۱۸:۵۰ - چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳

دکتر امینی هرندی:

چشم انداز جمعیت هلال احمر؛ درهرخانواده یک امدادگر

چشم انداز جمعیت هلال احمر بابرگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای مختلف و آمادگی کامل روزی فرا برسد که ادعا کنیم که در هر خانواده یک امدادگر آموزش دیده و با تجربه خواهیم داشت.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، دکتر محسن امینی هرندی رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر در گفتگوی اختصاصی با شاهین نا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شاهین شهر در حالی سال گذشته را پشت سرگذاشته که سالی برکار و پر فعالیت بود وبه صورت نسبی و در کنار دیگر بخش‌های اداری بخش اعتبارات دستخوش تغییراتی قرار گرفت و با محدودیت اعتبارات مواجه شد و سعی ما کردیم با کمک داوطلبان خیر و اعضای امدادگران جوان این دوران را به نحوی سپری کنیم که کمترین خللی در امورجاری جمعیت هلال احمر وارد شود.

شاهین نا:عملکردجمعیت هلال احمر شاهین شهر در طرح نوروزی را چگونه ارزیابی می کنید؟

جمعیت هلال احمر همانند سنوات قبل در طرح‌ امداد و نجات نوروزی در معابر و جاده های برون شهری با تجهیز 2 پایگاه‌ ثابت مورچه خورت و قرقچی و 2 پایگاه موقت، در روستای جهادآباد(پایگاه شهید کاظمی) و پایگاه موقت گردنه داس حد فاصل سه راهی روستای سه و گردنه داس وهمچنین پایگاهی در ابتدای عوارضی امیر کبیر مستقرکرده بودیم به عنوان تیم سیار. در 5 نقطه پیش بینی شده با آمبولانس و خودروی‌های نجات که پایگاه‌های ثابت در طول سال فعال هستند با تجهیزات بیشتر و آمادگی کامل تر و پایگاهای موقت و تیم سیار که در ایام طرح راه اندازی شده بود را وارد فازطرح کردیم.

با برگزاری طرح امداد و نجات نوروزی کمک شایانی به عبور و مرور سالم تر مسافران نوروزی و همچنین کمک به مصدومین جاده و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت مصدومینی که در اثرتصادف دچار حادثه و صدمات می شدند می کردیم.

در کنار طرح نوروزی امداد و نجات، طرح راهنمای مسافران نوروزی را نیز داشتیم که در ابتدای عوارضی امیر کبیر در لاین حرکت به سمت شرق اصفهان کمپ راهنمای مسافران نوروزی را راه اندازی کردیم، در حدود 15 سال است که جمعیت هلال احمرکشور وارد این مقوله شده در ایام نوروز با راه اندازی کمپ‌ها، ایستگاه‌ها وچادرهای مخصوصی که جمعیت هلال احمرپیش بینی کرده اعضای جوان هلال احمربا آموزش‌های قبلی که می بینند با بروشور، نقشه و اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها مسافران نوروزی را راهنمایی می کنند.

طرح فرشتگان رحمت نیز هر ساله در ایام نوروز در قالب کمکهای نقدی و غیر نقدی داوطلبین خیر و مردم نوع دوست شهرستان جهت خانواده‌های نیازمند اجراشد که با جمع آوری و تهیه سبدهای غذایی با اقلامی شامل برنج، گوشت، حبوبات و روغن و سایر اقلام خوراکی و همچنین تهیه کیف، کفش و البسه جهت افراد بی بضاعت و مددجویان تحت پوشش جمعیت هلال احمر بخصوص خانواده های بی سرپرست اهدا گردید

 

amini1

 

دکترامینی هرندی در خصوص برنامه‌های اجرا شده طی سال گذشته بیان داشت: در طول سال گذشته مانورهای مختلفی با هدف آمادگی بیشتر پرسنل، امدادگران و نجات گران برگزار کردیم که برخی ابلاغی استان همانند مانور امداد و نجات در چشمه لادورخمینی شهر و برخی منطقه‌ای با مشارکت شهرستان‌های همجوار به عنوان مناطق هفتگانه امدادی برگزارکردیم. مانور امدادی 8 آذر با عنوان مانورزلزله و ایمنی مدارس، مانور سیلاب، مانور امداد و نجات جاده‌ای در پایگاه مورچه خورت، مانور استانی با سناریوی سانحه هوایی(سقوط هواپیما)که در فرودگاه برگزار شد و مانور لحظه صفربدون اطلاع قبلی با سناریوی فرضی که حادثه‌ای رخ داده که باید بلافاصله با آدرس مختصات جغرافیایی به محل حادثه برسیم که پیدا کردن محل حادثه با مختصات جغرافیایی نیزبه شیوه و روش خاصی انجام می گیرد، برگزار کردیم

 رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر با بیان اینکه آموزش همگانی جامعه در مقوله امداد و کمک‌های اولیه برعهده جمعیت هلال احمر می باشد و ما موظف هستیم که حتی الامکان آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه را برای علاقمندان مستعد به صورت رایگان برگزار کنیم.افزود: در سال گذشته موفق به برگزاری چندین دوره آموزش عمومی و تکمیلی و تخصصی شدیم که دوره‌های تکمیلی و تخصصی ویژه اعضا و کسانی که در پایگاه فعالیت می کنند برگزارشد. در همین راستا باید به سمتی حرکت کنیم که درهرخانواده یک امدادگر وجود داشته باشد. چشم انداز جمعیت هلال احمر بابرگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای مختلف و آمادگی کامل روزی فرا برسد که ادعا کنیم که در هر خانواده یک امدادگر آموزش دیده و با تجربه خواهیم داشت.

وی افزود: در ابتدای تابستان گذشته و با شروع مسافرتهای تابستانی و افزایش ترافیک جاده‌ای،علاوه بر پایگاه‌های ثابت، پایگاه موقت جهادآباد را مجددا به عنوان پایگاه موقت تابستانی جاده‌ای راه اندازی کردیم که در طول سه ماه تابستان فعال بود..

طرح همای رحمت ویژه ماه مباک رمضان، که مشابه طرح ایام نوروزی، با تاسی ازمولای متقیان که همیشه یار و یاور مستمندان و نیازمندان بودند این طرح برگزار می شود بدین صورت که جمعیت هلال احمر علاوه بر تهیه سبدهای غذایی با اقلام خوراکی با شناسایی افراد خیر که غذای گرم(افطاری) توزیع می کنند وظیفه رساندن غذاهای گرم به نیامندان و مستمندان را برعهده می گیرد.همچنین دراین طرح نیازمندان در صورتی که نیازبه درمان داشته باشند با کمک های نقدی و غیر نقدی به رفع مشکلات درمانی کمک می شود.

دکترامینی هرندی افزود: پایگاه هوایی جمعیت هلال احمر شاهین شهر در مهرماه سال 92 با یک فروند بالگرد، اهدایی سازمان هلال احمر استان در منطقه هسا افتتاح و راه اندازی شد با توجه به امکانات موجود در هسا این پایگاه دراین مکان راه اندازی شد.

وی افزود: از آنجاییکه در شهرستان شاهین شهر و میمه پایگاه انتقال خون وجود ندارد در سال گذشته با دعوت از تیم سیار طی 3 مرحله در مرکز جمعیت هلال احمر شاهین شهر و 2 مرحله در شهر گز در مجموع مردم نوع دوست شهرستان 500 واحد خون اهدا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر افزود: با همکاری اعضای داوطلب درمراسم و مناسبت‌های مختلف علاوه برغبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدارازخانواده معظم شهدا، در مبحث امداد و نجات و پوشش برنامه های اجرایی مختلف اعم از مراسم اعتکاف، راهپیمایی‌ها، نماز جمعه و غیره با برپایی چادرهای مخصوص جمعیت هلال احمر حضور فعال و چشمگیر دارد.

amini2

دکترامینی هرندی در ادامه از دیگر برنامه های اجرا شده در سال 92 به طرح تکریم داوطلبان خیر و اعضای فعال جمعیت هلال احمراشاره کرد که در این طرح از داوطلبین خیر و کسانی که در برنامه مختلف همکاری داشتند، از جمله مهندس افتخاری مدیریت نیروگاه شهید منتظری، مهندس پوسفی مدیریت شهرک لوله سازی و اکبری از وکلای شاهین شهر طی مراسمی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

دکتر امینی هرندی ضمن معرفی طرح ملی دادرس، کسب مقام اول تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شاهین شهر خبر داد و بیان داشت: در اواخر آذرماه آموزش و پرورش با معرفی 30 مربی از مدارس سطح شهر دوره آموزشی ویژه مربیان برگزار نمودیم که این مربیان به دانش آموزان سال اول دبیرستان در قالب تیم‌های 14 نفره (هرمدرسه‌ای حداقل 1یا 2 تیم)آموزش می دهند تا در مواقع حساس و بروز حادثه‌ای این تیم‌هاخود امدادی و دگرامدادی داشته باشند.  که در شهریورماه سال گذشته مسابقه‌ای بین تیم‌های امدادگر برگزار کردیم و از بین تیم‌های شرکت کننده 1 تیم از مدرسه دخترانه به عنوان مدرسه برتر انتخاب و به مرحله استانی راه پیدا کرد، تیم منتخب درمسابقه استانی که به مناسبت هفته جمعیت هلال احمر برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر افزود: بر اثربارش چند نوبت برف و باران در اسفند ماه گذشته با آب گرفتگی معابر و منازل شاهین شهرمواجه شدیم که با اعزام تیم های امدادی اقدام به رفع آب گرفتگی منازل و معابر سطح شهر کردیم.

 وی افزود: همزمان با روزهای پایانی سال و با شروع سفرهای نوروزی براثر بارش برف در گردنه قرقچی و بدنبال آن یخ زدگی جاده، ترافیک شدید و تصادف زنجیره وار بیش از 4 هزار خودرو سبک و سنگین و مسدود شدن جاده در محور دلیجان میمه رخ داد که با کمک جمعیت هلال احمر استان 800 بسته خوراکی در بین در مسافران با اولویت خودروهای سبک و خانواده‌ها توزیع کردیم.

دکتر امینی هرندی افزود: پایگاه‌های ثابت مورچه خورت و گردنه قرقچی که به طور دائم درگیر حوادث جاده‌ای هستند با توجه به فعالیتهای زیادی که دارند و تعطیل بردار هم نیست. جهت نگهداری تجهیزات، خودروهای نجات، حق الزحمه امدادگران و ساختمان پایگاه در بحث بودجه و اعتبار نیاز به توجه دارند. در همین جا ازهمه نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شاهین شهر تشکر را دارم.

شاهین نا: تلخ ترین و شیرین ترین حادثه در سال گذشته چه حوادثی بود؟

دکتر امینی هرندی در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین حادثه در سال گذشته بیان داشت هر حادثه‌ای که برای هموطنان ما رخ می دهد برای ما تلخ و ناراحت کننده است و هرگاه بتوانیم کمکی به هموطنان انجام دهیم و لبخند رضایت بر لب آنان بنشانیم برای ما جزء شیرین‌ترین حوادث می باشد.

شاهین نا: مهمترین برنامه و اولویت کاری هلال احمر برای سال جاری چه می باشد؟

جمعیت هلال احمرانجام علاوه براینکه بخشی از فعالیت‌ها وبرنامه‌ها دستورالعملی و ابلاغی است برنامه جهت ارتقاء آمادگی کامل تجهیزات و پرسنل و تقویت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مورچه خورت و همچنین تجهیز و نوسازی ساختمان موجود جمعیت هلال احمر از اهداف جمعیت هلال احمر شاهین شهر می باشد .

amini3

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.