۱۳:۰۲ - چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴

ادعای رسانه‌های بیگانه درباره مذاکرات ایران و 5+1 در آستانه روز جمهوری اسلامی/ آیا ملت ایران از شعار مرگ بر آمریکا فاصله گرفته است؟+عکس

از آنجایی که مذاکرات به طور ویژه با آمریکا ادامه یافت و تقریباً 5+1 در پازل این استکبار جهانی بازی کرد بسیاری از سیاستمداران این اقدام را از سر گیری رابطه ایران و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحلیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” مذاکرات فشرده لوزان در حالی برگزار می شود که این مذاکرات با روز جمهوری اسلامی همزمان شده است.

بیش از 18 ماه از مذاکرات مستقیم ایران با 5+1 می گذرد که در این ماه ها نه تنها تحریم ها برطرف نشد بلکه تحریم ای جدیدی علیه ایران وضع شد که به مراتب رسیدن به یک نقطه مشترک با آمریکا را دشوار تر کرد

از آنجایی که مذاکرات به طور ویژه با آمریکا ادامه یافت و تقریباً 5+1 در پازل این استکبار جهانی بازی کرد بسیاری از سیاستمداران این اقدام را از سر گیری رابطه ایران و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحلیل کردند.

این در حالی بود که همچنان ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و سایر تجمعات، شعار مرگ بر آمریکا را محکم تر فریاد زده اند.

اگرچه مذاکرات به شکل معمول در حال برگزاری است اما این موضوع خباثت های آمریکا در حق مردم ایران را کمرنگ نکرده و زوایای جدیدی از این خباثت ها را نشان می دهد.

اما رسانه های غربی تحلیل خود را از این مذاکرات این گونه عنوان کرده اند که ایران به دنبال دوستی با آمریکا بوده و به همین بهانه پای میز مذاکرات آمده است.

724bb75f-a1f5-49f3-a4fc-a87f20bac8cf

در همین راستا بی بی سی در گزارشی ویژه اعلام کرده است: در آستانه 12 فروردین، سالگرد تاسیس جمهوری اسلامی ایران که «دشمنی با آمریکا» بنیانش را تشکیل می دهد،رابطه تهران-واشنگتن با ملاقات های پیاپی وزرای خارجه، پیاده روی ها و هدیه مینز به صالحی، شکل تازه ای گرفته و گویا تابوی رابطه با آمریکا شکسته است.

گزارش گر بی بی سی نوشته است: مذاکرات هسته‌ای یک فصل تازه در دیپلماسی خارجی ایران نیز باز کرده است؛ رابطه با آمریکا. در ۳۶ سال گذشته، آمریکا شیطان بزرگ خطاب می‌شده و هر رابطه و مذاکره‌ای با آن تابو بوده است. اما آنطور که علی همدانی گزارش می‌دهد، در جریان این مذاکرات طولانی، فارغ از نتیجه هسته‌ایش، دست کم تابوی رابطه دو کشور، ظاهرا شکسته شده است.

a8f9825a-98f4-48c0-bff9-5dd6c678b898

از طرف دیگر واشنگتن پست نیز در خبر دیگری ادعا کرده است که ملت ایران از شعار مرگ بر آمریکا فاصله گرفته است.

این روزنامه آمریکایی همچنین افزوده است: فارغ از نتیجه، ایران 18 ماه مشغول مذاکره مستقیم با شیطان بزرگ بود؛ تندرو های ایران مسلماً سر جایشان هستند، اما ملتی که یک صدا شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می زد احتمالا دیگر وجود ندارد.

باید دید رفتار دیپلمات های کشور چگونه بوده است که رسانه های بیگانه به خود اجازه داده‌اند تا برداشت خود را درباره مذاکرات آب شدن یخ رابطه ایران و آمریکا اعلام کنند.

قطعاً رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک میان مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی موجب برداشت آزاد رسانه های ضد ایرانی مبنی بر شکستن تابوی رابطه ایران و آمریکا شده است.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.