۰۸:۰۰ - سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰

مدیر شبکه بهداشت و درمان خبر داد:

تزریق بیش از 400 هزار دُز واکسن در شاهین شهر و میمه/ آغاز اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونایی

مدیر شبکه بهدشت و درمان شاهین شهر و میمه از تزریق بیش از 400 هزار دُز واکسن در سطح شهرستان خبر داد و گفت: طرح محدودیت های هوشمند کرونا در پنج محور از 21 آذر در شهرستان آغاز شده است.

علی پارسا در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از تزریق بیش از 400 هزار دوز واکسن در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود 402 هزار دُز انواع واکسن کرونا در شهرستان تزریق شده که از این تعداد واکسن، 208 هزار دُز نوبت اول، 180هزار دُز نوبت دوم و 14 هزار دز نوبت سوم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون جمعیت ایرانی بالای 12 سال شهرستان در شاخص نوبت اول واکسن 87 درصد و نوبت دوم 75 درصد و نوبت سوم 15 درصد است خاطرنشان کرد: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در مناطق روستایی 94 درصد و نوبت دوم 87 درصد و نوبت سوم 24 درصد رسیده است.

* کاهش آمار تلفات بیماری کرونا به کمترین میزان با یک نفر در یک ماه گذشته

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته از 551 مورد تست کرونا در شهرستان 48 مورد آن مثبت بود و 29 نفر از شهروندان در بیمارستان های استان بستری شده اند تسریع کرد: با تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان، مدافعان سلامت و همراهی مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی، طی یک ماه گذشته فقط یک نفر فوتی در شهرستان داشتیم که این کمترین میزان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان است.

* آغاز اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا در شهرستان

پارسا از آغاز طرح محدودیت های هوشمند در شهرستان خبر داد و ابراز کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا از روز دوشنبه 21 آذر همزمان با سراسر کشور در پنج محور شامل ادارات و کارکنان، تجاری و خدماتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، تردد و حمل و نقل آغاز شده است که بر همین اساس  هرگونه فعالیت و حضور افراد برای ارائه یا دریافت خدمات دولتی و آموزشی، اجتماعی، صنفی و ایاب و ذهاب مشروط به داشتن کارت واکسن و یا ارائه تست ( pcr) منفی کرونا طی ٧٢ ساعت گذشته است در غیر این صورت مشمول اعمال جرائم و یا ممانعت از فعالیت خواهند شد.

* افراد بالای 40 سال و 60 سال برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند

مدیر شبکه یهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه تاکید کرد: در حال حاضر انواع واکسن‌های کرونا شامل سینوفارم، برکت، بهارات، پاستوکواک و اسپایکوژن در شهرستان موجود است و کلیه متولدین 1388 به قبل در شهرستان می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون شهرستان اقدام به دریافت واکسن دلخواه خود نمایند. علاوه بر این کلیه افراد بالای ۴٠ سال که واکسن های سینوفارم، برکت یا بهارات را دریافت کرده اند و ٣ ماه از تزریق نوبت دوم آنها گذشته می‌توانند برای دریافت نوبت سوم (دوز یادآور) مراجعه نمایند و افراد بالای ۶٠ سال که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند و ۶ ماه از نوبت دوم آنان گذشته نیز می توانند برای تزریق نوبت سوم مراجعه کنند.

* کلیه مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان فعال هستند

وی یا بیان اینکه در حال حاضر مرکز تجمیعی واکسیناسیون انقلاب در شاهین شهر، مرکز تجمیعی شهر گز و پایگاه واکسیناسیون شهر گرگاب کماکان در دو شیفت از 8 صبح تا 7 شب و سایر پایگاه‌های واکسیناسیون شهرستان نیز از 8 صبح تا ساعت 14 فعال و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند خاطرنشان کرد: مشکلی در زمینه تأمین واکسن نداریم و امیدواریم با همکاری مردم و با توجه به اجرای سراسری طرح محدودیتهای هوشمند، انشاالله پوشش دوز اول و دوم واکسیناسیون را هر چه زودتر به اتمام(بالای 90 درصد) برسانیم تا وضعیت آبی شهرستان پایدار بماند و از وقوع موج های بعدی با سویه های جهش یافته جدید کرونا جلوگیری و در امان باشیم. رسیدن به این مهم در گرو همکاری مردم و مراجعه افراد واجد شرایط به مراکز واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.