۲۰:۱۹ - یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳

میزان درآمد 40 درصد از یارانه بگیران

یوسفیان ملا گفت: یکی از نکات جالبی که در ثبت‌نام یارانه مشاهده شده این است که در حدود 40 درصد از ثبت‌نام کنندگان، درآمد خود را زیر 600 هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه نقل از تسنیم، یوسفیان ملا با اعلام اینکه دولت انتظار داشت ۳۰ میلیون نفر برای یارانه ثبت‌نام نکنند که محقق نشد، گفت: ۴۰درصد ثبت‌نام کنندگان یارانه درآمد خود را زیر ۶۰۰هزار تومان اعلام کردند.


عزت‌الله یوسفیان ملا با بیان اینکه انتظار دولت این بود که در حدود 30 میلیون ثبت‌نام نکنند، گفت: آمارها نشان می‌دهد اینکه نزدیک به 50 درصد از مردم از دریافت یارانه انصراف دهند، اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: یکی از نکات جالبی که در ثبت‌نام یارانه مشاهده شده این است که در حدود 40 درصد از ثبت‌نام کنندگان، درآمد خود را زیر 600 هزار تومان اعلام کرده‌اند.

یوسفیان ملا گفت: یکی از دلایلی که مردم این‌گونه درآمد خود را اظهار کرده‌اند این است که حتماً یارانه بگیرند.

وی گفت: مردم نمی‌دانند در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد و نوسانات اقتصادی به چه نحوی خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت شفاف عمل می‌کرد، مردم وضعیت خود را تعیین و لذا اطلاعات خانوار خود واقعی‌تر را ثبت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از 10 درصد انصراف داده‌اند، گفت: در مورد همین مسئله نیز ابهام وجود دارد.

یوسفیان ملا گفت: اینکه آیا این 10 درصد با میل و رغبت ثبت‌نام نکردند و یا ترسیده‌اند، جای بررسی دارد.

وی ضمن بیان این موضوع که دولت در انصراف افراد از دریافت یارانه از سیاست چماق و هویج استفاده کرده است، تصریح کرد: خیلی از مردم از ترس مجازات قضایی اقدام به انصراف کرده‌اند.

یوسفیان ملا گفت: اینکه به‌خاطر عدم‌نیاز به یارانه برخی در قوه قضاییه سابقه‌دار شوند، علت عمده‌ای بود که برخی را مجبور به انصراف از دریافت یارانه کرده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی در وضع چنین قانون مجازاتی اشتباه کرد و انصراف یا عدم انصراف مردم به‌نوعی مبنای ارزش گذاری افراد شده است.

وی در نهایت تأکید کرد: به‌اعتقاد من اگر دولت شفاف عمل می‌کرد، قیمت‌ها را شفاف بیان می‌کرد و شفاف مسائل را با مردم در میان می‌گذاشت، تعداد بیشتری از مردم که نیاز به یارانه ندارند، انصراف می‌دادند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.