۱۶:۲۰ - شنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۱

امام جمعه شاهین شهر:

جامعه امروز ما به امثال آیت الله ناصری سخت نیاز دارد

امام جمعه شاهین شهر با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما به امثال آیت الله ناصری سخت نیاز دارد گفت: علمای ربانی و اخلاق و عالمان وارسته می توانند فقر اخلاقی و فرهنگی جامعه را درمان کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی، در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر وی، حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد باقر ناصری از عالمان فرهیخته آن دوران بود. محضر شخصیت های برجسته ای همچون علامه آخوند كاشی و جهانگیرخان قشقائی را به خوبی‏ درک کرده بود و در شمار یاران و تلامیذ مورد عنایت خاصّ علامه مرحوم حاج آقارحیم ارباب نیز قرار داشت.

آیت الله ناصری در چهارده سالگی به شهر مقدس نجف اشرف رفت و دروس مقدمات حوزه را در محضر آیات عظام میرزا هاشم آملی، سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی(ره)، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی برخی از استادان اصول عالی حوزوی بودند فرا گرفت.

این عالم اخلاق علاوه بر علوم رسمی به بهره‌گیری علوم معنوی نزد محمد کوفی، سید محمد کشمیری، شیخ عباس قوچانی، سید هاشم حداد و سید جمال‌الدین گلپایگانی پرداخت. و همچنین با شخصیت‌های عرفانی و اخلاقی، همچون علامه طباطبایی، محمداسماعیل دولابی، حاج عبدالرضا گردعاوی، مولوی قندهاری، آشنایی و ارتباط داشت.

آیت الله ناصری پس از بازگشت به ایران در دولت آباد و اصفهان به تربیت شاگردان، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیاز‌های گوناگون مردم پرداخت. جلسه هفتگی مسجد کمرزرین اصفهان یکی از مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار بود که روحانیت و معنویتی خاص داشت.

* جامعه امروز ما به امثال مرحوم آیت الله ناصری سخت نیاز دارد/  فقر اخلاقی و فرهنگی جامعه بواسطه علمای ربانی تامین می شود

حجت الاسلام قاسم هاشمی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ ضمن تسلیت و تعزیت ایام غم و حزن آل الله و ارتحال جانسوز عالم ربانی استاد اخلاق حضرت آیت الله ناصری(ره) اظهار کرد: امروز جامعه ما به امثال آیت الله ناصری سخت نیاز دارد چرا که یکی از فقر های جامعه امروز ما فقر اخلاقی و فرهنگی است که بواسطه علمای ربانی و اخلاق و عالمان وارسته می تواند تامین شود.

امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: ما وقتی از خداوند طلب رزق می کنیم منظور هم رزق مادی و هم رزق معنوی است که واسطه حضرت حق برای رسانیدن ارزاق معنوی به مردم همین علمای ربانی هستند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: امثال آیت الله ناصری هستند که می توانند جامعه را برخوردار کنند مسائل اخلاقی را گوشزد و یادآوری کنند و فقر فرهنگی و اخلاقی را در جامعه کاهش داده و درمان کنند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» هرگاه عالمی از دنیا برود ثلمه و رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيزی نمی تواند جای آن را پر و جایگزین کند، فقدان آیت الله ناصری برای ما ضایعه ای اسفناک و دردناک است از خداوند متعال می خواهیم که حوزه های علمیه ما بتوانند جای ایشان را پر کنند و عالمان ربانی و اخلاقی برای تغذیه روحی و معنوی و فرهنگی جامعه تربیت کنند.

آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی، عالم فاضل و وارسته استاد برجسته اخلاق پس از عمری تلاش و مجاهدت در اشاعه و نشر معارف اخلاقی اسلام و کسب فیض و معرفت در محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا روز جمعه چهارم شهریور 1401 در سن 92 سالگی در بیمارستان امین اصفهان دعوت حق را لبیک گفت و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.