۰۹:۱۰ - دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

فرماندار شاهین شهر و میمه:

خبرنگاران، مطالبات دوازده گانه رهبرانقلاب از حوزه رسانه را نصب العین خود قرار دهند

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: انتظار داریم خبرنگاران مطالبات دوازده گانه رهبر معظم انقلاب از حوزه رسانه را نصب العین خود قرار داده علاوه بر اطلاع رسانی در فرهنگ سازی و کاهش معضلات اجتماعی نیز تلاش کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ سید محمدرضا کاظمی طبا به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای رسانه اظهار کرد: از خبرنگاران انتظار داریم مطالبات دوازده گانه رهبر معظم انقلاب از حوزه رسانه را نصب العین خود قرار دهند از جمله اینکه برای ارتقای سطح آگاهی و تحلیل مردم تلاش کنید، نقد براساس نظارت و اطلاع رسانی باشد، انتقاد منطقی و واقع بینانه داشته باشید، به یکدیگر حسن ظن داشته باشید، ذهن مردم را مشغول مسائل فردی نکنید، اعتماد به نفس مردم نباید شکسته شود، از اختلافات جزئی و غیر اصولی پرهیز کنید، هر خبری گفتنی نیست، هتک حرمت و آبروی افراد جایز نیست، تهمت به نظام گاهی از تهمت به افراد هم بالاتر است، یکدیگر را متهم نکنید و هر چیزی را رسانه ای نکنید.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه رسیدگی به مسائل و رفع مشکلات جامعه فرهنگ و هنر و هنرمندان شهرستان بویژه انجمن خوشنویسان را یکی از اولویت های خود دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه نقش فضای مجازی در اطلاع رسانی را نمی توان نادیده گرفت خبرها حاکی از آن است که عنوان معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت رسانه و فضای مجازی تغییر خواهد کرد.

* نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و کاهش معضلات اجتماعی بسیار با اهمیت است

وی با اشاره به آمار برخی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی شهرستان خاطرنشان کرد: رسانه ها با محتواهای تولیدی می توانند علاوه بر آگاه سازی در فرهنگ سازی و کاهش معضلات اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

کاظمی طبا افزود: براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای پویایی، نشاط اجتماعی و گسترش ارزشهای دینی، از نیمه دوم سال گذشته کلیه برنامه های فرهنگی اجتماعی و مذهبی به صورت محله محور برگزار می شود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی جلوگیری از استخدام های فامیلی در دستگاه ها مختلف شهرستان را یکی از خط قرمزهای خود عنوان کرد و با درخواست از خبرنگاران که نگاه تحلیل گرایانه به مسائل داشته باشند گفت: با توجه به مشکل ساختمان مناسب برخی دستگاه های نظارتی تصمیمات خوبی برای مجموعه اداری شاهین شهر گرفته شده که امیدوار هستیم با اختیارات قانونی و کمک منابع دولتی در آینده نزدیک این مشکلات رفع شود.

* رتبه قابل توجه شهرستان در مدیریت بیماری و ارتقا سلامت جامعه

علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در نشست با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از مجموعه اقدامات اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ارتقاء سطح سلامت جامعه بویژه بیماری کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه در بین شهرستان های با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر استان شهرستان شاهین شهر و میمه موفق شده در حوزه های پوشش واکسیناسیون، مراقبت بیماری ها و غربالگری رتبه قابل توجهی را به خود اختصاص دهد که این مهم با همکاری و مساعدت خبرنگاران و فعالان فضای مجازی صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت روان نقش موثری در نشاط جامعه دارد افزود: به هر میزان که فعالیت در حوزه سلامت روان بیشتر شود قطعا اثرات مثبت آن را در سطح چامعه بیشتر مشاهده خواهیم کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه اکثر شهرستان های استان و کشور در موج هفتم کرونا در وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفتند اما خوشبختانه این شهرستان در وضعیت آبی و زرد قرار داشت که لازم است تمام افراد بالای 18 سال نسبت به انجام واکسیناسیون دوز یادآور کرونا اقدام کنند.

* رسانه ها در تقویت شاخصه های توسعه یافتگی جامعه نقش موثری دارند

فرامرز رادمنش رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ابتدای نشست با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از تلاش اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه قدردانی کرد و افزود: خبرنگاران و رسانه ها در تقویت شاخصه های توسعه یافتگی جامعه نقش و اهمیت ویژه ای دارند.

شهناز باقریان بخشدار مرکزی شهرستان نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به نقش رسانه ها در مطالبه گری و انعکاس نیازها و مشکلات مردم به مسئولان تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه خبرنگاران با بیان برخی مشکلات و چالش های اصحاب رسانه از جمله مشکلات معیشتی، عدم امنیت شغلی، حق الزحمه کم، بیمه و..، خواستار حمایت و توجه مدیران و مسئولان شهرستان به خبرنگاران و توزیع عادلانه فرصتها و همکاری مدیران شهرستانی با خبرنگاران در رسیدگی به مسائل مردم شدند.

 

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.