰ گل به ثمر رساند. مسی  در ۵۹ گل از این ۱۱۰ گلی که تیمش به ثمر رساند نقش داشت. او ۴۳ گل به ثمر رساند و ۱۸ پاس گل هم داد به عبارت دیگر  او هم در ۵۴% از گل های تیمش نقش داشت. آیا دو بازیکن دیگر می توانند چنین آماری را از خود به جای گذارند؟ بدون شک برای تکرار این رخداد باید سالها صبر کرد.

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.