۱۶:۰۰ - شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱

حاجی دلیگانی:

عملکرد صحیح نهادها و دستگاه ها به تقویت بسیج کمک می کند/ اولویت های مهم مسئولان بعد از فروکش شدن فتنه/

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی فتنه اخیر یک جنگ ترکیبی بسیار مهم و پیچیده با ابعاد و اجزای مختلف دانست و با تاکید بر تقویت بسیج گفت: بعد از پایان این حوادث باید همه مسئولان با عزم بیشتر با سه اولویت مهم پای کار انقلاب بیایند و تلاش کنیم تا استمرار بخش دولت و مجلس انقلابی باشیم.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ اقتدار بسیج شاهین شهر که در مصلی نماز جمعه برگزار شده بود با تبریک روز بسیج و با بیان اینکه عملکرد بسیج در طول 43 سال گذشته با هیچ نهاد و مجموعه ای در جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست اظهار کرد: همه فرماندهان عالی رتبه نظامی اذعان دارند که اگر بسیج در هشت سال دوران دفاع مقدس نبود امکان نداشت پیروز شویم اگر بسیج نبود قطعا دشمن به اهداف شوم خودش می رسید. بنابراین باید همه پای این نهال مقدس بایستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیج در حراست از آرمان و دستاوردهای انقلاب خاطرنشان کرد: بسیج در فتنه های ۸۷، ۸۸ و ۹۸ آنچنان وارد میدان شد که تمام فتنه گران را سرجای خود نشاند و مضمحل کرد گرچه مردم همواره پای انقلاب ایستاده اند اما بدنه فعال و پیشتاز، بسیج بود که به صحنه آمد و از انقلاب و امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع و حفظ و حراست کرد.

* فتنه اخیر یک جنگ ترکیبی بسیار مهم و پیچیده با ابعاد و اجزای مختلف بود/ 32 کشور در این جنگ ترکیبی علیه ملت ایران مشارکت داشتند

وی به حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: دشمن فتنه اخیر را که یک جنگ ترکیبی بسیار مهم و پیچیده با ابعاد و اجزای مختلف بود علیه ملت ایران به راه انداخت که هنوز همه ابعاد آن کاملا تبیین نشده اما وقتی همه ابعاد و اجزا و اطلاعات پشت صحنه آن آشکار شد متوجه خواهیم شد چه جنگی را پشت سر گذاشته ایم و بسیج چه خدمتی انجام داده و از کیان نظام و انقلاب دفاع کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جنگ ترکیبی ۳۲ کشور که در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خود میز ایران دارند دور هم جمع شده و اتاق فرماندهی تشکیل دادند به فرماندهی آمریکای جنایتکار، معاونت عملیات رژیم صهیونیستی و معاونت پشتیبانی عربستان در بستر فضای مجازی و همه رسانه های شرق تا غرب دنیا که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند همه با هم به جنگ ملت ما آمدند، اما بشارت بدهیم که عمدتا شکست خورده اند.

* عملکرد صحیح نهادها و دستگاه ها به تقویت بسیج کمک می کند

وی حضور در بسیج، تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز بسیج و اعتبارات برنامه ها و فعالیت های فرهنگی را از جمله راه های تقویت بسیج دانست و خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم علاوه بر رعایت این موارد نباید مشمول این جمله حضرت امام(ره) باشیم که فرمودند «اگر کسی در ارائه خدمت و کمک و تقویت بسیج کوتاهی کند در آتش دوزخ الهی خواهد سوخت». امروز در مجلس، دولت و قوه قضاییه عملکرد ما باید طوری باشد که وقتی در سطح جامعه کسانی بسیجیان را به چالش می کشند پاسخ قانع کننده ای به شبهه افکنان دهد وظیفه داریم اقتصاد را چنان درست شود که اگر کسی یا از روی ناآگاهی یا عناد بخواهد بسیجی را به چالش بکشد زبان بسیجی برای پاسخ گویی قاصر و کوتاه نباشد این وظیفه ما است.

حاجی دلیگانی از جلسه نمایندگان مجلس با رئیس و مسئولان قوه قضاییه در سه شنبه هفته جاری و جلسه یکشنبه هفته آینده نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت خبر داد و افزود: در این جلسات وظیفه داریم مطالبات و خواسته ها و انتظارات خصوصا مباحث اقتصادی و فرهنگی و غیره را که مستقیم یا غیر مستقیم می فرستید را حتما انعکاس داده و مطرح کنیم.

وی تاکید کرد: هم دولت، هم مجلس و هم قوه قضاییه باید طوری عمل کنیم که شما بسیجیان که در کف میدان و کف جامعه هستید بتوانید براحتی پاسخ سوالات مردم در خصوص مسائل مختلف را بدهید، این هم تقویت بسیج محسوب می شود.

* سه ویژگی و عامل موفقیت بسیج در ارائه خدمات به جامعه/ با گسترش تفکر بسیجی در جامعه نارضایتی ها هم کاهش پیدا خواهد کرد

نماینده شاهین شهر و میمه علت موفقیت در ارائه بهترین خدمات به جامعه و انقلاب را حاصل سه ویژگی دانست و خاطرنشان کرد: بسیجی در دفاع از انقلاب، اطاعت و تبعیت از رهبری و ولایت از جان خود دریغ ندارد. دیگر اینکه بسیجی معتقد و متعهد است براساس دستور کاری انجام نمی دهد بلکه براساس اعتقادات درونی خود ماموریت ها و وظایف خود را به بهترین نحو انجام می دهد، با تمام وجود می ایستد و از انقلاب دفاع می کند حتی بیشتر از آن چیزی که از او انتظار است.

وی افزود: بسیجی علی رغم اینکه باید معیشت و زندگی خود را تامین کند اما در قبال همه خدماتی که در شبانه روز انجام می دهد هیچ دستمزد، پاداش یا فوق العاده کاری دریافت نمی کند، وظایف خود را بدون هیچ چشم داشتی فقط برای رضای خدا انجام می دهد، این همان تفکر بسیجی است که گفته شده اگر نوای دلنشین بسیجی در کشور حاکم شد آن موقع نباید ترسی از ابرقدرت ها داشته باشیم لذا اگر مدیر و کارمند و کارشناس های ما این ویژگی ها را در درون خود تقویت کنند می توانیم بگوییم تفکر بسیجی حاکم شده و طبیعتا نارضایتی ها نیز کاهش خواهد یافت.

* اولویت های مهم مسئولان بعد از فروکش شدن فتنه/ باید استمرار بخش دولت و مجلس انقلابی باشیم

حاجی دلیگانی با توصیه و تاکید بر عزم و همت بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات مردم و جامعه خاطرنشان کرد: اولویت های جامعه زیاد است اما بعد از این حوادث باید همه مسئولان با عزم بیشتر پای کار بیایند همانند اینکه انقلاب جدیدی رخ داده باشد همه باید پای کار بیایند با سه اولویت مهم اول اصلاح اقتصاد و معیشت مردم و ثبات اقتصادی جامعه که باید مسئولان در جلسات مختلف آشکار و نهان مطرح و پیگیری کنند همه مسئولان کشور باید انقلابی پای کار بیایند باید استمرار بخش مجلس و دولت انقلابی باشیم.

وی مسئله و اولویت مهم دیگر را نظام تربیتی و آموزش و پرورش و وزارتین بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش عالی عنوان کرد و افزود: مدیران و مسئولان این بخش ها باید مجموع آنچه که تاکنون تجربه کردند را بررسی کنند ببینند کجای کار اشکال داشته که خروجی مدارس ما این وضعیت شده به هرحال نظام در همه کشور سرمایه گذاری کرده و توجه داشته ولی چرا ما باید این وضعیت را شاهد باشیم چرا معلم سرکلاس به جای تدریس دروس مباحث متفرقه آنچنانی مطرح کند مگر این معلم نظام جمهوری اسلامی نیست مگر این استاد دانشگاه جمهوری اسلامی نیست چرا کسی که سطح حقوق دریافتی او از بسیاری از مردم بیشتر است و از امکانات بیشتر استفاده می کند باید بیاید و اینطور رفتار کند و جوانان ما را منحرف کند؟ این مسائل اساسی است و حاصل آن چیزی است که در گذشته اتفاق افتاد زمانی که درس شهید فهمیده از کتب درسی حذف کردند همان موقع هم تذکر داده شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی موضوع فضای مجازی را اولویت و مسئله مهم دیگر دانست و تاکید کرد: باید پیام رسان های داخلی را به جایی برسانیم که دیگر به پیام رسان های خارجی هیچ نیازی نداشته باشیم.

همایش بزرگ اقتدار بسیج امروز همزمان با سراسر کشور در مصلی نماز جمعه شاهین شهر با حضور گسترده اقشار مختلف بسیج و مسئولان شهرستان همراه با اجرای حماسی محمد گلریز بخش مستقیم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان برگزار شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.