۲۰:۴۰ - یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

معاون عمرانی استانداری اصفهان مطرح کرد؛

طرح تفضیلی شاهین شهر نیازمند بازنگری/ شورای دوره پنجم شاهین شهر عدم ثبات مدیریتی را در کارنامه خود دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به عدم ثبات مدیریت در دوره پنجم شورای شاهین شهر گفت: مدیریت یکپارچه شهرداری و شورای شهر، درآمد پایدار و توسعه عمرانی و فرهنگی شهرها را به دنبال دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الله غلامی در آیین نکریم و معارفه شهردار شاهین شهر با اشاره به شروع فعالیت شوراهای اسلامی دوره ششم و تعیین شهرداران نیمی از شهرهای استان اصفهان، و انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در شورای دوره پنجم شاهین شهر اظهار کرد: امیدوار هستیم حمایت 7 نفره شورای شهر از شهردار منتخب در میثاق کاری عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

* شورای دوره پنجم شاهین شهر عدم ثبات مدیریتی را در کارنامه خود دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: مدیریت یکپارچه و همگام شهرداری و شوراهای اسلامی، درآمد پایدار شهرداری و دستیابی به سرانه‌های درآمدی متناسب با جمعیت را رقم می‌زند که متاسفانه شاهین‌ شهر در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر با عدم ثبات مدیریتی که لازمه تسریع در روند فعالیت ها است خاطره‌ای خوش در کارنامه ندارد.

وی با بیان اینکه شاهین‌شهر اولین شهر جدید استان در قبل از پیروزی انقلاب است که سرریز جمعیت اصفهان را در خود جای داده است ابراز کرد: شاهین شهر به لحاظ قومیتی و جمعیتی شهری پویا و زنده است که در مقایسه با سایر شهرهای جدید استان بسیار متفاوت است که برای اعتلای بیشتر نیازمند فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه مدیریتی و اجرایی است.

* شهرداری ها پیشران های توسعه عمرانی و فرهنگی هستند/ طرح تفضیلی شاهین شهر نیازمند بازنگری و آسیب شناسی است

غلامی شهرداری‌ها را پیشران‌های توسعه عمرانی و فرهنگی دانست و با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در پیشرفت پروژه ها تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی از جمله راه‌های تحقق تحول در توسعه و رشد یک شهر برای دستیابی به درآمدهای پایدار شهری است که ضمن افزایش چند برابری بودجه شهرداری، روند تکمیل پروژه ها را سرعت می بخشد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت بازبینی مجدد طرح تفضیلی شاهین شهر تصریح کرد: طرح تفضیلی شاهین شهر باید با آسیب شناسی کامل مجددا در جلسات کمیسیون ماده پنج بررسی شود و نواقص آن برطرف شود.

وی مشکل فرونشست زمین و مشکلات آب استان را ناشی از تغییر اقلیم و خشکسالی و عدم مدیریت صحیح آب در 20 سال گذشته دانست و افزود: یکی از راهکارهای رفع مشکل کم آبی استان انتقال آب خلیج فارس مطرح شده 4 الی 5 سال زمان نیاز دارد متاسفانه پروژه های کوهرنگ سوم و بهشت آباد رهاشده و عدم تامین منایع آبی جدید موجب فصلی شدن زاینده رود و مشکل فرونشست زمین شده است.

 

* حضرت زینب(س)  چنان تاریخ مستحکمی ساخت که گذشت قرون و اعصار و تلاش دشمنان موجب انقراض آن نشد

حجت الاسلام قاسم هاشمی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، پذیرش مسئولیت را نوعی ایثار دانست و اظهار کرد: همه انسانها در ساخت تاریخ نقش دارند همچنان که حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) چنان تاریخ مستحکمی ساختند که گذشت قرون و اعصار و تلاش دشمنان نتوانست موجب انقراض آن شده و چراغ اسلام خاموش شود.

امام جمعه شاهین شهر با انتقاد از برخی مصوبات غلط و اشتباه برخی مدیران که جامعه را دچار چالش می کند، بر عقلایی بودن تصمیمات و صدور بخشنامه ها تاکید کرد و افزود: مصوبات نابجا باعث از بین رفتن سرمایه های اجتماعی شده است و برای بازگرداندن این سرمایه تصمیمات و مصوبات باید عقلایی، جهادی و کارامد باشد و هزینه ای برای نظام ایجاد نکند.

* عاملان تحمیل نیروی مازاد به شهردای شاهین شهر خیانتکارانی هستند که گذشت زمان جرم آنها را پاک نمی کند

وی با اشاره به برخی چالش های شهرداری شاهین شهر که ناشی از تصمیمات اشتباه شهرداران قبلی است تصریح کرد: کسانی که نیروی مازاد به شهرداری شاهین شهر تحمیل کردند که آثار جبران ناپذیر آن امروز موجب چالش هایی برای مدیریت شهری شده شک نداشته باشند که خیانت کردند و گذشت زمان، بازنشستگی یا ارتقاء جایگاه هیچ کدام سبب پاک شدن جرم و گناه و بخشش نمی شود دستگاه های نظارتی و امنیتی هم باید موضوع تحمیل 400 الی 500 نیروی مازاد به شهرداری شاهین شهر را پیگیری کنند.

حجت الاسلام هاشمی با توصیه به اعضای شورای ششم به بهره گیری از عقلانیت و استفاده از تجارب دیگران با تواضع و فروتنی و داشتن رویکرد سیستمی مدیران، با بیان اینکه  ابراز کرد: بسیاری از معضلات فرهنگی شهرستان ریشه در آموزش دارد که ما با برگزاری چند جلسه مشاوره و تربیت تعدادی مربی موفق به کاهش 15 درصد طلاق در شدیم در حالی که دو هزار و 100 واحد صنعتی که آسیب های زیست محیطی بر مردم این شهر وارد می کنند برای رفع مشکلات آنها هیچ کمک و حمایتی نمی کنند.

* ترکیب ناخوشایند مدیران ناکارآمد منجر به صدور بخشنامه های دست و پاگیر می شود 

وی از مسئولانی استانی خواست استقلال رای مدیرانی شهرستانی را افزایش دهند، در انتقاد از صدور برخی بخشنامه های دست و پاگیر گفت: بخشنامه ها تقدس ندارند آنها به دست خود مدیرانی نوشته شده است که هر کدام به تنهایی مدیر خیلی خوبی هستند اما ترکیب آنها بسیار ناخوشایند و ناکارامد است.

 

* همجواری شاهین شهر با مرکز استان حسن و فایده ای برای این شهر ندارد

بهرام عمویی نیز در این آیین ضمن خیر مقدم اظهار کرد: بنده به نمایندگی از شهروندان ارجمند و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر از زحمات جناب پری تبار شهردار سابق که توانست با همت، توان و وقت گذاری شرایط حساس و ویژه شهرداری را مدیریت نمود تشکر می نمایم.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در ادامهضمن قدردانی از شهردار جدید شاهین شهر در قبول این مسئولیت خطیر ابراز امیدواری کرد در این دوره از شورا با مدیریت پرتوان شهردار جوان و بومی، برگ زرینی بر افتخارات شهر و شهروندان فهیم آن رقم زده شود.

عمویی در ادامه از مسئولان شهرستان و استان درخواست حمایت از پروژه متروی شاهین شهر – اصفهان و کمک به رفع مشکلات شبکه فاضلاب، محله مسکن مهر، اشتغال و آب این شهر کرد و گفت: با توجه به همجواری شاهین شهر با مرکز استان، متأسفانه این موضوع مهم برای شاهین شهر فایده ای نداشته و به صورت شایسته به این مهم توجه نشده است که از مسئولان استان تقاضا دارم به موضوع حق و حقوق شاهین شهر توجه بیشتری داشته باشند.

* 89 درصد بودجه 353 میلیاردی شهرداری وصول شده است

احمدرضا پری تبار در این مراسم از وصول حدود 89 درصدی بودجه 353 میلیاردی شهرداری شاهین شهر خبر داد و با اشاره به برخی از پروژه های مهم شهرداری خاطرنشان کرد: عملیات احداث خط مترو شاهین شهر به اصفهان به عنوان ابر پروژه شهرداری شاهین شهر با آزادسازی و تملک 90 درصد مسیر، تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است علاوه بر این کوهستان با 7 هکتار وسعت و 10 میلیارد تومان اعتبار نیز 90 درصد پیشرفت در آستانه بهره برداری قرار دارد.

* شفافیت، صداقت، امانت داری و مبارزه با فساد اصول کاری شهرداری شاهین شهر است

مسعود عارفیان پس از دریافت حکم مسئولیت شهرداری شاهین شهر با قدردانی از حسن اعتماد اعضای شورای اسلامی و مسئولان شهرستان و استان ابراز امیدواری کرد پاسخ اعتماد همه بزرگواران را با انجام وظیفه و تلاش شبانه روزی برای مدیریت صحیح داده و این مهم را در گرو همدلی و همراهی و حمایت اعضای شورای شهر و همه مدیران و مسئولان شهرستان و استانی و همکاران زحمت کش شهرداری شاهین شهر دانست.

شهردار جدید شاهین شهر اصول کاری خود را شفافیت، صداقت، امانت داری و درست کاری، مبارزه با فساد و بی عدالتی، شایسته گزینی، برنامه ریزی در تحقق بیانیه گام دوم در چهارچوب وظایف و تکالیف شهرداری ها، توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، تلاش حداکثری برای تعامل و تحقق برنامه های شورای اسلامی شهر، تحقق در تعالی سازمانی و آموزش کارکنان، تکریم ارباب رجوع، توجه به معاش کارکنان شهرداری و ارتقاء سطح مشارکت شهروندان در اداره شهر عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.