شاهین پرس

برای دولت آمریکا صهیونیست ها مهمتر از واشنگتن و مردم آن است/ کشته شدن بدون دلیل حداقل هفته ای یک سیاه پوست به دست پلیس در آمریکا، یک موضوع عادی!

کدخبر: 87606
۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ساعت ۱۰:۱۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حقوق بشر مهمترین دستاوردی است که کشورهای قدرتمند بزرگ از آن برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می کنند تا به اهداف سلطه گرانه خود برسند. نکته قابل توجه در چند دهه اخیر، دخالت ایالات متحده در مسائل امنیتی جهان است که باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بیگناه در بسیاری از کشورهای دنیا شده است و در این میان کشور ایران بیشترین صدمه را از جانب آمریکا متحمل شده است که حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر 1367 از جمله جنایاتی است که آمریکا علیه ایران انجام داده است.

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند آمریکا، ادّعای طرف‌داری از حقوق بشر می کند امّا هر چند روز یک بار در خیابانهای شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک‌وخون می غلتد. ارزشهای انسانی در آمریکا لگدمال شده است؛ تبعیض، اختلاف، نژادپرستی و این یعنی لگدمال کردن حقوق بشر.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه ادعای حقوق بشر آمریکا دروغ بزرگی است که باید افشا بشود. خاطرنشان کردند به‌خاطر نقض حقوق بشری که آمریکایی‌ها انجام می دهند. ما مدّعی هستیم، ما از آنها سؤال میکنیم، ما گریبان آنها را در پیشگاه دادگاه افکار عمومی دنیا میگیریم ؛ و آنها جوابی ندارند. ما به‌خاطر نقض حقوق بشری که نظام ایالات متّحده‌ آمریکا و بسیاری از دولت‌های غربی انجام می دهند مدّعی هستیم.

به منظور بازخوانی و افشای جنایت های آمریکا بر علیه بشریت با ادعای حقوق بشری با مرضیه هاشمی مستندساز، خبرنگار و مجری ایرانی- آمریکایی شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید.

-شاهین پرس- نظر شما در خصوص ادعای حقوق بشر آمریکایی و رفتاری که با مردم کشور آمریکا بویژه سیاه پوستان انجام می دهد چیست؟

مرضیه هاشمی: فکر می کنم امروز جنایت هایی که آمریکا انجام می دهد چهره واقعی این کشور بیش از گذشته برای همه مردم دنیا مشخص تر شده و اما واقعیت چیز دیگری است.

اگر به تاریخ آمریکا نگاه کنیم می بینیم بیشتر سالهای عمر آمریکا در جنگ بوده و این نشانه بارز یک کشور جنگ طلب است چگونه چنین کشوری می تواند ادای حفظ حقوق بشر را برای مردم دنیا داشته باشد من به عنوان یک آمریکایی، یک سیاهپوست و سرخ پوست که سالها در آن کشور زندگی کرده ام خیلی راحت تر و بهتر از دیگران می توانم درک کنم که واقعیت آمریکا چی است و از ابتدای تاریخ آمریکا تاکنون چه کارها و جنایت هایی علیه سیاه پوستان و سرخ پوستان انجام داده است.

کشته شدن بدون دلیل حداقل هفته ای یک سیاه پوست به دست پلیس در آمریکا یک موضوع عادی شده است

همین الان حداقل هفته ای یک سیاه پوست بدون هیچ دلیلی به دست پلیس آمریکا کشته می شود و این بدون دلیل بودن نکته خیلی مهمی است و معمولا هم برای قاتلان هم هیچ اتفاق خاصی پیش نمی آید فقط مرگ جرج فلوید با بقیه سیاه پوستان این بود که هم وحشتناک بود و هم مقابل دوربین ها اتفاق افتاده بود گرچه در نهایت آن پلیس به 22 سال زندان محکوم شد ولی آن هم معلوم نیست که واقعا 22 سال در زندان خواهد ماند یا خیر؟ و این در آمریکا یک چیز عادی شده است مردم سیاه‌پوست در این کشور به شدت تحت کنترل هستند.

یا همین الان سرخ پوستان چون زمین های زیادی دارند که در بعضی جاها نفت وجود دارد، بعضی از سرخ پوستان مخالف کشیدن لوله گاز و انتقال نفت از این مناطق هستند البته آنها حق ندارند خودشان تصمیم بگیرند ولی با این حال چند سال قبل همین حرکت کریستون (شرکت خط لوله کریستون) علی رغم مخالفت و اعتراض های زیاد سرخ پوستان به شرکت های بزرگ نفتی که حتی 24 ساعت شبانه روز آنجا اعتراض می کردند ولی در نهایت آنها با برخورد خیلی خشن معترضان را جمع کردند و به کار خودشان ادامه دادند و مجدد همین رفتار خشن با مردم برای یک لوله گاز دیگر هم تکرار کردند. آمریکا وقتی با مردم خودش اینگونه خشن و بی رحمانه رفتار می کند چه برسد به مردم دنیا که حتی کارهای مختلف دیگری هم در قبال آنها انجام می دهند.

* آمریکا برای کنترل کشورها، در همه جای دنیا نیروی نظامی مستقر کرده است 

از زمان جنگ جهانی دوم به بعد که بلاخره توانستند آن قدرت اصلی خودشان را به دست بگیرند و دلار کاملا بر دنیا حاکم شد فکر کردند اینطوری آمریکا می تواند پیشرفت کند و کشورهای مختلف را هم کنترل کنند همین الان می بینیم نیروهای آمریکایی در سراسر دنیا هستند و اصلا هیچ کس نمی پرسد آخه شما که این طرف دنیا هستید چرا نیروهای نظامی یتان تا نزدیک چین هم حضور دارند و کارهای غیر قانونی در خلیج فارس و جاهای مختلف دنیا انجام می دهید؟

الان نیروهای آمریکایی همه جای دنیا هستند و جالب اینکه حتی در کشورهای اروپایی مثل آلمان تعداد زیادی از نیروهای نظامی آمریکایی وجود دارد دلیل اصلی آن هم این است که چون بلاخره آلمان هم یکی از کشورهای قدرتمند است اینها می خواهد که آلمان را کنترل کنند براساس چارچوبی که برای مردم دنیا مشخص می کنند در همه کشورها نیرو مستقر کرده اند از جمله آلمان، ژاپن، کشورهای خلیج فارس و خیلی از کشورهای مختلف دیگر و می بینیم که آمریکا در دور تا دور کشور ایران پایگاه های نظامی دارد.

* در حال حاضر تمرکز اصلی آمریکا کاملا بر روی جبهه مقاومت است

در حال حاضر تمرکز اصلی آمریکا کاملا بر روی خط جبهه مقاومت است و به کشورهای ایران، لبنان(حزب الله لبنان)، یمن، عراق و سوریه فشارهای خیلی زیادی وارد می کند به این دلیل که این خط نشان می دهد راه های دیگری هم وجود دارد مقاومت و با مقاومت می شود که حرکت های دیگری انجام داد در 11 روز حملات خشن و بیرحمانه اسرائیل به مردم غزه که آخرش نتوانستند به هدف اصلی خودشان برسند چراکه فلسطینی ها الحمدالله به خاطر کمک های جبهه مقاومت موشک داشتند و انها شکست خوردند آمریکا و اسرائیل از این جبهه مقاومت می ترسند و به خاطر همین ترس همه کاری انجام می دهند.

* برای آمریکا حقوق بشر اصلا مهم نیست برای منافع خودشان هرکاری انجام می دهند

حقوق بشر برایشان اصلا مهم نیست و برای همین هر کاری بتوانند برای منافع خودشان انجام می دهند فرقی نمی کند یک روز مثل داعشی را درست می کنند که براحتی سر انسان ها را می برد و جنایت های وحشتناک دیگر انجام می دهد و این را خودشان به صراحت اعتراف کردند که ما خودمان در زمان اوباما داعش را درست کردیم.

* چهره واقعی آمریکا آن چیزی که رسانه ها نشان می دهند نیست بلکه چیز دیگری است

امروز گرچه آمریکا می خواهد در رسانه ها یک چهره ضدتروریست از خود به دنیا نشان دهد ولی واقعیت چیز دیگری است امروز مردم دنیا بیشتر از گذشته ماهیت آمریکا را شناخته اند. آمریکا با رسانه هایی که در دست یک درصد قرار دارد مردم را کنترل می کند که چه چیزی را نگاه کنند و چه چیزی بشنوند که خوب البته با شبکه های اجتماعی چهره واقعی آمریکا بیش از گذشته برای مردم دنیا آشکار شده است.

-علت سیاست خصمانه، ضد انسانی و جنگ طلبانه آمریکا که حتی بر علیه مردم و شهروندان خود اعمال می کند چیست؟

* آمریکا یک کشور جنگ طلب است / برای یک جامعه کاتولیست فقط سود اصلی برایشان مهمتر از جان انسان ها است

آمریکا به دست مردم خودش اداره نمی شود در دست یک درصد قرار دارد و آن یک درصد هم بلاخره از جنگ افروزی سود می برد اسلحه و تجهیزات نظامی و جنگنده و موشک می فروشد برای یک جامعه کاتولیست فقط سود اصلی برایشان مهمتر از جان انسان ها است وقتی می توانند برنامه های مختلف پیاده کرده و دنیا را به هم بریزنند و اصلا برایشان مهم نیست و فکر می کنند این خوب است و پیشرفت می کنند از نظر پول و مسائل اقتصادی یک درصد صحبت می کنم راجع به مردم آمریکا نمی گویم وقتی یک کشور حداقل از 241 سال 222 سال در جنگ بوده مشخص است که واقعا یک کشور جنگ طلب هستند و محسوب می شود

* دلایل اصلی سیاست خصمانه و جنگ طلب آمریکا

دلیل اصلی این سیاست خصمانه و ضد انسانی آمریکا اول مسائل اقتصادی است و دیگری اینکه وقتی انسان ها به جان هم بیفتند و با هم درگیر باشند اینها راحت تر می توانند آنها را کنترل کنند و در این کنترل کردن منابع طبیعی آن کشورها هم کنترل می کنند و در نهایت هرچه هست به نفع آن یک درصد است و ان یک درصد برایشان مهم است و نه مردم آمریکا و نه مردم دنیا هیچ اهمیتی نمی دهند.

-فکر می کنید این سیاست تا کی می تواند ادامه داشته باشد به هرحال آمریکا با این سیاست ها در سالیان متمادی به منابع خیلی از کشورهای دنیا دست درازی کرده و جنایت های زیادی مرتکب شده است؟

آمریکا در حال افول است آمریکا نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و اصلا آمریکای سابق نیست اولا هم مردم خود آمریکا این را متوجه شده اند و مردم کشورهای دیگر هم کم کم دارند متوجه می شوند شاید همین موضوع کرونا نمونه خیلی خوبی برای مردم دنیا باشد آمریکا نتوانست هیچ کاری انجام بدهد آن کاری که مردم از یک کشور قدرتمند و اول دنیا انتظار داشتند این چه نوع برخورد و رفتاری بود اصلا ماسک از کشورهای دیگر می دزدیدند چهره اصلی آمریکا را نشان می دهند آن چهره ای که آنها از جنگ جهانی دوم به بعد سعی کردند به دنیا نشان بدهند یک چهره واقعی نبود چهره واقعی آمریکا امروز واضح تر از قبل می شود.بله من نمی توانم زمان مشخص کنم برای فروپاشی و افول امریکا ولی می توان بگویم که در حالت افول قرار دارد و این از داخل کشور و نوع کارها مشخص است.

زمانی که من بچه بودم و در آمریکا زندگی می کردم یادم هست که حقوق و درآمد و بیمه کارمندان تکمیل بود و رضایت داشتند ولی الان کاملا عوض شده درآمد کارمندان خیلی فرق کرده و پایین تر آمده بیمه کمتر دارند و خیلی اتفاق های دیگر وقتی دولت اینقدر درآمد دارد که برای جنگ در کشورهای دیگر هزینه می کند اما برای کشور کمتر خرج می کنند خوب خیلی اتفاق های دیگر هم پیش می آید.

* وضعیت اسفبار مردم آمریکا که حتی آب خوردن هم ندارند

 * وقتی یک کشور در برابر یک پاندومی ناتوان باشد دیگر نمی تواند ادای بهترین و برترین کشور دنیا بودن را داشته باشد

در خیلی از شهرهای آمریکا آب خوردن پیدا نمی شود در شهری مثل فلینت میشیگان خیلی سال است که آب لوله کشی بهداشتی ندارند و چقدر از بچه های کوچک و زنان و مردان این شهر بیمار شدند و اینها هیچ توجهی ندارند شهرهای زیادی با این شرایط داریم پل های خراب شده و خرابی های دیگر. دولت امریکا خیلی وقت است که برای چارچوب اصلی شهرها هزینه نکرده است به جای رسیدگی به وضعیت شهرها همه ش تمرکز کرده اند روی جنگ و درآمدزایی برای آن یک درصد وقتی یک کشور اینگونه به لحاظ درمانی در برابر یک پاندومی ناتوان باشد نمی تواند دیگر ادای بهترین بودن و تامبروان بودن و برترین کشور دنیا بودن را داشته باشد

* آمریکا یک کشور در حال افول است و شکاف بزرگی که بوجود آمده باعث شده آمریکا یک کشور آرام نباشد

بر همین اساس من فکر می کنم آمریکا در حال افول است چون در داخل کشور شکاف بزرگی وجود دارد در زمان ترامپ مشخص تر شده همین الان آمریکا واقعا یک کشور آرام نیست نمی توانم دقیق بگویم کی فروپاشی آمریکا اتفاق می افتد ولی نظر خودم را می توانم بگویم که آمریکا در حال افول است.

-اینکه آمریکا به زیر ساخت و عمران و بهداشت شهرها رسیدگی نمی کند آیا به دلیل نژاد پرستی و مردم سیاه پوست آن شهرها است یا به لحاظ ناتوانی و سیاست کلی دولتها است که مردم در وضعیت اسفبار بهداشتی زندگی می کنند؟

به هردو دلیل است اما حقیقت این است که بیشتر شهرهایی که این وضعیت را دارند مردم سیاه پوست دارد اگرچه ممکن است مردم سفید پوست هم باشند و اما خوب خیلی سال است که این وضعیت وجود دارد فکر کنم از سال 2014 مردم شهرهای مختلفی مثل کالیفرنیا، واشنگتن و … این وضعیت را دارند قضیه سرب آنچنان زیاد شده مردم کاملا متوجه شده اند که آمریکا آن چنان به مردم اهمیت نمی دهد البته کاری هم نکرده اند.

* برای دولت آمریکا صهیونیست ها مهمتر از واشنگتن و مردم آن است

این آمریکا آمریکای سابق نیست به دست خود مردم نیست متاسفانه الان برای سیاستمداران مسئله صهیونیست خیلی مهمتر از مردم آمریکا است وقتی نانسی پلوسی رئیس مجلس سنا می گوید اگر این کشور از هم بپاشد اصلا مهم نیست یعنی برای سیاستمداران آمریکا، اسرائیل بیش از واشنگتن اهمیت دارد و مورد توجه است وقتی سیاستمداران کشور اینگونه صحبت می کنند واقعیت چه جوری است و متاسفانه این الان وضعیت واقعی آمریکا و مردم امریکا است.

انتهای پیام/ مصاحبه از خ- خیراتی