۱۸:۴۵ - یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان

قشر کارآفرین نیاز به حمایت از سوی دولت دارد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: قشر کارآفرین نیازمند به حمایت از سوی دولت است و باید یک قاعده محکمی برای حمایت از قشر کارآفرین وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” ابوطالب جلالی در همایش کارآفرینی و مدیریت کسب و کار با بیان اینکه افرادی که قصد کارآفرینی دارند باید از مسیر کسب مهارت عبور کنند، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های شوم در کشور اکنون همین بیکاری است که از دولت‌های گذشته بوده و هم‌اکنون نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نیز بابت آتیه فرزندان و اشتغال آنها نگرانی دارند، افزود: کشور ایران جزو کشورهای دارای نیروی جوان باهوش و با ظرفیت است که همین جوانان سرمایه اجتماعی کشور محسوب می‌‌شوند و باید برای آنها زمینه اشتغال را فراهم کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: هر چند یک سری از قوانین تسهیل‌کننده‌ هستند اما قوانینی هم هستند که دست‌و‌پاگیر کارآفرینی است که انتظار می‌رود دستگاه‌های حمایتی از کارآفرینان حمایت کنند.

وی با تاکید به نقش حمایتی دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه اشتغال توانمندسازی کند اما سایر دستگاه‌های حمایتی می‌توانند در توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال نقش داشته باشند.

جلالی با اشاره به اینکه دولت هزینه‌های زیادی را برای ایجاد یک شغل برای هر نفر هزینه می‌کند، ادامه داد: نهادی همچون کمیته امداد با آموزش‌هایی که با کمک فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود توانسته با حداقل هزینه‌ اشتغال ایجاد کند.

وی با اشاره به کارآفرینان و نقشی که در ایجاد اشتغال دارند، گفت: باید یک قاعده محکمی از سوی دولت برای حمایت از قشر کارآفرین وجود داشته باشد که از آنها حمایت کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اضافه کرد: نگاه به کارآفرینی از ضروریات است و کمیته امداد با پشتیبانی که از اشتغال می‌کند کار را برای ورود مؤسسه‌های کارآفرین آسان کرده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.