۱۱:۱۱ - یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰

شمیم عطر بهشتی که در هوا پیچید چشم ها هنوز گریان #قهرمان ملی بود

هر کسی با خود زمزمه ای و ذکری بر لب دارد یکی دلتنگ همسنگران خود اشک می ریزد دیگری از دلتنگی برای پدر یا برادر خود می گرید اما از همه جانسوزتر یاد قهرمان مردم حاج قاسم سلیمانی است گویی پس از دو سال هنوز بغضی باز نشده در گلوی مردم وجود دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی خرداد، ماه حادثه ها شناخته می شود و نهال نهضتی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خرداد 42 کاشت در بهمن 57 به ثمر نشست و به پیروزی رسید اما تدوام و تثبیت این نهضت با دی ماه گره خورده است بطوریکه در چند سال اخیر دی ماه به یکی از پر حادثه ترین ماه های سال ایرانیان تبدیل شده است بخصوص اگر با مناسبت های دینی همراه باشد. پس از حماسه عظیم نهم دیماه سال 88 مردم با بصیرت ایران که روز تولد دوباره انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی تعبیر می شود حوادث ناخوشایند دیگری نیز این ماه را برای مردم خاطره ساز کرده است اما 13 دیماه به گونه ای دیگر در تاریخ ایران و منطقه غرب آسیا ماندگار شد.

روز تلخی که در بامداد جمعه 13 دیماه سال 1398 رقم خورد در این روز رئیس جمهور وقت دولت تروریستی آمریکا در پی شکست های مفتضحانه خود در منطقه با نقض همه قوانین انسانی و بین المللی، در اقدامی ددمنشانه و ناجوانمردانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رساند و داغ بزرگی بر دل همه مردم ایران و مردم مظلوم کشورهای منطقه گذاشت داغی ابدی که جز با انتقام سخت از عاملان آن هرگز سرد نخواهد شد.

دومین سالروز شهادت این قهرمان ملت ایران که مصادف با دهه فاطمیه شده شمیم عطر پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس دوباره در فضای استان قهرمان و شهیدپرور اصفهان آکنده می شود خبر می رسد که شهرهای شاهین شهر و گز برخوار سعادت میزبانی از پیکرهای شهدا را دارند قرار است کاروان شهید کاظمی حامل پیکرهای شهدا که دو تن از آنها شناسایی و بقیه گمنام هستند پس از شهر گز وارد شاهین شهر شود.

اقشار مختلف مردم انقلابی و شهید پرور شاهین شهر اعم از زن و مرد و پیر و جوان در بعدازظهر سرد دی ماه 1400 در گوشه میدان ولیعصر(عج) مقابل سپاه ناحیه مقاومت شاهین شهر به انتظار ایستاده اند این مکان در طول دوران دفاع مقدس محل اعزام خیل عظیم رزمندگان عاشق روح الله به جبهه های نبرد با دشمن بعثی بود و خانواده های رزمندگان با تجمع در این محل، عزیزان مشتاق خود را در این مکان از زیر قرآن رد کرده و با آیه وجعلنا… و اشک چشم و دود اسفند بدرقه می کردند.

امروز پس از گذشت بیش از سی و اندی سال، مجدد در این مکان بساط اسفند و سلام و صلوات برپا شده بار دیگر مردم انقلابی شاهین شهر در مقابل سپاه ناحیه شاهین شهر تجمع کرده اند اما اینبار نه برای بدرقه و اعزام بلکه برای استقبال از کاروان قهرمانان گمنام وطن! که گرچه ماموریت طول کشیده و کمی دیر اما بلاخره به آغوش وطن بازگشته اند برای همین امروز دوباره ایستگاه صلواتی مزین به تصاویر قهرمان وطن در این مکان برپاشده و با پخش نوحه و مداحی با چای گرم از مردمی که در هوای سرد زمستانی به انتظار ایستاده اند پذیرایی می شود.

دانه های تسبیح دانه  دانه روی یکدیگر می غلتند و با هرکدام از آنها ذکری برلبان پیرزن و پیرمردی که قاب عکس سردار دلها را بر دست دارند جاری می شود. می گوید برای استقبال و زیارت شهدای قهرمانمان آمده ایم اینها فرزندانمان هستند که روزی با وجود سن کم رفتند و سینه کوچک اما مردانه خود را جلوی دشمن سپر کرده و از ناموس وطن دفاع کردند.

تعدادی از جوانان و نوجوانان دهه هشتادی با شور و اشتیاق با لباس بسیجی و پیشانی بند یا زهرا(س) دست در دست هم زنجیره وار برای نظم دهی مراسم جلوی صف ایستاده اند، دو نفر دیگرشان در حال باد زدن زغال های نیمه روشن برای اسفند هستند برخی دیگر تصاویر شهید قهرمان و چند نفر دیگر شاخه های گل را بین مردم توزیع می کنند سر که می چرخانی همه تصاویر سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان مردم ایران با رهبر عظیم الشان انقلاب را در دست دارند کودکان خردسال برخی با لباس نظامی برخی با چفیه با لباس منقش به تصویر قهرمان ملی دست در دست پدر یا مادر خود کنجکاوانه ایستاده و هرازگاهی می پرسند شهدا چرا و چگونه شهید شده اند و الان از کجا آمده و به کجا می روند و….؟. جمعی از خادمیاران حرم رضوی با پرچم متبرک بارگاه امام رئوف، امام مهربانی ها در یک سمت بلوار و کمی آن طرف تر مسئولان شهر به انتظار ایستاده اند.

با پیچیدن صدای آژیر خودرو اسکورت تریلی حامل پیکرهای شهدا جمعیت از جا کنده می شود قلبها به تپش می افتند سیل اشک ها جاری می شود، مداحان با نوحه مادر غریب مدینه به مسافران بهشت خوش آمد می گویند شاخه های گل بر روی تابوت ها می ریزد، کودکان در میان جمعیت گوشه چادر مادر خود را محکم گرفته اند همه تلاش و تقلا می کنند تا دستشان به تابوت شهدا برسد هرکسی سعی می کند به گونه ای خود را متبرک به شهدا کنند یکی شال خود را دیگری تسبیح در دست خود را یکی دیگر چفیه خود را به تابوت شهدا می کشد چند نفری که کنار تابوت های شهدا ایستاده اند کمک می کنند کودکانی که روی دست پدر یا مادر خود به سمت تابوت شهدا دست دراز کرده اند تابوت شهدا را زیارت کنند.

جمعیت همراه تریلی حامل پیکرهای شهدا به سمت سه راه فردوسی حرکت می کند در طول مسیر ضمن عزاداری هر کسی با خود زمزمه ای و ذکری بر لب دارد یکی دلتنگ همسنگران خود اشک می ریزد دیگری از دلتنگی برای پدر یا برادر خود می گرید اما از همه جانسوزتر یاد قهرمان مردم حاج قاسم سلیمانی است گویی پس از دو سال هنوز بغضی باز نشده در گلوی مردم وجود دارد همانند رهبر عزیز انقلاب که هر بار با کلام بغض آلود سرباز قهرمان خود را یاد می کند وقتی صدای حاج قاسم پخش می شود آه از نهاد مردم بلند می شود و یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

مادر شهید مفقودالاثر در جایگاه به انتظار نشسته است که کاروان شهدا همراه جمعیت از راه می رسد به شهدا سلام داده و خوش آمد می گوید با بغض می گوید چه خوب می شد اگر گل گمشده من هم میان شما بود. با موافقت مدیر کاروان شهدا، پیکر شهید گمنام از محفظه شیشه ای بیرون آورده و به آغوش مادر شهید می سپارند. مادر چش انتظار پیکر شهید را که در آغوش می گیرد به یاد جگر گوشه اش نوحه لالایی سر می دهد….

انتهای پیام/ خیراتی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.