شاهین پرس

اولین تورنمنت شطرنج ریتد اُپن کشوری با برتری شطرنج بازان اصفهانی+ تصاویر

کدخبر: 88740
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ در ساعت ۳:۲۹ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محسن تناور مدیر آکادمی شطرنج آریا، از برگزاری نخستین دوره مسابقات شطرنج ریتد اُپن کشوری در شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: اولین تورنمنت شطرنج ریتد اُپن کشوری با حضور دو استاد بزرگ شطرنج، یک استاد فیده و ۴۰ بازیکن دارای درجه بین المللی و ۱۴۰ شطرنج باز با رده‌ سنی ۶ سال تا بزرگسالان در مجموعه ورزشی نشاط شاهین شهر برگزار شد.

مدیر برگزاری مسابقات شطرنج با بیان اینکه داوری این مسابقات را “رامین کمال” داور بین المللی برعهده داشت، افزود: بازیکن‌های این تورنومنت از ۱۲ استان مختلف کشور شامل استان‌های؛ اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و… شرکت کرده بودند.

وی افزود: در این مسابقات “مسعود‌ مصدق‌پور” استاد بزرگ شطرنج از استان خراسان رضوی مقام اول، “شاهین‌ لرپری زنگنه” استاد بزرگ شطرنج از اصفهان مقام دوم و “ارشیا محمدیان” از استان اصفهان مقام سوم را کسب کردند.

تناور هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه ورزش شطرنج در استان اصفهان بیان کرد و ادامه داد: نخستین دوره مسابقات شطرنج ریتد اُپن کشوری با همکاری آکادمی شطرنج آریا، اداره آموزش و پروش منطقه شاهین شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر برگزار شد.

مسابقات ریتد اوپن، مسابقاتی است که بازیکنان آن اعم از؛ بانوان و آقایان در همه سطوح شطرنجی بوده و مجوز آن از فدراسیون جهانی شطرنج صادر و نتایج آن نیز به منظور محاسبه درجه بین المللی بازیکنان به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال می‌شود.

انتهای پیام/