۱۳:۲۳ - دوشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

کشورهای سازنده گوشی سامسونگ و تاثیر آن‌ها بر اصل بودن گوشی

بازار گوشی های هوشمند در دهه گذشته به دلیل عوامل مختلف تغییرات قابل توجهی داشته است، حتی برخی تصورات غلط در خصوص گوشی های “اورجینال” سامسونگ بر اساس کشور سازنده وجود دارد که پیشنهاد می شود برای پی بردن به درست یا نادرست بودن این تصورات متن زیر را تا انتها مطالعه کنید.

به گزارش شاهین پرس؛ حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چه تفاوتی بین کشورهای سازنده گوشی سامسونگ وجود دارد؟ سامسونگ بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند در دنیا است که سال گذشته حدود 300 میلیون فروخته است.

این شرکت در چندین کشور کارخانه دارد و با این حال واقعا فرقی نمی‌کند که گوشی سامسونگی که در دست دارید ساخت چه کشوری باشد؛ سامسونگ یک استاندارد کیفیت واحد را در تمام کارخانه‌های خود حفظ می‌کند.

چین

اکثرا فکر می‌کنند که بیشتر گوشی‌های سامسونگ گلکسی در چین تولید می‌شوند؛ به هر حال چین قطب تولید جهانی است. همچنین بخش عمده‌ فروش اپل در چین تولید می‌شود و ناگفته نماند که OEMهای چینی بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط یافته‌اند.

از سال 2019 شرکت سامسونگ هیچ گوشی هوشمندی در جمهوری خلق نساخته است. در گذشته دو کارخانه در چین داشت؛ اما از وقتی که سهم بازار سامسونگ در این کشور به زیر 1 درصد رسید، به اجبار تولید خود را کاهش داد. بنابراین دیگر تولید گوشی در چین منطقی به نظر نمی‌رسید و متوقف شد.

ویتنام

بیشترین گوشی‌های سامسونگ در ویتنام ساخته می‌شود. تای نگوین شهری در ویتنام است که به مرکز تولید سامسونگ تبدیل شده است. در این شهر دو کارخانه ساخته شده و در حال تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند هستند. بیشتر عرضه جهانی سامسونگ برای بازارهای آمریکای شمالی و اروپا ساخت ویتنام هستند.

هندوستان

هند نه تنها بزرگترین کارخانه موبایل سامسونگ را دارد، بلکه بر اساس ظرفیت تولید، بزرگترین واحد تولید تلفن همراه در جهان است. سامسونگ در سال 2017 اعلام کرده بود که 620 میلیون دلار برای دو برابر کردن تولید گوشی های هوشمند در هند سرمایه گذاری خواهد کرد. این کارخانه در سال 2018 در نویدا، اوتار پرادش، هندوستان را افتتاح کرد. ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر 120 میلیون دستگاه در سال است. گوشی‌های سامسونگی که ساخت هند هستند به بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا صادر می‌شود.

اولویت‌های تولید سامسونگ چگونه تغییر می‌کند؟

بازار گوشی های هوشمند در دهه گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است. سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند فضایی رقابتی در تمام بخش‌های بازار ایجاد کرده‌اند و سامسونگ مجبور شده است که با فشارهای در حال افزایش سازگار کند. این امر منجر به تغییر در اولویت های تولیدی این شرکت شده است.

گوشی های اورجینال سامسونگ کجا تولید می شوند؟

برخی تصورات غلط در مورد گوشی های “اورجینال” سامسونگ بر اساس کشور سازنده وجود دارد. تمام گوشی‌های سامسونگ که در کارخانه‌های خود شرکت یا شرکای ODM آن ساخته می‌شوند، «اورجینال» هستند. گوشی هوشمندی که در کارخانه ویتنام ساخته می شود ذاتا بهتر از گوشی اندونزی نیست.

این به این دلیل است که این کارخانه ها فقط واقعاً دستگاه ها را مونتاژ می کنند. همه آنها اجزای یکسانی را دریافت می کنند و فرآیندهای تولید و کیفیت یکسانی را دنبال می کنند. لازم نیست نگران باشید که آیا گوشی سامسونگ شما بر اساس محل ساخت آن اصلی است یا خیر!

در آخر برای بررسی قیمت گوشی سامسونگ ما سایت تلکام را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی telecom.ir با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.