۱۱:۳۶ - چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد:

حدود 160 هزار نفر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیازمند مسکن هستند

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه از ثبت‌نام بیش از 53 هزار نفر متقاضی در طرح نهضت مسکن ملی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و گفت: با احتساب ضریب ۳/۲ درصد سرانه جمعیت هر خانوار ایرانی، برآورد می‌شود بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار نفر در این شهرستان نیازمند مسکن هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ سید محمدرضا کاظمی طبا در جمع اصحاب رسانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور در سال جاری دانست و اظهار کرد: تفاوت مهم برگزاری این دوره انتخابات با دوره‌های قبل الزام نبودن مهر در شناسنامه است و افراد می‌توانند صرفاً با همراه‌داشتن یکی از مدارک شناسایی شامل کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه، شناسنامه یا گذرنامه به‌صورت الکترونیک در انتخابات شرکت کنند.

* افزایش 25 درصدی اعتبارات تملک و دارایی سال جاری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نسبت به سال گذشته

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به برگزاری جلسه بودجه تملک دارایی شهرستان از رشد 25 درصدی بودجه سال جاری خبر داد و گفت: بودجه امسال شهرستان 54 میلیارد تومان است که با چهار اولویت جبران عقب‌افتادگی‌ها، سلامت مردم، جمعیت بهره‌بردار و ساکنان مشمول، بین دستگاه‌های دولتی توزیع شد.

وی میزان افزایش بودجه دستگاه‌ها را به این شرح توضیح داد: نوسازی مدارس 2 درصد افزایش، اداره بهزیستی 54 درصد، ثبت‌احوال 24 درصد، ثبت‌اسناد 38 درصد، محیط‌زیست 14درصد، دامپزشکی 37 درصد، فنی و حرفه‌ای 300 درصد، انتقال خون 1317 درصد، بنیاد شهید 100 درصد، اداره کار و رفاه اجتماعی 100 درصد، راه و شهرسازی 88 درصد، میراث‌فرهنگی 23 درصد، اداره ورزش و جوانان… درصد، هواشناسی 10 درصد، هلال‌احمر 252 درصد دانشگاه علوم پزشکی 87 درصد، جهاد دانشگاهی، صنعت و معدن و تجارت درصد، آب منطقه‌ای 40درصد، برق شهرستان 120درصد، کتابخانه‌های عمومی 60درصد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 82 درصد افزایش و بنیاد مسکن 26 درصد کاهش پیدا کرده است.

کاظمی طبا ادامه داد: اداره انتقال خون شهرستان یک هزار و 317 درصد بیشترین افزایش بودجه را به خود اختصاص داد که مربوط به افزایش ساعت کاری کارکنان آن از 3 روز به 5 روز بوده تا شهروندان از خدمات بیشتر این عزیزان استفاده کنند، توزیع برق شهرستان با 120 درصد که به روشنایی سطح شهر و بالارفتن قیمت لامپ‌های روشنایی مربوط می‌شود، فنی حرفه‌ای 300 درصد، ثبت‌احوال 247 درصد، هلال‌احمر 252 درصد، بنیاد شهید با 100 درصد که به مناسب‌سازی واحدهای مسکونی پدر و مادران شهید مربوط می‌شود و اداره کار 100 درصد جزء بالاترین افزایش بودجه‌ها به شمار می‌آیند.

* حدود 160 هزار نفر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیازمند مسکن هستند

وی از ثبت‌نام بیش از 53 هزار نفر متقاضی در طرح نهضت مسکن ملی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و ابراز کرد: با احتساب ضریب ۳/۲ درصد سرانه جمعیت هر خانوار ایرانی، برآورد می‌شود بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار نفر در این شهرستان نیازمند مسکن هستند.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه از ۵۳ هزار و 700 نفر متقاضی مسکن تاکنون اولویت و صلاحیت حدود ۱7 هزار نفر از متقاضیان تأیید شده است، ادامه داد: در شهرهای گز و گرگاب فرایند جانمایی احداث مسکن انجام شده است، در شهرهای میمه، وزوان و لایبید هم مشکلی برای واگذاری نداریم و اگر شخصی شرایط داشته باشد واگذاری زمین ظرف مدت دو یا سه ماه آینده انجام می‌شود.

* در عرضه مسکن دچار عقب ماندگی هستیم

وی افزود: متأسفانه در شاهین‌شهر به علت نبود زمین و مسکن قابل‌عرضه، از نظر تأمین مسکن نسبت به برخی از شهرستان‌های استان اصفهان دچار کاستی و عقب‌افتادگی هستیم، بااین‌حال مجتمع 5 هزار و 300 واحدی در زمینی به مساحت 147 هکتار در جوار مسکن مهر در حال احداث است که باتوجه‌به محدودیت‌های ذکر شده، پس از ثبت‌نام و اولویت‌سنجی متقاضیان بر اساس کد ملی شاهین‌شهر و تعداد فرزندان و ارائه کد پستی شاهین‌شهر به متقاضیان واگذار می‌شود.

* نبود توازن در عرضه و تقاضا و فضای مجازی از جمله دلایل افزایش بی‌رویه اجاره و قیمت مسکن است

کاظمی طبا در خصوص افزایش بی‌رویه اجاره مسکن و سردرگمی مستأجران گفت: تنها می‌توانم بگویم شرمنده مردم هستیم؛ چون در عرضه و تقاضا توازن و تناسبی وجود ندارد، ثبات اجاره‌بها و قیمت مسکن نیازمند توازن در عرضه و تقاضا است، علاوه بر تعداد زیاد اتباع غیرمجاز در شهرستان، درصد قابل توجهی از قراردادهای رهن و اجاره نیز به سمت فضای مجازی رفته و باعث شده مشکل اجاره مسکن در شاهین‌شهر بسیار دشوارتر از سایر شهرستان‌های کشور با تقاضای کمتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه، صرفاً ایجاد محدودیت برای اتباع غیرمجاز و تشدید بازرسی و نظارت بر مشاورین املاک (با این تعداد بازرس محدود) نه تنها راهکار مناسبی نیست، بلکه تأثیر نامطلوب هم خواهد داشت و باعث تشدید مشکل مسکن می‌شود؛ بنابراین در حال حاضر تنها راهکار پاسخگو برای دراز مدت «افزایش عرضه مسکن» همراه با «نظارت بر بازار مسکن» است.

* احداث شهرک پنج هزار نفری در اراضی مجاور روستای مورچه‌خورت

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: باتوجه‌به اشتغال تعداد قابل توجهی حدود 10 هزار نفر از مردم شاهین‌شهر در شهرک صنعتی مورچه‌خورت، با همکاری صنایع این شهرک در اراضی مجاور روستای مورچه خورت شهرک، 5 هزارنفری با اشل شهری در حال احداث هستیم که تا حدودی می‌تواند فشار و درخواست مسکن در شاهین‌شهر را کاهش دهد.

وی در خصوص رعایت حداکثری عدالت در کمسیون ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از توسعه ناپایدار شهری بیان کرد: ضمن احترام به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در کمیسیون 100 برای هیچ فردی (حتی خانواده‌های معظم شهدا) مجوز ساخت دوطبقه اضافه صادر نمی‌شود، تنها مجوز برای احداث پارکینگ یا یک‌طبقه اضافه صادر می‌شود.

* داروهای خاص فقط در داروخانه‌های امین شهرستان توزیع می شود

کاظمی طبا از نصب و راه‌اندازی چهار دستگاه همودیالیز مدل ATF1022 در بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر خبر داد و افزود: احساس می‌کنیم در حوزه بهداشت شهرستان به‌قدر کافی به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم که در هفته دولت دو پروژه در حوزه توزیع دارو و بهداشت محیط به بهره‌برداری می‌رسد و از این پس داروهای خاص فقط در داروخانه‌های امین که کمترین شاکی دارد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشت و درمان بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر در استان اصفهان نمونه است خاطرنشان کرد: البته منکر وجود برخی مشکلات نیستیم، قطعاً وقتی اورژانس بیمارستان گلدیس که به 32 نفر نیرو نیاز دارد با 16 نفر به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند حتماً خلأهایی هم وجود خواهد داشت. در بخش‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و اورژانس سه تا پروژه که نیاز شهرستان است تعریف شده است که تا پایان سال و با 100 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به دستاوردهای بی‌نظیر دولت سیزدهم ابراز کرد: گزارش عملکرد 24 ماهه دولت سیزدهم با مقایسه با دولتهای پیشین به تفکیک هر دستگاه دولتی به صورت کتابچه آماده می شود که در هفته دولت در دسترس عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.