۱۳:۰۸ - جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

رسانه استعمار پیر از جان قومیت‌ها چه می‌خواهد؟

آشنایی با شیوه بحران سازی بی بی سی/ چگونه دروغ می‌شود تنها ابزار یک رسانه!

پنجشنبه گذشته بود که خبر سقوط یکی از کارمندان هتل تارای مهاباد از طبقه چهارم این هتل و شایعاتی از نیت فردی که ضدانقلاب او را یک مامور امنیتی نامید برای تجاوز به مقتول، به بروز حواشی در این شهر انجامید. شایعاتی که انجام تحقیقات بیشتر توسط ماموران انتظامی و قوه قضاییه از کذب بودن تمامی آنها پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ پنجشنبه گذشته بود که خبر سقوط یکی از کارمندان هتل تارای مهاباد از طبقه چهارم این هتل و شایعاتی از نیت فردی که ضدانقلاب او را یک مامور امنیتی نامید برای تجاوز به مقتول، به بروز حواشی در این شهر انجامید. شایعاتی که انجام تحقیقات بیشتر توسط ماموران انتظامی و قوه قضاییه از کذب بودن تمامی آنها پرده برداشت.
این شایعه نه‌تنها با تحریک احساسات مردم به آسیب دیدن اموال عمومی و مجروح شدن چندین نفر انجامید بلکه صراحتا به بازی با آبروی دختر جوان فوت شده یا همان شخصیت اصلی ماجرا پرداخت. با ادامه تحقیقات ماموران امنیتی و بررسی ۲۵ پیامک میان متهم و متوفی مشخص شد که این دو نفر قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند و در آن روز تنها به قصد ازدواج، متوفی با هماهنگی که داشته به اتاق متهم رفته و در مورد نحوه ازدواجشان صحبت کرده‌اند.تنها نیت متوفی برای پنهان شدن در بالکن طبقه پایین که منجر به سقوط و مرگ وی شد ترس از مدیر هتل و اخراج بوده است و پزشکی قانونی نیز هیچگونه اثری از تعرض و تجاوز به این فرد را مشاهده نکرد و کاملا فرضیه تجاوز منتفی اعلام شد.همه این ماجرا در حالی اتفاق می‌افتد که دسته سومی که نه ساکن شهر مهاباد هستند و نه سرنوشت مردم مهاباد برای آنها اهمیتی دارد تلاش می‌کردند با سوار شدن بر موج شایعات دامنه حادثه را در سطح شهر و حتی در سطح استان گسترش دهند.شبکه‌های ضدانقلاب با محوریت بی بی سی فارسی با طرح فرضیه دست داشتن یک مامور امنیتی در این ماجرا تلاش می‌کردند تا مردم مهاباد را بر علیه نظام تحریک کنند و در ظرف مدتی کوتاه پوشش وسیعی ماجرا با محور شایعات را در دستور کار قرار دادند.

اینکه چگونه بی بی سی فارسی در همان ساعات اول حادثه از اطلاعاتی بودن فرد متهم باخبر شده است موضوع مضحکی است که کاملا با سیاست تفرقه‌انگیز قدیمی بی بی سی در ارتباط است. حتی اگر متهم به بالای پشت بام هتل تارا می‌رفت و فریاد می‌زد که مامور اطلاعاتی هستم نیز نمی‌شد به این سرعت از صحت سخنان وی آگاه شد اما بی بی سی این شایعه را با چنان اشتیاقی داغ می‌کرد که ظاهرا افزایش دامنه اعتراضات را هدف گرفته بود و ارزشی برای اطلاع‌رسانی صحیح و بی‌طرفانه برای مخاطبینش قائل نبود.

سابقا نیز نمونه‌های دیگری از این رفتار مشکوک بی بی سی در قبال برخی حوادث کشور مشاهده است برای مثال در ماجرای اسیدپاشی اصفهان بی بی سی بدون ارائه هیچ سندی تلاش می‌کرد تا نیروهای بسیجی و منتسبین به نظام را که با بدحجابی مخالفند به ‌عنوان عامل اسیدپاشی معرفی کنند حال آنکه در طول بازه زمانی طرح ادعا هرگز نتوانست هیچ سندی در اثبات این موضوع ارائه کند.

جالب آنجاست که در حادثه مهاباد خانواده متوفی از خبرپراکنی بی‌بی‌سی و اتهام‌زنی به دخترشان بسیار ناراحت هستند و این موضوع در میان بی‌شمار خبری که این رسانه وابسته به دولت انگلیس و سایر رسانه‌های ضدانقلاب درباره حادثه مهاباد منتشر کردند هرگز جایگاهی پیدا نکرد.

رفتار غیرحرفه‌ای بی بی سی و رسانه‌های ضد انقلاب در حالی اتفاقی می‌افتدکه مدیران این شبکه مدعی هستند همواره اصل بی‌طرفی خبری را حفظ می‌کنند اما آنچه ظاهر امر نشان می‌دهد این است که رسانه دولتی انگلیس از هیچ ابزاری برای ایجاد آشوب در نقاط مختلف جهان دریغ نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.