۰۹:۲۶ - یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

برگزاری نخستین همایش هوش مصنوعی و متاورس در شاهین‌شهر

شهردار شاهین شهر از برگزاری نخستین همایش کاربرد هوش مصنوعی و متاورس در شاهین‌شهر خبر داد.

به گزارش شاهین پرس؛ سعید ابریشمی‌راد شهردار شاهین شهر از برگزاری نخستین همایش کاربرد هوش مصنوعی و متاورس در شاهین‌شهر خبر داد و اظهار کرد: شاهین‌شهر، شهر اقوام و فرهنگ های ایرانی به عنوان شهر دانش و خلاقیت بزودی شاهد برگزاری بزرگترین رویدادهای علمی خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این همایش را هویت بخشی و ایجاد هویت مستقل برای شاهین‌شهر برشمرد و افزود: توافقنامه‌ای با میراث فرهنگی برای راه‌اندازی موزه ملی از دستاوردهای سه حوزه علمی پیشرو کشور از جمله سلول‌های بنیادی، هواوفضا و هوش مصنوعی در شاهین‌شهر منعقد کردیم. که همزمان با راه‌اندازی این موزه سالانه یک رویداد بزرگ علمی نیز در این شهر شاهد خواهیم بود که انتخاب برترین دستاوردهای علمی سال در سه حوزه علمی برتر کشور را در قالب برگزاری یک جشنواره علمی همزمان با هفته شاهین‌شهر خواهیم داشت.

* موزه ملی دستاوردهای علمی کشور در شاهین‌شهر راه اندازی می شود

ابریشمی‌راد افزود: جایزه برترین دستاورد علمی ایران (شبیه نوبل علمی که در دنیا وجود دارد) در حوزه‌های سلول‌های بنیادی، هواوفضا و هوش مصنوعی در رویدادی که سالانه برگزار می شود توسط شاهین‌شهر به دانشمند برتر کشورمان اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با راه‌اندازی موزه دستاوردهای علمی و برگزاری جشنواره در شاهین‌شهر، این شهر مرکز بزرگترین رویداد علمی کشور خواهد بود گفت: این طرح با هماهنگی با معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری و حمایت و همکاری استانداری اصفهان، وزارت علوم، دانشگاه های مطرح کشور از جمله دانشگاه های صنعتی مالک اشتر، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور عقیق و مراکز علمی استان برگزار می شود.

شهردار شاهین‌شهر با بیان اینکه این جشنواره علمی بصورت رسمی سال 1402 برگزار خواهد شد تصریح کرد: همایش هوش مصنوعی و متاورس در واقع پیش درآمد و مقدمه آن رویداد بزرگ علمی است که در روز چهارشنبه 26 بهمن در شاهین‌شهر برگزار می شود و برگزاری این رویداد بزرگ علمی و اعطای جایزه به برترین دستاورد علمی کشور شاهین‌شهر را به کل کشور و جهان معرفی می کند.

* ایجاد روحیه و تقویت انگیزه جوانان برای تلاش بیشتر جهت تعالی و پیشرفت کشور

وی ادامه داد: چون در قالب موزه بنا داریم که دستاوردهای علمی تمام دانشمندان ایرانی سراسر جهان را در این سه حوزه جمع آوری کنیم و با ارائه این دستاوردها هم عظمت فعالیت های علمی و افتخارات میهن عزیزمان در این سال‌ها به نمایش گذاشته می شود و هم انگیزه ای برای نسل جوان می تواند باشد که امیدوارتر به آینده روشن کشور فکر کنند و برای تعالی این نظام و کشور نهایت تلاش را داشته باشند.

ابریشمی‌راد اضافه کرد: قطعا دیدن این دستاوردها که واقعا در این سه حوزه کشورمان در دنیا پیشرو و مطرح است و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که در حوزه هوش مصنوعی هم باید جزو 10 کشور برتر جهان باشیم، این ظرفیت در نهادهای علمی و جوانان دانشمند کشور وجود دارد قطعا ارائه این دستاوردها و نمایش آنها در قالب یک موزه بزرگ ملی باعث افتخار و غرور همه ایرانیان بویژه جوانان خواهد بود، بنابراین اهداف جنبی این اتفاق و رویداد علمی را هم دنبال می کنیم تا برای سرافرازی کشور و معرفی توانمندی‌های ایران قوی به کل دنیا، ایجاد روحیه و تقویت روحیه نشاط، شادابی، انگیزه امید و غرور ملی برای آحاد مردم بویژه جوانان عزیز کشور فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که همایش بتواند مورد توجه مخاطبین خود از جمله شهرداران، شوراهای اسلامی و مدیران فناوری شهرداری ها دانشگاه ها و دانشجویان و دانش آموزان باشد و حداکثر بهره مندی را داشته باشند.

شهردار شاهین شهر افزود: این همایش یک روزه در دو بخش عمومی و تخصصی که بخش عمومی همایش از صبح تا ظهر با شرکت عموم علاقمندان و بخش تخصصی با 5 کارگاه تخصصی در بعداظهر برگزار می شود.

* رونمایی از آخرین دستاوردها و فعالیت‌های صورت در حوزه هوش مصنوعی 

سید رسول هاشمیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر نیز بیان کرد: در این همایش یک‌روزه آخرین دستاوردها و فعالیت‌های صورت در حوزه هوش مصنوعی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی متاورس را دنیایی ماورای دنیای حقیقی برشمرد و افزود: باوجود تأثیر غیرقابل انکار متاورس در فرهنگ و جامعه جهانی می‌توان آن را تمدن‌ساز دنیای آینده دانست. تمرکز بر ترویج دانش و افزایش آگاهی در این حوزه می‌تواند بسترساز بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا در تحقق هویت‌های فردی، توکن‌های دیجیتال، رمز ارزها و مهم‌تر از همه حضور فزاینده و رو به رشد محصولات آن باشد.

هاشمیان با اشاره به اینکه شهرداری شاهین شهر برگزار کننده این رویداد بسیار مهم است، اضافه کرد: از دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور، اساتید حوزه هوش مصنوعی، دانشجویان و محققان دانشگاهی، اصحاب رسانه و همچنین برخی از شهرداران و رؤسای شوراهای شهر جهت آشنایی با این حوزه و کاربرد آن در حوزه مدیریت شهری به‌صورت ویژه دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: حسین ملازاده رئیس ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری و مهدی حاتمیان مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات فناوری و اطلاعات کشور از سخنرانان این همایش هستند.

کارگاه های تخصصی نخستین همایش یک روزه هوش مصنوعی و متاورس شامل:

۱- هوش تجاری؛ دکتر علیرضا بصیری عضو هیأت علمی دانشکده برق و کامپیوتر – رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰

۲- افق های کاربرد قرارداد هوشمند و متاورس در مدیریت خدمات شهری؛ دکتر سید فخرالدین نور بهبهانی عضو هیأت علمی دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰

۳- کاربرد اقتصاد دیجیتال در هوش مصنوعی؛ سرکارخانم محبی خواه معاون دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰

۴- متاورس، از تخیل تا واقعیت؛ آقای سروش ضیایی مدرس و مشاور خانه نوآوری اصفهان در حوزه بلاکچین متاورس – NFT ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۶:۴۵

۵- کارگاه هوش مصنوعی صنعتی؛ دکتر مهدی شریفی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۶:۴۵ می باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.