شاهین پرس

افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی روستای تاریخی مورچه‌خورت با 12 میلیارد اعتبار

کدخبر: 89668
۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ساعت ۸:۰۸ قبل از ظهر

جواد چهرراضی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای تاریخی مورچه خورت خبر داد و اظهار کرد: اقامتگاه بومگردی میرزا تقی در زمینی به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع با ۸ اتاق و ۱۶ تخت به‌ عنوان اولین اقامتگاه بومگردی روستای مورچه‌خورت و در قلب بافت تاریخی این روستا در کنار ارگ تاریخی و عظیم مورچه‌خورت به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: امیر منصور حیدری اقامتگاه بوم گردی را از سال 1399 با احیا خانه تاریخی اجدادی خود با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومان شروع و تکمیل کرد.

وی ادامه داد: این اقامتگاه سنتی در 2800 متر مربع مساحت و ۸ اتاق سنتی با ظرفیت ۱۸ تخت روز جمعه با حضور ایزدی مشاور وزیر و مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و محققیان معاون گردشگری استان و امیری مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و مسئولین محلی افتتاح شد.

* اقامتگاه‌های بومگردی تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد پایدار محلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد

چهرراضی با بیان اینکه بدلیل موقعیت روستای تاریخی مورچه خورت که در مجاورت جاده ترانزیت قراردارد و همچنین وجود قلعه تاریخی مورچه خورت، این اقامتگاه دارای امتیاز های ویژه گردشگری می باشد خاطرنشان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی علاوه بر اینکه می تواند تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد پایدار محلی و جلوگیری از مهاجرت داشته باشد، باعث شناخت پتانسیل‌های گردشگری محل و منطقه و توسعه گردشگری نیز می شود.

وی تصریح کرد: احیا خانه های تاریخی و تبدیل انها به اقامتگاه سنتی و بومگردی توسط بخش خصوصی از رویکردهای اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری می باشد و تسهیل در روند مجوزهای لازم جهت سرمایه گذاران این حوزه در دستور کار این اداره می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: این شهرستان دارای سه اقامتگاه بومگردی شامل«بام کلهرود»، «یاقوت یاقوت آباد» و «میرزا تقی مورچه خورت» است که بزودی اقامتگاه بومگردی شاه نظری واقع در شهر تاریخی گرگاب که مراحل نهایی احیا را می گذراند و در یک خانه تاریخی بسیار زیبا قرار دارد نیز افتتاح و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/