شاهین پرس

شاهین شهر دومین شهر با رشد4.7 دهم درصدی دانش آموز/ کمبود 50 آموزشگاه جدید

کدخبر: 89375
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در ساعت ۵:۰۹ بعد از ظهر

علیرضا اکبرپور در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ اظهار کرد: شاهین شهر شهر دانش و خلاقیت با حدود 4.7 دهم درصد افزایش سالانه جمعیت دانش آموزی دومین شهر به لحاظ افزایش جمعیت دانش آموزی در سطح کشور است.

رئیس آموزش و پرورش شاهین شهر افزود: از سال 1390 تاکنون افزایش 60 درصدی جمعیت دانش آموزی در شاهین شهر مشاهده می شود در حالی که در این مدت فضای فیزیکی آموزش در شاهین شهر تنها 18 درصد رشد داشته است.

شاهین شهر به 50 آموزشگاه جدید نیاز دارد

وی با بیان اینکه 32 مدرسه دو نوبته با 9 هزار و 686 کلاس داریم که در تلاش هستیم این مدارس را یک نوبته کنیم خاطرنشان کرد: به طور مثال فقط در محله مسکن مهر شاهین شهر 15 آموزشگاه جدید نیاز داریم در این محله 6 هزار و 400 واحد مسکونی وجود دارد اگر هر خانواده ای یک دانش آموز داشته باشد 6400 دانش آموز می شود اگر مابه ازای هر 1000 دانش آموز 3 آموزشگاه نیاز باشد عددی در حدود 15 الی 16 مدرسه در این محله نیاز داریم.

اکبرپور افزود: در مجموع منطقه شاهین شهر بیش از 50 آموزشگاه جدید نیاز دارد که مدیریت می کنیم در قالب مدارس دو نوبته یا ادغام، کمبودها را جبران کنیم الحمدالله تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته هم خیرین پای کار هستند و هم دولت مردمی با نگاهی که به مناطق محروم دارند و وزیر محترم آموزش پرورش هم در شاهین شهر از نقاط کمتر برخوردار بازدید کردند امیدوار هستیم بتوانیم اعتباراتی جذب کنیم و پیگیر تکمیل مدارس نیمه تمام هستیم.

* تا پایان سال جاری 569 نفر معلم بازنشسته می شوند

وی کمبود معلم را یکی دیگر از چالش های پیش روی آموزش پرورش شاهین شهر عنوان کرد و افزود: تا پایان مهرماه 259 نفر و تا پایان سال جاری حدود 569 نفر از مستخدمین دهه 70 آموزش و پرورش بازنشسته می شوند که در تلاش هستیم با روش های مختلفی نیروها را جایگزین کنیم این قول را به شهروندان و والدین دانش آموزان می دهیم که ان شاالله مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد این موارد را پیگیری می کنیم تا خواسته به حق آنها برآورده شود.

* شروع سال تحصیلی جدید با حدود 44 هزار دانش آموز 

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن شاهین شهر پیش بینی می کنیم برای شروع سال تحصیلی جدید حدود 44 هزار دانش آموز  احتمالا خواهیم داشت.

* افتتاح یک باب مدرسه خیرساز با حضور وزیر

وی با بیان اینکه قبل از حضور وزیر آموزش و پرورش برای تکمیل 9 پروژه نیمه تمام اعتبارات کارشناسی شده جذب کرده ایم گفت: با حضور وزیر آموزش و پرورش یک باب مدرسه فاخر و وزین 12 کلاسه خیرساز به نام مرحوم حاج منوچهر انصاری که در سه طبقه با مساحت 1800 متر مربع و هزار متر زیربنا با 7 میلیارد تومان اعتبار احداث شده بود برای دانش آموزان دختر مقطع دور اول متوسطه افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ فرحناز خیراتی