۲۲:۳۹ - دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰

صد درصد اعتبار پنج پروژه عمرانی نیمه تمام شاهین شهر تامین شد

در سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به شاهین شهر و میمه و برخوار علاوه بر بازدید از پنج پروژه عمرانی نیمه تمام در جلسه جمع بندی اعتبارات تکمیلی آنها نیز تعیین شد.

به گزارش شاهین پرس؛ علی نیکزاد ثمرین شامگاه دوشنبه با دعوت نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات ورزشگاه ملت، شبکه فاضلاب و مترو شاهین شهر، بیمارستان 96 تخت خوابی برخوار و حضور و سخنرانی در یادواره شهدای سین به این شهرستان سفر کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع بندی این بازدید با تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و خطاب به هیئت همراه تاکید کرد شما نمایندگان تام الاختیار از وزارتخانه های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، شرکت آب و فاضلاب و سازمان برنامه و بودجه در این جلسه حضور دارید و باید مصوبات جلسه امروز را عملی کنید.

وی در ادامه برای تکمیل بیمارستان 96 تخت خوابه شهرستان برخوار 4 میلیارد تومان از بودجه سال جاری و 10 میلیارد از توازن بودجه مصوب کرد و در ادامه پس از شنیدن نظرات کارشناسی و مطالعات انجام شده و بحث و بررسی در خصوص پروژه مترو شاهین شهر گفت: موضوع مطالعات فنی پروژه خط 23 کیلومتری مترو شاهین شهر به اصفهان می بایست تا نیمه بهمن ماه سال جاری تکمیل و با مشارکت صنایع و همکاری شهرداری شاهین شهر و استانداری تملک اراضی آن به اتمام برسد تا در ردیف بودجه سال آینده قرار بگیرد.

نیکزاد در ادامه به بررسی مشکلات چندین ساله ورزشگاه ملت شاهین شهر پرداخت و تاکید کرد: با توجه به موافقت های انجام شده با بنیاد مستضعفان، وزارت ورزش و جوانان موظف است ظرف مدت یکماه احداث سرویس بهداشتی، سطل زباله و آب شرب ورزشگاه پیگیری و عملیاتی نماید همچنین چمن ورزشگاه و ساماندهی آن نیز تا دهه فجر به اتمام برسد.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی شبکه فاضلاب شاهین شهر، و فرونشست آن براساس مطالعات کارشناسی انجام شده مصوب کرد: از محل اعتبارات ماده 56 قانون تنظیم نسبت به تامین 50 میلیارد تومان برای شبکه فاضلاب شهرهای حبیب آباد برخوار و گرگاب تخصیص داده شود و باقی مانده نیز از محل ردیف و محل اعتبارات بیع متقابل تامین شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بازسازی و احیا شبکه فاضلاب شاهین شهر نیز مصوب کرد: در صورت انجام بند یک از منابع داخلی مندرج در صورتجلسه 1400/5/2 شبکه آب و فاضلاب موضوع فرونشست 5 کیلومتری فاضلاب شاهین شهر انجام شود همچنین با پیگیری آقای حاجی دلیگانی در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با متولیان شورای معماری شهرسازی کشور با مسئولیت بنده تشکیل شود.

* تامین صد در صدی اعتبارات پروژه های عمرانی شهرستان

حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ اظهار کرد: بودجه برخی از پروژه ها در قالب اعتبارات استانی پیش بینی شده و قاعدتا نمی توانستیم تامین کنیم و لازم است که از محل اعتبارات ملی هم کمک بگیریم. در خصوص بیمارستان 96 تخت خوابه برخوار در جلسه امروز علاوه بر اعتبار 4.5 میلیارد تومانی مصوب شد 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن منطقه ای در اختیار سازمان برنامه و بودجه به این پروژه اختصاص داده شود و این ارقام با استفاده از سایر منابع 100 درصد تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه وقتی پروژه ای ماده 23 نداشته باشد صاحب ردیف بودجه نیست و نمی توان بودجه سنوات سالیانه آن را تامین کرد افزود: ورزشگاه ملت شاهین شهر ماده 23 نداشت و بسیار مهم است که در جلسه امروز مصوب شد ماده 23 برای این ورزشگاه اخذ و طرح به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: با قولی که داده شد اعتبارات این ورزشگاه از ردیف بودجه های سنواتی تامین می شود علاوه بر این برای سامان دهی به وضع موجود از جمله ایجاد چمن، احداث سرویس بهداشتی و تامین آب شرب و محوطه سازی ورزشگاه، مصوب شد وزارت ورزش و جوانان چهار میلیارد تومان اختصاص دهد و عملیات اجرایی آن ظرف مدت یک ماه آینده تکمیل شود و بخش دیگر هم تا دهه مبارک فجر تکمیل و به بهره برداری برسد.

غلامی به پروژه شبکه فاضلاب شهرهای شاهین شهر و گرگاب اشاره کرد و افزود: برای شبکه فاضلاب شهر گرگاب مصوب شد 50 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 56 توسط بانک صادرات تامین شود و مابقی نیاز که عدد دقیق آن باید برآورد شد از طریق خود سازمان آب و فاضلاب کشوری تامین می شود.

وی افزود: در خصوص فرونشست در محور خیابان طالقانی شاهین شهر که حدود 6 کیلومتر است و حدود یک کیلومتر و نیم آن انجام شده، حدود 100 میلیارد تومان برآورد هزینه شد که قرار شد با صورتجلسه که تنظیم شده پیگیری کنند از محل اعتبارات سازمان آب و فاضلاب و ماده 56 که در مجلس هماهنگ کنند تامین شود.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.