۱۱:۰۰ - دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

آمار دو ساله پاندمی کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در دومین سال آغاز بحران شیوع بیماری کرونا در کشور در پیامی ضمن اشاره به برخی از آمار دو ساله پاندمی کرونا، از تلاش شبانه روزی جهادگران عرصه سلامت و کادر درمان شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش شاهین پرس؛  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در دومین سال آغاز بحران شیوع بیماری کرونا در کشور در پیامی ضمن اشاره به برخی از آمار به جامانده کرونا در دو سال گذشته، از تلاش شبانه روزی جهادگران عرصه سلامت و کادر درمان شهرستان قدردانی کرد.

سی ام بهمن سال 1398 بود که خبر ورود قطعی کرونا با فوت یک بیمار مبتلا در کشور همه مردم را وحشت زده و نگران کرد و امروز دو سال از آن روز و وقوع پاندمی کرونا می گذرد که حاصل آن در کنار فراز و فرودهای کرونا در کشور، تجربیات و موفقیتهای گرانبها همراه با عوارض بزرگ و مشکلات و آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی، توام با غم و اندوه و نگرانی بوده است.

در شهرستان شاهین شهر و میمه نیز همزمان با کشور شاهد پنج موج و پیک کرونا بودیم و هم اکنون نیز در قله موج ششم قرار داریم، همراهی مردم عزیز و با فرهنگ شهرستان و تلاش همه مسئولان دلسوز و همکاری و تشریک مساعی بسیاری از گروهها و داوطلبان مردمی و بسیجیان عزیز و ایثار و فداکاری کارکنان و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت موجب شد تا سریعتر از پیک های قبلی عبور کنیم و در طول این دو سال، ایامی بسیار آرام تر از سایر شهرستانهای همتراز در استان و کشور را تجربه کنیم.

از ابتدای شروع پاندمی کرونا تاکنون در شهرستان از 86 هزار و 130 نفر (در استان 1 میلیون و 442 هزار و 957 و در کل کشور 46 میلیون و 620 هزار و 277 ) تست کرونا انجام داده شده که نتیجه 27 هزارو 930 مورد آن در شهرستان (در استان 469 هزارو 993 و در کشور 6 میلیون و 942 هزار و 452 ) مثبت بود.

در این مدت دو سال در مجموع 5 هزار و 866 نفر در شهرستان (در استان اصفهان 196 هزار و 423 نفر )از همشهریان بدلیل ابتلای شدید به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند که با تلاش کادر زحمت کش درمان بیش از 5 هزار نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و متاسفانه 840 نفر در شهرستان (در استان 17 هزار و 653 نفر) از همشهریان عزیزمان بخاطر کرونا دیگر در بین ما نیستند.

همچنین از زمان شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون در شهرستان436/791 دوز (در استان8/272/452 و درکشور139/272/452 )واکسن به 188831 نفر(در استان 3/732/864 در کشور62/678/151 نفر) از شهروندان تزریق کردیم که 185653 دوز اول و 170299 دوز دوم و 79642 دوز سوم میباشد.

بی تردید هر قدمی که برای تامین و حفظ و ارتقای سلامت جامعه در این دوسال بحرانی و در این شرایط حساس برداشته شده و می شود در ذهن بیدار و قاموس ماندگار تاریخ نگاشته خواهد شد. حقیر کمترین بر خود فرض و لازم می دانم که از ایثار و تلاش و فداکاری و همکاری و همراهی همه عزیزان با نظام سلامت تقدیر و تشکر نمایم.
امید است به فضل و رحمت الهی و همراهی و مشارکت کلیه شهروندان عزیز و با بکارگیری همه ظرفیت های شهرستان در کنترل بیماری، بزودی شاهد پایان همه گیری کرونا و بازگشت زودتر به روال عادی زندگی با کمترین میزان خسارت جانی و مالی باشیم.

در پایان یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت و همه درگذشتگان بیماری کرونا را گرامی می داریم و برای آنان غفران الهی و اجر و پاداش اخروی مسئلت می نمایم.

علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه

سی ام بهمن 1400

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.