شاهین پرس

با تاکسی های فاقد مجوز برابر قانون برخورد می شود

کدخبر: 914
۳۱ شهریور ۱۳۹۲ در ساعت ۱۰:۱۲ قبل از ظهر

 

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، ،علیرضا بصیری با اعلام این مطلب گفت: در مواقعی همچون مهرماه که بر تعداد مسافران افزوده می‌شود درخواست برای تاکسی‌های شهری نیز بیشتر است و تمام ناوگان تاکسیرانی در مناطق مختلف شهر آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

وی با تأکید بر این‌ که تاکسی‌ها در نقاط پر تردد جانمایی شده‌اند ، اظهار داشت : کل تاکسی‌های فعال شهر 1500 دستگاه می باشد .

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی عنوان کرد: در صورتی که شهروندان شاهد تخلفی از سوی رانندگان تاکسی‌ها و یا افزایش نرخ کرایه‌ها به صورت خودسرانه بودند ، می‌توانند با شماره تلفن 5228189 بازرسی سازمان تاکسیرانی تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد قاطع شود .

وی در رابطه با سرویس مدارس با بیان این ‌که 6 شرکت خصوصی با 600 دستگاه تاکسی در امر سرویس‌دهی به مدارس زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند ، افزود : نرخ کرایه سرویس مدارس شاهین شهر هیچ گونه تغییری نداشته است.

وی با تأکید بر این‌ که لازم است نظارت بر سرویس‌های مدارس در تمامی مسائل از جمله سرویس‌دهی رانندگان و خودرو انجام شود ، تصریح کرد: رانندگان تاکسی با برخورد محترمانه ، شادابی، مرتب و تمیز بودن می توانند الگویی برای دانش آموزان باشند .

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری شاهین شهر عنوان کرد: تنظیم مناسب سرویس‌ها ، کاهش پراکندگی ، رعایت قوانین و مقررات ، همکاری شرکت‌ها با یکدیگر و استفاده از خودروها با ظرفیت بیشتر از مواردی است که می‌توان با توجه به آن‌ها هزینه‌های تمام شده را کاهش داد تا در پی آن نارضایتی احتمالی اولیاء مرتفع شود .

بصیری ادامه داد : عمده‌ترین مشکل رانندگان سوخت می باشد و تأمین سوخت سرویس مدارس بر عهده سازمان تاکسیرانی نیست و این سازمان هیچ تعهدی برای تأمین سوخت ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به محدویت بازرسان ، سازمان تاکسیرانی تمام تلاش خود را مبنی بر نظارت مستمر بر سرویس‌های مدارس به کار بسته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شاهین شهر ادامه داد: از رانندگان انواع آزمایش‌ها از جمله عدم اعتیاد به مواد مخدر به عمل می آید و سوء پیشینه آن‌ها بررسی می‌شود و در صورت نداشتن منع قانونی برای رانندگی مجوز صادر می‌شود بنابر این بازرسان سازمان در صورت مشاهده سرویس‌های فاقد مجوز با آنان برخورد قانونی و جدی انجام خواهند داد .