شاهین پرس

طرح رتبه بندی معلمان برای کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است

کدخبر: 89534
۸ شهریور ۱۴۰۱ در ساعت ۸:۲۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محمدرضا ابراهیمی در همایش فصلی مدیران مدارس شاهین شهر با تسلیت ارتحال آیت الله ناصری رحمة الله علیه، مردم داری ساده زیستی، سلوک و ارادت به امام خمینی رحمت الله علیه و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را از مهمترین ویژگی های این عالم جلیل القدر بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این مطلب که اعتماد مردم در گرو تلاش شبانه روزی دولت مردان است خاطرنشان کرد: مردم اگر مشاهده کنند که دولت مردان در پی اصلاح امور هستند آنها هم در همه صحنه ها دولت و حاکمیت را همراهی خواهند کرد همانطور که از ابتدای انقلاب تاکنون در همه صحنه ها حضور موثر و فعال داشته اند.

* علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب، سند تحول بنیادین هنوز در فاز اجرایی و عملیاتی قرار نگرفته است

ابراهیمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین یادآور شد: علی رغم گذشت ده سال از تدوین و نگارش این سند اما متاسفانه هنوز در فاز اجرایی و عملیاتی قرار ندارد و در این مدت نسبت به منویات معظم له کوتاهی صورت گرفته است، در حالیکه سند تحول بنیادین همه آن چیزی که جامعه و یک فرهیخته به آن نیاز دارند را دارا می باشد است.

* هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است

ابراهیمی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان، کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است خاطرنشان کرد: شیوه نامه رتبه بندی به مدارس ابلاغ شده است و مهمترین نتیجه آن ارتقا کمی و کیفی ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین خواهد بود.

کمبود نیروی انسانی و راه کارهای اندیشیده شده جهت رفع این معضل، اهمیت دانشگاه فرهنگیان، اخباری در خصوص نیروهای خدماتی و ساخت و تجهیز هنرستان ها از دیگر مواردی بود که مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه به آنها اشاره کرد.

* تلاش شبانه روزی معلمان تنها راه جبران افت محسوس علمی و ارزشی دانش آموزان منطقه است

علیرضا اکبرپور مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان امانت هایی در دستان ما معلمان هستند اظهار کرد: تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد ولیکن متاسفانه دانش آموزان در دوسال گذشته دچار افت علمی و ارزشی شده اند که یکی از مهمترین عوامل آن دوری از فضای مدرسه است. لذا معلمین به عنوان امانت داران آینده سازان کشور در خصوص مباحث تربیتی و اعتقادی باید تلاشی دوچندان داشته باشند.
وی در خصوص ضرورت تفاوت بین همکاران فعال و همکاران کمتر فعال گفت: ما در مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر به دنبال کار شبانه روزی هستیم و این تنها راه جبران افت محسوس دانش آموزان منطقه در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ در سطح استان است.

انتهای پیام/