شاهین پرس

بین الحرمین سنگفرش شد+تصاویر

کدخبر: 96
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ساعت ۸:۵۹ بعد از ظهر

37046_606      پروژه توسعه و سنگ فرش بين الحرمين با مبلغي برابر با ۲۵ ميليارد و ۳۹۳ ميليون دينار عراقي و در مساحتي برابر با ۲۴۲۷۰ متر مربع به پايان رسيد.

به گزارش شاهین نا به نقل از حج،  پروژه توسعه و سنگ فرش بين الحرمين با مرمر درجه يك ايتاليايي توسط وزارت بازسازي و مسكن به پايان رسيد.

آقاي محمد صاحب الدراجي وزير بازسازي و مسكن در مراسم افتتاحيه پروژه كه با حضور نمايندگان شوراي شهر اجرا شد، اظهار داشت: اين طرح با مبلغي برابر با ۲۵ ميليارد و ۳۹۳ ميليون دينار عراقي و در مساحتي برابر با ۲۴۲۷۰ متر مربع انجام شد.

وي ادامه داد: اين طرح شامل سنگ فرش بين الحرمين با مرمر، سايبان، توسعه تأسيسات زيربنائي و برقي، آب سردكن و كولر گازي، دوربين مداربسته، دستگاههاي صوتي وغيره است.

همچنين مهندس فواد علي كاظم مهندس پروژه از اجراي سنگ فرش محوطه بين الحرمين به مساحت ۲۴۲۷۰ متر مربع با سنگ مرمر ايتاليائي خبر داد و گفت: سنگ بكار رفته در محوطه بين الحرمين دقيقا همانند سنگ بكار رفته در صحن مسجد الحرام بوده و ضخامت آن ۵ سانتي متر و داراي ويژگي خنكي مي‌باشد.

وي از برداشتن نرده‌هاي موجود و ساخت و يا بازسازي سايبانها به طول ۱۶۱ متر و عرض ۵ الي ۹ متر خبر داد و گفت: در كنار اين پروژه، پروژه شبكه آبياري فضاي سبز، شبكه فاضلاب، شبكه برق و روشنائي، تصفيه آب همراه با آب سردكن، وضوخانه و برخي سيستمهاي كنترلي و اطلاع رساني مثل دوربينهاي مداربسته، پيجر، اعلام حريق و… اجرا گرديده است.

آقاي مهندس فواد علي كاظم در ادامه از تجهيز اين پروژه به دو دستگاه ژنراتور با ظرفيتهاي 1000KW و 1600KW و نصب ۵۸ عدد روشنائي (به شماره سن امام حسين عليه السلام) خبر داد.

شايان ذكر است، اين پروژه با هدف آماده سازي محوطه بين الحرمين متناسب با فضاي روحاني و قدسي آن و همچنين تامين امكانات و خدمات لازم براي زائران در اين محوطه و تسهيل عبور و مرور ايشان بين حرمين مطهر و همچنين تامين حداكثر فضاي مسقف ممكن اجرا گرديده است.

طرح توسعه بين الحرمين در مهرماه ۸۹ با عمليات تخريب برخي ساختمان‌ها و هتل‌هاي موجود در محدوده طرح آغاز شد.

مساحت طرح، حدود يك ميليون و پانصد هزار متر مربع است كه از خيابان «ميثم تمار» آغاز و با گذشتن از خيابان «جمهوري» به سمت ديگربين الحرمين رسيد.

شيعيان ما بين آرامگاه حضرت امام حسين (عليه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس (عليه السلام) را كه ۳۷۸ متر است،بين الحرمين مي‌ نامندکه موقعيت آن در شهر كربلا تقريبا در ۱۰۰ كيلومتري جنوب غربي بغداد است.

 

37046_606

37047_595

37048_577