شاهین پرس

روشنگری های رهبر معظم انقلاب، اصلی ترین عامل بصیرت مردم بود

کدخبر: 89872
۱۱ دی ۱۴۰۱ در ساعت ۴:۳۸ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دشمنان انقلاب و استکبار همواره در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب هستند از سال های 60 و 61 و جنگ تحمیلی و همراهی منافقین با صدام بعثی و فتنه 78 در واپسین روزهای بهار 88 انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت حداکثری ملت ایران برگزار شد که در تمام دنیا و تاریخ بی نظیر بود و این پیروزی بزرگی برای انقلاب اسلامی محسوب می شد که ناگهان اژدهای فتنه سربلند کرد و کام شیرین ملت ایران را یکباره تلخ کرد و این تلخ کامی 9 ماه طول کشید در نهایت در اولین روزهای سرد زمستان سال 88 یکبار دیگر شکوفه های پیروزی بر شاخسار درخت تنومند انقلاب اسلامی جوانه زد و مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی با خلق حماسه ای باشکوه طومار فتنه گران را از خیابان های کشور جمع کردند. صبر و متانت جمهوری اسلامی در برابر فتنه گران حماسه ای بی نظیر خلق کرد حماسه ای که از بصیرت و هوشیاری مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی نشات می گرفت.

* روشنگری های حضرت آقا اصلی ترین عامل بصیرت مردم بود

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ در پاسخ به اینکه چه عواملی باعث بصیرت ملت ایران و خلق حماسه 9 دی سال 1388 شد اظهار کرد: فتنه سال 88 به بهانه انتخابات ریاست جمهوری از 24 خرداد ماه شروع و تا دی ماه به مدت 9 ماه طول کشید. در 29 خرداد حضرت آقا شخصا به میدان آمده و در خطبه های نماز جمعه واقعیات را گفتند و بیان فرمودند مسئله انتخابات نیست بلکه مسئله فتنه است و پشت پرده قضایا را توضیح دادند بعد هم در ادامه دیگر افراد در شهرهای و روستاهای کشور اقدام به روشنگری کردند لذا آرام آرام مردم آگاهی پیدا کردند و متوجه شدند پشت صحنه این جریانات خارج از کشور است و چه اهدافی دارند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه با بیان اینکه حدود 9 سفارت خانه به جریان فتنه سال 88 کمک می کردند خاطرنشان کرد: جمعیتی بیش از جمعیت 24 خرداد 88 در 9 دی به میدان آمده و حماسه شکل دادند به تعبیر مقام معظم رهبری میخ آخر را به تابوت فتنه زدند، بنابراین علت به وجود آمدن حماسه 9 دی روشنگری هایی بود که در طول 9 ماه انجام شد و واقعیت های پشت صحنه این جریان توسط کارشناسان سیاسی برای مردم تبیین و آشکار شد.

 

* بصیرت مردم باعث می شود در فتنه ها صف خود را از آشوبگران جدا کنند

وی با تاکید بر اینکه بصیرت مردم یک شبه به دست نیامد به عامل دیگر بصیرت مردم اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از عواملی که باعث آگاه شدن مردم شد نوع رفتار فتنه گران نسبت به مقدسات و هتک حرمت آنها بود یک نمونه آن روز عاشورای سال 88 اتفاق افتاد، وقتی مردم در دستجات عزاداری وسط خیابان ایستادند برای اقامه نماز ظهر روز عاشورا، اغتشاشگران آمدند مقابل نمازگزاران ضمن جسارت به بیرق های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با کف و سوت و رقص و پایکوبی کردند و که باعث شد مردم متوجه شوند لذا خود رفتار جریان فتنه نیز به آگاهی بخشی  مردم خیلی کمک کرد.

معلمی ادامه داد: شعارهای ساختار شکنانه فتنه گران علیه رهبر معظم انقلاب نیز باعث شد مردم ولایتمدار متوجه شوند که انتخابات بهانه است و لذا صف خود را از فتنه گران جدا کردند بنابراین علاوه بر روشنگری‌های خود حضرت آقا و شخصیت ها و چهره ها در محافل و رسانه های مختلف، رفتار هنجارشکنانه و شعارهای ساختارشکنانه آشوبگران فتنه نیز باعث بصیرت افزایی و خلق حماسه 9 دی سال 1388 شد.

* الگو برداری دشمن از فتنه 88 برای فتنه های سالهای بعد

وی با بیان اینکه دشمنان از فتنه 88 برای فتنه های بعدی الگو برداری کرد افزود: حضرت آقا بعد از فتنه سال 78 فرمودند فتنه ها در پیش است و دیدیم که در فتنه سال 88 به بهانه انتخابات و فتنه های سالهای 96 و 98 و حوادث فتنه اخیر الگو برداری شد حضرت آقا سال 88 فرمودند «فتنه دفع شد ولی رفع نشده است» یعنی در برابر فتنه دفاع انجام شد ولی رفع نشده و ممکن است در آینده به بهانه های دیگر هم اتفاق بیفتد و تکرار شود جریانات اخیرا این جمله حضرت آقا را عینیت بخشید که فتنه دفع شده ولی رفع نشده است در آینده ممکن است باز هم تکرار شود طبیعی است دشمنان خارجی و داخلی همواره دنبال فرصتی برای ضربه زدن و ایجاد فتنه هستند.

* رفع کامل فتنه از جامعه تنها یک راه حل دارد

کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: رفع کامل فتنه از کشور تنها یک راه دارد و دومی ندارد و آن روشنگری و تبیین برای مردم است پیشنهادم به همه مردم خصوصا جوانان مطالعه است اول مطالعه تاریخ صدر اسلام بویژه وقایع بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) فتنه صفین و جمل و احزاب، دوم مطالعه تاریخ معاصر ایران بویژه جریان مشروطه که منجر به شهادت شیخ فضل الله نوری شد دلایل اعدام شیخ فضل الله نوری را حتما مطالعه کنند و سوم مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی بویژه حوادث سال‌های 60 و 61 که جریان بنی صدر با فتنه جمع زیادی از نیروهای انقلابی و حزب الهی را به شهادت رساندند مطالعه این جریانات می تواند آگاهی و روشنگری زیاد و عمیقی برای آینده به ما بدهد همانگونه که گفته می شود گذشته چراغ راهی برای آینده است.

* باید یاد بگیریم چگونه می توانیم فتنه را خنثی کنیم

وی افزود: رسانه ها با تولید و انتشار محتواهای مناسب در فضای مجازی در بصیرت افزایی مردم نقش موثری داشته باشند و دستهای پشت پرده دشمنان را برای مردم و مخاطبان افشا کنند. البته این جریانات باید در کتب درسی گنجانده شود و این از مطالبات حضرت آقا است که بارها تاکید کرده اند که در کتب درسی قرار بگیرند. کتاب های خوبی از فتنه سال 88 نوشته شده اما کافی نیست.

برای عبرت گرفتن از فتنه ها باید بدانیم فتنه ها گرچه خساراتی دارند ولی منافعی هم دارد و آن اینکه مردم بیشتر به مسائل آگاه و آشنا می شوند بیشتر قضایا را متوجه می شوند خود فتنه محاسن دارد اما مهم این است که باید یاد بگیریم چگونه فتنه را خنثی کنیم.

انتهای پیام/ خیراتی