۲۳:۱۵ - یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

عملکرد ضعیف و نامناسب مراکز آموزشی و مهدکودک ها، نبود دانش کافی مهارت آموزی مربیان است

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شاهین شهر گفت: علت عمده عملکرد ضعیف و نامناسب مراکز آموزشی و مهدکودک ها نبود دانش کافی مهارت آموزی مربیان است

گل جهان شکر زاده نیز در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با اشاره به برگزاری دوره دانش افزایی و مهارت آموزی مربیان پیش دبستانی و مهدکودک‌های شاهین شهر اظهار کرد: براساس بررسی و آسیب شناسی که انجام دادیم علت عمده عملکرد ضعیف و خروجی نامناسب پیش دبستانی و مهدکودک ها به دلیل نداشتن مهارت لازم مربیان است که شرایط دوران کرونا نیز آن را مضاعف تر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شاهین شهر افزود: با توجه به اهمیت سن شکل گیری شخصیت کودکان و محتوای تربیتی با مصوبه شورای فرهنگ عمومی دانش افزایی مربیان پیش دبستانی و مهدکودک ها برعهده بنده گذاشته شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های دقیق و تحقیقات گسترده از مجموعه های مختلف در نهایت تصمیم گرفته شد با همکاری بنیاد مهدویت قم که در مباحث آموزشی با سابقه تر از سایر مراکز هستند، تمام مربیان سال تحصیلی 1401 -1402 آموزش پرورش شاهین شهر موظف و دعوت شدند در یک دوره آموزشی ضمن خدمت به صورت فشرده به مدت یک هفته شرکت کنند و مباحث دانش افزایی با انضمام مهارت های زندگی از قیبل مهارت نه گفتن، حل مسئله، ارتباط موثر را با روش استاندارد آموزش ببینند.

* نقطه ضعف آموزش و پرورش در نبود آموزش مهارت های زندگی

شکر زاده یکی از ضعف های عمده آموزش و پروش را نبود آموزش مهارت های زندگی عنوان کرد و افزود: رسالت بسیار سنگینی بر عهده مربیان قرار دارد چرا که اولین جایی که شخصیت یک کودک از لحاظ علمی روانی و ایدئولوژی شکل می گیرد مهدکودک و پیش دبستانی است و مربیان نقش مهمی در شکل گیری شخصیت کودکان دارند بنابراین وظیفه داریم کمک کنیم تا سطح دانش مربیان ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به هزینه سنگین برگزاری دوره بیان کرد: این دوره آموزشی با همکاری و مساعدت شهردار و سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری و آموزش و پرورش برگزار می شود.

شکرزاده با تاکید بر اینکه برگزاری این دوره آموزشی ضروری و باید استمرار داشته باشد خاطرنشان کرد: در این دوره مربیان در کنار آموزش اکادمیک در کارگاه های آموزشی شیوه های اجرای مباحث را تمرین می کنند علاوه براین در آزمون پایان دوره نیز شرکت کرده و گواهی دریافت خواهند کرد.

 * هدف اصلی این دوره بهبود و ارتقا سطح کیفی آموزش مهدکودک ها

ملیحه طینه زاده مسئول پیگیری اجرای طرح تعالی و منزلت مهد کودک های کمیته برگزاری دوره دانش افزایی مربیان نیز در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ اظهار کرد:  اولین اقدام کمیته برای بهبود و ارتقا کیفیت خروجی مراکز آموزشی و مهدکودک ها برگزاری دوره دانش افزایی دینی و شهروندی ویژه مربیان پیش دبستانی و مهدکودک ها است.

وی آشنایی و آموزش کودکان با مفاهیم ارزشی و مهارت های خودآگاهی در این رده سنی را بسیار مهم و با اهمیت دانست و افزود: به اذعان کارشناسان تربیتی پایه و اساس شخصیت هر انسان قبل از سن ورود به دبستان شکل می گیرد.

طینه زاده با اشاره به اینکه هدف اصلی این دوره آموزشی تربیت کودکانی ارزش مدار است و به همین دلیل ابتدا لازم است مربیان مهارت های مورد نیاز را آموزش ببینند افزود: اساتید مجربی از بنیاد مهدویت قم دعوت شده اند تا کتاب یاران آفتاب که به تایید آموزش و پرورش رسیده و از ابتدای مهرماه در مراکز آموزشی تدریس می شود را آموزش دهند علاوه بر آن اساتید روانشناسی نیز مهارت های زندگی را آموزش می دهند همچنین قرار است در این دوره برای ارتقا فرهنگ شهروندی برخی آموزشهای شهروندی با همکاری سازمان رفاهی تفریحی برای مربیان آموزش داده شود که برای کودکان مهدکودک ها و پیش دبستانی ها قابل اجرا باشد.

وی بر لزوم استمرار اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش شهرستان و همچنین نظارت و پیگیری بر اجرای دقیق آن تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.