۱۵:۰۶ - پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

تخلیه چربی غبغب

تخلیه چربی غبغب یا لیپوماتیک غبغب ، یک مشکل زیبایی مزاحم برای بسیاری از افراد است. در این حالت، چربی در قسمت هایی از بدن مانند شکم، ران و بازوها، به صورت عجیب و غریبی جمع می‌شود و باعث تشکیل لایه گوشت بر روی پوست می‌شود که ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس و […]

تخلیه چربی غبغب یا لیپوماتیک غبغب ، یک مشکل زیبایی مزاحم برای بسیاری از افراد است. در این حالت، چربی در قسمت هایی از بدن مانند شکم، ران و بازوها، به صورت عجیب و غریبی جمع می‌شود و باعث تشکیل لایه گوشت بر روی پوست می‌شود که ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس و افزایش استرس شود. با این حال، به خوشبختی، روش‌های مختلفی برای درمان و تخلیه این نوع چربی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از این مشکل زیبایی خلاص شوید و باز هم اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف تخلیه چربی غبغب، فواید و مزایای هر روش و همچنین موارد قابل توجه قبل و بعد از عمل خواهیم پرداخت.

غبغب چیست؟

داشتن غبغب یا حتی سه چانه بسیار رایج است و به معنای داشتن مشکلات وزنی نیست، اما ممکن است اعتماد به نفس و زندگی اجتماعی شما را تحت تأثیر قرار دهد. در حالی که علت غبغب ‌ها معمولاً با چاقی مرتبط می‌شود، اما ممکن است عوامل مختلفی در ایجاد آنها نقش داشته باشند. در زیر چانه شما یک لایه چربی به نام چربی ساب‌منتال وجود دارد که عامل ایجاد غبغب است. اغلب، این به صورت افزایش وزن بروز می‌کند، اما همانطور که گفته شد، دلایل بیشتری نیز دارد. بنابراین، بدون توجه به اینکه شخصی کاملاً سالم، کم وزن یا در حال لاغر شدن باشد، ممکن است دو چانه داشته باشد.

علت وجود غبغب چیست؟

چندین علت می‌تواند باعث بروز غبغب شود. گاهی اوقات، غبغب ممکن است به علت انبساط و انقباض پوست در پاسخ به تغییرات وزنی بروز کند. همچنین، دو چانه می‌تواند ناشی از پیری باشد، زیرا انعطاف‌پذیری پوست کاهش می‌یابد. در زیر دلایل عمده غبغب بیان شده است:

۱- ژنتیک

این که چگونه وزن شخص در مناطق مختلف بدنش توزیع می‌شود، به ژنتیک او بستگی دارد. برخی افراد اضافه وزن خود را در اطراف کمر و ران خود حمل می‌کنند، در حالیکه برخی دیگر وزن خود را در ناحیه شانه‌هایشان افزایش می‌دهند. بنابراین، دو چانه فقط به این دلیل است که بدن شما در ناحیه فک خود چربی اضافی ذخیره می‌کند

2- پیری

همانطور که با پیری، انعطاف‌پذیری پوست کمتر می‌شود، به ویژه در صورت صورت، پوست حول خط فکی اضافی یا شلی ایجاد می‌شود که به بروز دو چانه کمک می‌کند.

3- افزایش وزن

زمانی که وزن افزایش پیدا می‌کند، چربی در سراسر بدن جمع می‌شود و متأسفانه می‌تواند بسیار قابل توجه باشد، به خصوص زیر چانه و روی صورت. افزایش وزن در صورت مختلف، به ویژه بستگی به نوع بدنی شما دارد و ممکن است باعث شکل گیری دو چانه شود.

4_ رژیم ناسالم

رژیم‌های حاوی سطوح بالایی از کالری، کربوهیدرات‌های ریزشده و چربی‌های اشباع شده ممکن است به افزایش وزن و در نهایت شکل گیری غبغب منجر شود.

آیا می‌خواهید صورتی جوان‌تر و پوستی سالم‌تر داشته باشید؟ با مطالعه مقاله ” تخلیه چربی صورت : روش‌ها و مزایای آن” در سایت دکتر ایزدپناه، با روش‌های مختلف تخلیه چربی صورت آشنا شوید و برای شروع بهبود ظاهر خود، اقدام کنید. به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.

7 روش جراحی که می تواند غبغب را از بین ببرد

چند روش جراحی زیبایی وجود دارد که می‌تواند به شما در حذف غبغب کمک کند. در ادامه، ۷ روش برتر آنها ذکر شده است:

  • جراحی لیپوساکشن: این روش یک جراحی زیبایی است که می‌تواند به بهبود ظاهر غبغب کمک کند. این جراحی شامل حذف چربی و بافت اضافی از منطقه چانه و گردن است که در نتیجه به چانه و خط گردن تعریف شده تری کمک می‌کند.
  • جراحی تنگ کردن چانه: این روش تنها بر روی منطقه گردن بالایی و چانه تمرکز دارد. چربی کاهش می‌یابد و پوست تنگ می‌شود.
  • لیفت گردن: لیفت گردن در مقایسه با جراحی تنگ کردن چانه بیشتر است. این روش شامل حذف پوست اضافی و تنگ کردن عضلات است. این عمل همراه با منطقه گردن، شامل چانه است.
  • لیفت صورت: پزشکان می‌توانند با این جراحی، چربی و پوست لاغر و کم تون در محدوده گردن و چانه را حذف کنند.
  • ایمپلنت چانه: این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک و سازگار با بدن به شما در بهبود کنتور چانه، خط چانه و گردن کمک می‌کند. در طی این جراحی، ایمپلنت‌ها در اطراف استخوان چانه بیمار درج می‌شوند. در نتیجه، چانه کوچک‌تر و گردتر خواهد شد.
  • کیبلا: با شکستن و از بین بردن بافت چربی سرسخت در محل تزریق، این تزریق غیر جراحی با انتشار سلول های چربی از طریق عملکرداتابولیک طبیعی به طور تدریجی توده سر سفید زیر چانه را کاهش می دهد.
  • بوتاکس: شما می توانید بوتاکس را در زیر چانه برای درمان چین و چروک ها و پوست لاغر زیر چانه و خط چانه به کار ببرید.

آیا دنبال راهی برای تخلیه چربی پشت کمر خود هستید؟ با مراجعه به سایت دکتر ایزدپناه، می‌توانید در مورد روش‌های مختلف تخلیه چربی غیر جراحی‌ای مانند لیزر و یا درمان‌های جراحی‌ای مانند لیپوساکشن برای پشت کمر بیشتر بدانید. اگر می‌خواهید با روشی امن و موثر چربی پشت کمرتان را تخلیه کنید، حتماً مقالات دکتر ایزدپناه را مطالعه کنید.

بعد از جراحی  تخلیه چربی غبغب چه انتظاری باید داشته باشیم؟

پس از عمل جراحی غبغب ، بعد از لیپوساکشن یا نک لیفت، ممکن است بانداژ و پوشش‌های دستگاهی برای پوشاندن جراحی موجود باشد. همچنین ممکن است یک لوله نازک به نام درن برای کمک به حذف سیال اضافی از زیر پوست وجود داشته باشد. بیشتر مردم جراحی دوچنگی را به صورت بیمار روزانه دارند، به معنای اینکه همان روز می توانند به خانه بازگردند.

پس از جراحی، باید انتظار بلاتکلیفی و درد و ناراحتی داشته باشید و فک و گردن شما ممکن است به نظر کشیده شود. پزشک شما ممکن است داروی تسکین درد را برای کمک به کاهش درد تجویز کند یا مشاوره روی برخی از روش های خرد کردن درد را به شما بدهد.

رعایت دستورالعمل های پس از عمل جراحی پزشک خود بسیار مهم است. این ممکن است شامل استفاده از یک لباس فشاری و جلوگیری از فعالیت هایی باشد که شامل ورزش های سنگین و چرخش شدید گردن است. همچنین شما باید از شنا و غرق شدن جراحی در آب خودداری کنید.

زمان بهبودی بسته به نوع جراحی متفاوت است، اما بیشتر مردم نیاز به ۲ تا ۳ هفته برای بهبودی از نک لیفت و چند روز برای لیپوساکشن دارند.

نتیجه گیری

در نتیجه، تخلیه چربی غبغب با استفاده از روش های مختلفی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک، کایبلا و …امکان پذیر است. اما قبل از تصمیم گیری برای انجام این فرآیند، لازم است به مشاوره یک پزشک مجرب مراجعه کنید و شرایط فیزیکی و پزشکی خود را برای این فرآیند بررسی کنید. با انجام این فرآیند، شما می توانید از شکل دهی صورت و گردن خود لذت ببرید و از خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را  به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.