۲۰:۲۰ - سه شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۱

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان:

طرح رتبه بندی معلمان برای کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علی رغم گذشت 10 سال از تدوین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سند تحول بنیادین هنوز در فاز اجرایی و عملیاتی قرار نگرفته است در حالیکه این سند همه آن چیزی که جامعه و یک فرهیخته به آن نیازمند است را در بردارد.

به گزارش شاهین پرس؛ محمدرضا ابراهیمی در همایش فصلی مدیران مدارس شاهین شهر با تسلیت ارتحال آیت الله ناصری رحمة الله علیه، مردم داری ساده زیستی، سلوک و ارادت به امام خمینی رحمت الله علیه و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را از مهمترین ویژگی های این عالم جلیل القدر بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این مطلب که اعتماد مردم در گرو تلاش شبانه روزی دولت مردان است خاطرنشان کرد: مردم اگر مشاهده کنند که دولت مردان در پی اصلاح امور هستند آنها هم در همه صحنه ها دولت و حاکمیت را همراهی خواهند کرد همانطور که از ابتدای انقلاب تاکنون در همه صحنه ها حضور موثر و فعال داشته اند.

* علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب، سند تحول بنیادین هنوز در فاز اجرایی و عملیاتی قرار نگرفته است

ابراهیمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین یادآور شد: علی رغم گذشت ده سال از تدوین و نگارش این سند اما متاسفانه هنوز در فاز اجرایی و عملیاتی قرار ندارد و در این مدت نسبت به منویات معظم له کوتاهی صورت گرفته است، در حالیکه سند تحول بنیادین همه آن چیزی که جامعه و یک فرهیخته به آن نیاز دارند را دارا می باشد است.

* هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است

ابراهیمی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح رتبه بندی معلمان، کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است خاطرنشان کرد: شیوه نامه رتبه بندی به مدارس ابلاغ شده است و مهمترین نتیجه آن ارتقا کمی و کیفی ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین خواهد بود.

کمبود نیروی انسانی و راه کارهای اندیشیده شده جهت رفع این معضل، اهمیت دانشگاه فرهنگیان، اخباری در خصوص نیروهای خدماتی و ساخت و تجهیز هنرستان ها از دیگر مواردی بود که مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه به آنها اشاره کرد.

* تلاش شبانه روزی معلمان تنها راه جبران افت محسوس علمی و ارزشی دانش آموزان منطقه است

علیرضا اکبرپور مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان امانت هایی در دستان ما معلمان هستند اظهار کرد: تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد ولیکن متاسفانه دانش آموزان در دوسال گذشته دچار افت علمی و ارزشی شده اند که یکی از مهمترین عوامل آن دوری از فضای مدرسه است. لذا معلمین به عنوان امانت داران آینده سازان کشور در خصوص مباحث تربیتی و اعتقادی باید تلاشی دوچندان داشته باشند.
وی در خصوص ضرورت تفاوت بین همکاران فعال و همکاران کمتر فعال گفت: ما در مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شاهین شهر به دنبال کار شبانه روزی هستیم و این تنها راه جبران افت محسوس دانش آموزان منطقه در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ در سطح استان است.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.