۱۷:۰۲ - دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳

ستاره‌ای از آسمان شهرستان؛

زندگی و وصیت نامه ی شهيد محمدرضا عابدي

شهيد عابدي در مقطع دبستان با وجود اينكه به سن تكليف نرسيده بود در نمازهاي جمعه و جماعت شركت ميکرد و به فرائض ديني خود فوق العاده اهميت مي داد .

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناشهيد محمدرضا عابدي فرزند حاج رضا در اولین روز مهرماه سال1350 در يك خانواده ي مذهبي در روستاي ونداده از توابع بخش میمه اصفهان ديده به جهان گشود.

در مهر ماه سال 1356وارد دبستان ابتدائي روستا شد. درکلاس دوم بود که راهپيمايي ها و اعتراضات ملت ایران علیه رژیم ظلم و ستم پهلوی اوج گرفت.

شهيد عابدي در مقطع دبستان با وجود اينكه به سن تكليف نرسيده بود در نمازهاي جمعه و جماعت شركت ميکرد و به فرائض ديني خود فوق العاده اهميت مي داد .

ده ساله بود كه به جمع بسيجيان پايگاه مقاومت شهيد بهشتي ونداده پيوست و تا زمان شهادت در فعالییت های بسیج و همچنین در اردوهای امادگی جسمانی واموزش های پاره وقت بسیج فعالانه شرکت میکرد .

در مهر سال 1364 جهت ادامه تحصیل در دبیرستان شهید رجائی شهر وزوان ثبت نام نمود، تا پایان سال تحصیلی همه فكر و ذهنش به جبهه و جنگ معطوف شده بود، لذا پس از ثبت نام كلاس دوم ، رضایت والدین را برای فراگیری اموزش نظامی جلب نمود و در اوایل مهر ماه سال 1365 از طریق بسیج سپاه شاهین شهر به پادگان آموزشي امام حسين(ع) خميني شهر اعزام گردید .

توجه خاص به فرائض دینی، شرکت مستمر در نماز جمعه و جماعت ، علاقه زیاد به حضرت امام خمینی(ره)، ادب و احترام نسبت به والدین و معلمین خود ، ارام بودن در محیط مدرسه و توجه خاص به شهدای روستا و راه انان ، رشد فکری و سیاسی بالا از جمله خصوصيات اخلاقي این شهید والامقام می باشد .

سرانجام درعملیات كربلاي4 قایق حامل شهید عابدی و تعدادی از همرزمانش که به سمت جزیره ام الرصاص در حرکت بودند در نزدیکی این جزیره مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و روح بلند شهید محمد رضا عابدی در سن 15 سالگی به ارواح دیگر شهدای دفاع مقدس پیوست.

و پس از گذشت بیش از10سال ، پیکر مطهرش توسط کمیته تفحص شهدا كشف و پس از شناسائي به اصفهان منتقل شد و در روز جمعه سیزدهم تیرماه سال 76 مصادف با 28 صفر 1418 توسط جمعییت انبوه عزادار میمه ، وزوان و ونداده تشيع و درگلزار شهداي روستای ونداده در جوار ديگر دوستان و همرزمان شهيدش آرام گرفت.

روحش شاد و یادش گرامی باد

بخشی از وصیت نامه شهید محمدرضا عابدی

برادران و خواهران خواهشی از شما دارم که انشاءالله از این برادر حقیرتان قبول فرمائید و به آن عمل نمائید ، اول اطاعت از الله و ادا کردن حق قرآن کریم که سخن خداست و بعد اطاعت از امام این یگانه ابراهیم زمانمان .

برادرم نگاهت را و خواهرم حجابت را حفظ کن و جاهدوا فی سبیل الله ، جهاد کنید در راه خدا ، ای برادرانی که میتوانید در جهاد شرکت کنید، مگذارید خروش اسلحه ام خاموش شود وسلاحم به زمین ماند که دشمن خوشحال و مسرور شود .

وسخنی با پدر: ای پدر جان میخواهم در شهادتم مسرور باشی که خداوند مرا بخشیده و از سر تقصیراتم گذشته است ومرا تحویلم گرفته است .

والسلام

محمدرضا عابدی

 

2 (4)

 

شهدای بخش میمه روستای ونداده

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.