۰۷:۰۷ - پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰

حاجی دلیگانی:

قوای سه گانه کشور با ظرفیت های خود از شخصیت فراملی شهید سلیمانی پاسداری کنند/ نباید در برابر اقدامات اینستاگرام کوتاه آمد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام ناپسند و خبیثانه مدیران پلتفرم های خارجی در حذف پست های مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: قوای سه گانه کشور باید با ظرفیت های خود از شخصیت فراملی شهید سلیمانی دفاع و پاسداری کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ از دو سال قبل همزمان با اقدام ناجوانمردانه و خلاف قوانین سازمان ملل، دولت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بامداد 13 دی ماه سال 98 در فرودگاه بین المللی بغداد که به عنوان یک مقام بلندپایه و رسمی جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار با مقامات دولت عراق وارد این کشور شده بود. جمع زیادی از مردم داغدار در اعتراض به این اقدام با تولید محتوا و انتشار در صفحات خود در شبکه های اجتماعی بویژه اینستاگرام انزجار خود را ابراز کردند.

اما این پلتفرم در اقدامی ناپسند پست و صفحات با محتوای شهادت سردار سلیمانی را حذف و از دسترس خارج می کرد و این حرکت زشت با گذشت دو سال همچنان ادامه دارد و این موضوع موجب آزردگی خاطر اقشار مختلف مردم شده است، برخی چهره‌های سرشناس کشور، از هنرمندان سینما گرفته تا مقامات سیاسی نسبت به حذف پست‌هایشان توسط اینستاگرام اعتراض کردند.

* قوای سه گانه کشور از همه ظرفیت های خود برای پاسداری از شخصت فراملی کشور استفاده کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ در واکنش به اقدام ناپسند و خبیثانه مدیران پلتفرم های خارجی در حذف پست های مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: کار دشمن دشمنی کردن است و از او انتظار دیگری نمی توان داشت ولی وظیفه هر سه قوه اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه است که از همه ظرفیت های خودشان برای پاسداری از این شخصت فراملی استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر افرادی که در فضای مجازی و رسانه ها تلاش و فعالیت انجام می دهند آنها هم حسب همین مورد وظیفه دارند که از این شخصیت که زحمات زیادی برای بشریت کشیدند دفاع کنند چراکه اگر نبود حضور و زحمات ایشان و اگر نبود تدابیر رهبر معظم انقلاب امروز شاید داعش دنیا را به نوعی فرا گرفته بود.

* نباید در برابر اقدامات اینستاگرام کوتاه آمد بلکه باید اقدام متناسب صورت بگیرد

نماینده شاهین شهر و میمه در ادامه خاطرنشان کرد: نباید در برابر اقدامات ناپسند پلتفرم های خارجی به خصوص اینستاگرام کوتاه آمد بلکه باید اقدامات متناسب صورت بگیرد.

اگرچه این اقدام اینستاگرام مسبوق به سابقه است اما لازم است که مدیران این پلتفرم بدانند با حذف نام سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده ایرانی که یک شخصیت رسمی داشته و براساس قوانین بین الملل باید به رسمیت شناخته شود؛ نقض آشکار حق آزادی بیان است.

از طرفی تصورات و توهمات دولت امریکا منبع حقوق بین الملل نیست که بخواهد منشاء اثر باشد؛ بنابراین سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام کاملا نقض آشکار گردش اطلاعات است و نشان می‌دهد فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیند آزادی نیست و بسیار تحت تسلط قدرت های جهانی قرار دارد؛ این یک واقعیت دردناک است که امیدوار هستیم مسئولان قوای سه گانه کشور پس از دو سال اقدام انقلابی و متناسب با شان قهرمان مردم ایران اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.