۱۵:۴۳ - دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد:

تاکید رهبر معظم انقلاب بر معرفی ام‌سلمه و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) با اشاره به اهمیت معرفی اهل‌بیت (ع) به مردم گفت: در جلسه که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم ایشان بر معرفی ام‌سلمه همسر پیامبر و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم تاکید فراوانی کردند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش حضرت حمزه اظهار داشت: سه شخصیت در جهان اسلام وجود دارد که مظلوم واقع شده‌اند و باید کارهای علمی و پژوهشی برای ایشان انجام شود، حضرت ابوطالب (ع)، حضرت حمزه (ع) و حضرت خدیجه (س) سه شخصیت گران‌قدری هستند که باید از این مظلومیت خارج شوند.

وی ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا در جلسه ای محضر رهبر انقلاب بودم در خصوص مظلومیت این سه شخصیت گران‌قدر صحبت کردم که ایشان فرمودند نباید ام‌سلمه همسر پیامبر اسلام و مادران ائمه را هم فراموش کنیم و باید برای معرفی ایشان نیز اقدامات خوبی صورت بگیرد.

رفیعی بیان داشت: در مقام حضرت خدیجه(س) همایش خوبی برگزار شد و برکات آن هنوز وجود دارد به‌ طوری‌که 6 مستند در خصوص شخصیت ایشان ساخته شد.

وی تصریح کرد: سریال حضرت خدیجه(س) هم در حال بررسی برای ساخت است و در خصوص حضرت ابوطالب(ع) نیز مجمع تقریب برای این شخصیت نورانی همایشی برگزار کرد.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) تاکید کرد: 14 بهمن امسال نیز همایش بین‌المللی برای حضرت حمزه(ع) برگزار خواهد شد و در این زمینه دبیرخانه دائمی برای همایش دائر و فراخوان مقالات نیز داده شده است.

وی با بیان این که حضرت حمزه (ع) در جنگ اُحد به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: با توجه‌ به اینکه ایشان همان صدر اسلام به شهادت نرسیدند در خصوص زندگی ایشان منابع زیادی در دسترس نیست.

رفیعی بیان داشت: تاکنون 50 مقاله سفارشی برای همایش آماده شده و علاوه بر این دو کتاب نیز در حال تدوین نهایی برای همایش است، باید به این نکته هم اشاره کنم که به دنبال افزایش مقالات نیستیم و برخلاف همایش‌های مرسوم انجام کارهای تخصصی و پژوهشی در دستور کار همایش است.

وی با بیان این که برای بهره‌مندی از بزرگان و مراجع عظام تقلید نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت‌ گرفته، تصریح کرد: با حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی دیدار کردیم و عصر فردا نیز با آیت الله مکارم شیرازی دیدار خواهیم کرد تا از نظرات ایشان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.