شاهین پرس

توصیه‌های حضرت امام رضا علیه السلام در رابطه با تغذیه در فصل بهار

کدخبر: 9014
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ساعت ۵:۱۵ بعد از ظهر

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا،حضرت امام رضا (ع) درباره تدابیر ماه‌ها و رعایت رژیم خاص غذایی هر ماه مطابق ماه‌های رومی توصیه های مفیدی ارائه کرده اند.
طبق احادیث اسلامی در هر فصلی از سال که به سر می‌بریم باید مطابق با آب و هوای آن فصل تغذیه داشته باشیم تا در سیستم بدن ما اختلال به وجود نیاید ما در اینجا توصیه‌های امام رضا(ع) را برای تغذیه در فصل بهار مرور می‌کنیم:

امام زضا(ع) می‌فرماید: گوشت‌های چربی دار و سایر غذاهای مخصوص زمستان را تبدیل به غذاهای سبک و معتدل و زود هضم کنید، این غذاها عبارتند از: حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها.

همچنین ایشان در حدیثی دیگر می‌فرماید: در ماه دوم بهار گوشت و چربی کم بخورید و بیشتر از غذاهای با طبع سرد استفاده کنید، ‌آب زیاد بنوشید و صبح‌ها استحمام کنید و با نشاط به تلاش مشغول شوید.

امام رضا(ع) توصیه می کنند که سردی‌ها را در فصل گرم و گرمی‌ها را در فصل سرد مصرف کرده و در فصل معتدل بهار و پاییز از غذای معتدل استفاده کنید. بنابراین نباید در فصل بهار و پاییز غذاهای خیلی گرم و خیلی سرد را مصرف کرد.

یکی دیگر از توصیه‌های امام رضا (ع) برای این ماه حجامت است. آن حضرت فصل بهار را بهترین زمان برای انجام عمل حجامت دانسته و می‌فرماید: در این فصل خون به هیجان در می‌آید. لذا از قصد و حجامت در این فصل استفاده کن.