۰۷:۴۵ - یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰

حاجی دلیگانی:

تابلو وضعیت پولی و اقتصادی کشور باید برای مردم روشن شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم هنوز آثار مثبت اقدامات دولت را لمس نکرده اند گفت: حرکت های خوبی در حال انجام است ولی مسئولان دولت باید تابلو وضعیت کنونی کشور به لحاظ اقتصادی و پولی، بدهی ها و تعهدات را روشن و شفاف برای مردم تبیین کنند که در این خصوص با مردم کمتر گفتگو شده است.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست کرسی آزاداندیشی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شده بود با اشاره به شکست راهبردی استکبار جهانی در منطقه بویژه در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آمریکای جنایتکار به دنبال این بود که بعد از فروپاشی رژیم طاغوت در ایران، انقلاب اسلامی را از درون خود مهار کند و علاقمند بود که جریان غربگرای داخلی در راس امور کشور قرار بگیرد که در این زمینه نیز شکست خورد.

* انقلاب اسلامی با انتخاب مردم به ریل اصلی خود بازگشت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در راس هر سه قوه کشور تفکر انقلابی حاکم است خاطرنشان کرد: این به معنای این نیست که در ذیل این سه قوه و در بدنه این قوا هم همین حالت وجود دارد بلاخره برخی جریان هایی که با انقلاب همسو نیستند در بخش هایی نفوذ کرده اند دارد که در این شکی وجود ندارد ولی نکته مهم این است که ملت ایران در چند سال اخیر با انتخابات انقلاب را مجدد به ریل اصلی خود بازگردانده اند.

* تابلو وضعیت پولی و اقتصادی کشور باید برای مردم روشن شود

وی افزود: کار برای هرسه قوه سخت تر شده چراکه باید کارآمدی دین در عرصه های مختلف کشور را عملا ثابت کنند و این شدنی است گرچه مردم هنوز آثار مثبت اقدامات را لمس نکردند ولی خبرها حاکی از این است که حرکت های خوبی در حال انجام است البته مجلس و دولت در تبیین مباحث نقض دارند مسئولان باید تابلو وضعیت کنونی کشور به لحاظ اقتصادی و پولی، بدهی ها و تعهدات خود را روشن و شفاف برای مردم تبیین کند که در این خصوص با مردم کمتر گفتگو شده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: معتقدم اگر تابلو درستی از واقعیت و وضعیت موجود و انتظارات دولت از مردم گفته شود خیلی راحت تر می توان حرکت را استمرار داد. مردم از علت و پشت پرده برخی تصمیم گیری ها در سطح ملی کشور مطلع نیستند به عنوان مثال مردم فلسفه و علت افزایش عدد هشت میلیارد دلاری لایحه بودجه سال جاری کشور به 12.6 دهم میلیارد دلار را نمی دانند و لازم است ابعاد لایحه بودجه سال آینده دولت هرچه هنوز تصویب نشده برای مردم تبیین شود.

* نگرانی و دغدغه مردم از چرایی تصمیمات قوای مجریه و مقننه/  بهانه تراشی هایBBC برای تیتر زدن و تهیه خوراک برای برخی رسانه های داخلی

وی بخشی از نگرانی و دغدغه های مردم را ناشی از مطلع نبودن از فلسفه و چرایی تصمیمات قوه مجریه و مقننه دانست و افزود: عدم آگاهی مردم از فلسفه و علت تصمیمات به برخی فضاها بعضا ناآگاه یا دانسته دامن می زند. امروز هر حرکتی در جامعه بهانه ای برای برخی از رسانه های بیگانه از جمله BBC است بلافاصله برای هر چیز کم اهمیت تیتر زده و خوراک برخی رسانه های داخلی می کنند و براحتی یک دروغی را راست جلوه داده و بزرگ نمایی می کنند.

نماینده شاهین شهر و میمه استمرار برگزاری چنین جلساتی را ضروری دانست و تاکید کرد: این فضاها فرصت مناسبی برای بحث و بررسی مسائل شهرستان و کلان کشور است و به تبیین و مسائل کمک می کند.

* شرایط کاملا رو به بهبود و اصلاح است لمس آثار به زمان بیشتر نیاز دارد

وی با تاکید بر اینکه به عنوان خادم مردم اطمینان می دهم شرایط کاملا رو به بهبودی و اصلاح است و لمس آثار آن به زمان بیشتری نیاز دارد خاطرنشان کرد: البته اشکالاتی در برخی جاها از جمله برخی انتصابات، تعیین تکلیف ها و تصمیمات وجود دارد بلاخره در تصمیم گیری اجرایی حتی در مجلس ممکن است این اشکالاتی به وجود بیاید ولی در مجموع همه تلاش ها برای رفع این اشکالات است.

حاجی دلیگانی طرح رویش دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه در سطح استان اصفهان را خوب و مفید توصیف کرد و افزود: طرح بسیار خوبی است سالها از طرح ارتباط بین صنعت و دانشگاه صحبت می شد که الان این طرح عملی شده است، در این طرح دانشجویان چند واحد از دروس خود را بر اساس رشته تحصیلی خود به صورت عملی در یکی از واحدهای صنعتی می گذارند و باعث می شود زمینه اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در همان واحد صنعتی فراهم شود. دانشجویان شرکت کننده در این طرح همه راضی بودند.

وی در ادامه پیشنهاد داد: به نظر می رسد در رابطه با ارتباط حوزه و دانشگاه هم اگر بعضی ارتباطات عملی بین حوزه و دانشگاه اتفاق بیفتد بطوریکه برخی واحدهای تحصیلی دانشجویان در حوزه ها یا بالعکس باشد وحدت حوزه و دانشگاه که از آرزوهای شهدای گرانقدری همچون آیت الله دکتر مفتح و ایده امامین انقلاب اسلامی بوده و است عملیاتی می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.